ΥΓΙΕΙΝΗ ΚΑΙ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΠΑΘΟΛΟΓΙΑΣ ΑΓΡΟΤΙΚΩΝ ΖΩΩΝ

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΥΓΙΕΙΝΗ ΚΑΙ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΠΑΘΟΛΟΓΙΑΣ ΑΓΡΟΤΙΚΩΝ ΖΩΩΝ / HYGIENE & ELEMENTARY CLINIC PATHOLOGY OF FARM ANIMALS
ΚωδικόςΝ415Ε
ΣχολήΓεωπονίας, Δασολογίας και Φυσικού Περιβάλλοντος
ΤμήμαΓεωπονίας
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή
ΚοινόΝαι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID420001936

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΠΣ Γεωπονίας (2019-σήμερα)

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 1
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΚΟΡΜΟΣΕπιλογή της Άλλης ΚατεύθυνσηςΧειμερινή-5
ΖΩΙΚΗΣ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣΕπιλογής ΚατεύθυνσηςΧειμερινή-5

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΥΓΙΕΙΝΗ ΚΑΙ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΠΑΘΟΛΟΓΙΑΣ ΑΓΡΟΤΙΚΩΝ ΖΩΩΝ
Ακαδημαϊκό Έτος2021 – 2022
Περίοδος ΤάξηςΧειμερινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Ώρες Εβδομαδιαία4
Class ID
600195467
Τύπος Μαθήματος 2016-2020
  • Επιστημονικής Περιοχής
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
  • Eξ απoστάσεως εκπαίδευση
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Η διατήρηση της υγείας είναι το αποτέλεσμα της δυναμικής ισορροπίας μεταξύ πολυάριθμων παραγόντων, οργανικών, περιβαλλοντικών, μικροβιακών, παρασιτικών, κ.α. Αντικείμενο της Yγιεινής Aγροτικών Zώων, και ο κύριος μαθησιακός στόχος του συγκεκριμένου μαθήματος, είναι η μελέτη των παραγόντων αυτών, και της αλληλεπίδρασή τους προς την κατεύθυνση της διαμόρφωσης και της διατήρησης της υγείας, με έμφαση κυρίως στους ακόλουθους: - Αλληλεπίδραση ξενιστή-παθογόνου. - Εκτροφή και υγεία. - Καταπόνηση και ευζωία. - Γενετική προδιάθεση. Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος είναι αναμενόμενο ότι ο φοιτητής θα έχει κατακτήσει ένα ικανοποιητικό επίπεδο γνώσεων αναφορικά με: • Τους παράγοντες που καθορίζουν την υγεία και την ευζωία των αγροτικών ζώων, ιδίως αναφορικά με την εκτροφή τους και την έκθεσή τους σε μικροβιακά παθογόνα. • Την επίπτωση της γενετικής προδιάθεσης στη διαμόρφωση και διατήρηση της υγείας των αγροτικών ζώων. • Τα μέτρα διαχείρισης της υγείας των αγροτικών ζώων. • Τις αρχές του σχετικού εργαστηριακού ελέγχου. Κατά Bloom ο φοιτητής/ φοιτήτρια θα είναι σε θέση: - Να γνωρίζει τις αρχές που διέπουν τη σχέση μεταξύ της διατήρησης της υγείας των ζώων και της ανατομίας, της φυσιολογίας, της ανοσολογίας, της διατροφής και της διαχείρισής τους [ΓΝΩΣΗ] - Να γνωρίζει τις αρχές διαχείρισης ζώων με σκοπό την προστασία της υγείας τους και της δημόσιας υγείας [ΓΝΩΣΗ] - Να εφαρμόζει τις κυριότερες μεθόδους εργαστηριακής διερεύνησης λοιμωδών νοσημάτων (μοριακά και ορολογικά) [ΚΑΤΑΝΟΗΣΗ, ΕΦΑΡΜΟΓΗ] - Να συνδυάζει θεωρητική γνώση και εργαστηριακή εμπειρία για την ανάλυση των διαθέσιμων επιστημονικών δεδομένων που σχετίζονται με τα λοιμώδη νοσήματα των ζώων και τη γενετική προδιάθεση στην εκδήλωσή τους [ΑΝΑΛΥΣΗ]
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη εργασία
  • Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
  • Σχεδιασμός και διαχείριση έργων
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον
  • Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου
Περιεχόμενο Μαθήματος
Α. ΘΕΩΡΙΑ • Εισαγωγικές έννοιες Υγιεινής. Ιστορική αναδρομή στην Επιστήμη της Υγιεινής. Διαχωρισμός βασικών αρχών Υγιεινής μεταξύ ανθρώπων, ζώων συντροφιάς και παραγωγικών ζώων. • Ζωονόσοι. • Βασικές αρχές υγιεινής σε εκτατικά, ημιεντατικά και εντατικά συστήματα εκτροφής. • Υγιεινή προϊόντων ζωικής προέλευσης. • Υγιεινή μαστού. • Σύγχρονες κτηνοτροφικές εκμεταλλεύσεις και νέες τάσεις στη διαχείριση της υγιεινής των εκτρεφόμενων ζώων. • Βασικές αρχές απολύμανσης και αντισηψίας. • Υγιεινή του στάβλου σε εκτροφές βοοειδών, αιγοπροβάτων, χοίρων και πτηνών. • Επίδραση της υγιεινής των ζώων στην οικονομική βιωσιμότητα της εκτροφής. • Νομοθετικό πλαίσιο και εποπτικοί φορείς σε εθνικό και ευρωπαϊκό επίπεδο. Β. ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑΚΕΣ ΑΣΚΗΣΕΙΣ • Λήψη ιστορικού για τη διερεύνηση των συστημάτων και των μεθόδων εκτροφής και της συσχέτισής τους με το επίπεδο υγείας των ζώων. • Διερεύνηση του επιπέδου υγείας των ζώων σε ατομικό επίπεδο και σε επίπεδο εκτροφής. • Σχεδιασμός και εφαρμογή πρωτοκόλλων προληπτικής υγιεινής (εμβολιασμοί, αποπαρασιτισμοί, απολυμάνσεις κτλ.). • Διαχείριση αναπαραγωγής – Παθολογικές καταστάσεις του αναπαραγωγικού συστήματος. • Υγεία των άκρων και χωλότητα – Προληπτικά μέτρα και αντιμετώπιση των προβλημάτων των άκρων. • Περιποίηση νεογέννητου – Τεχνητή γαλουχία. • Διαχείριση της υγείας του μαστού – Υγιεινή του αρμέγματος. • Απεικονιστικές διαγνωστικές τεχνικές στα παραγωγικά ζώα.
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Διαφάνειες
  • Βιντεοδιαλέξεις
  • Πολυμεσικό υλικό
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Αξιολόγηση των Φοιτητών
Περιγραφή
• Διαδίκτυο (βιβλιογραφία, οπτικό υλικό) • Πλατφόρμα ηλεκτρονικής εκπαίδευσης http://zp.aua.gr/el/content/eA/virtual • Επικοινωνία μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου • Υποστήριξη μαθησιακής διαδικασίας μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας e-class • Εικονική Εργαστηριακή Εκπαίδευση σε εργαστήριο μοριακού ελέγχου. Άσκηση στην αίθουσα υπολογιστών με 1-3 φοιτητές ανά τερματικό (ανοιχτή πρόσβαση http://learn.genetics.utah.edu/content/labs/extraction).
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις50
Σεμινάρια10
Εργαστηριακή Άσκηση40
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων10
Πρακτική (Τοποθέτηση)10
Κλινική Άσκηση5
Εξετάσεις10
Άλλο / Άλλα5
Σύνολο140
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Γραπτές ή προφορικές εξετάσεις
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Πολλαπλής Επιλογής (Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης (Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Εκτεταμένης Απάντησης (Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εργασία (Συμπερασματική)
  • Προφορική Εξέταση (Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εξέταση με Επίλυση Προβλημάτων (Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
"ΘΕΜΑΤΑ ΠΑΘΟΛΟΓΙΑΣ ΜΙΚΡΩΝ ΜΗΡΥΚΑΣΤΙΚΩΝ" 50657055 ΝΕΚΤΑΡΙΟΣ Δ. ΓΙΑΔΙΝΗΣ Α. ΧΑΒΑΛΕΣ, Κ. ΧΑΤΖΗΣΥΜΕΩΝ Ο.Ε. 2015 ΘΕΣ/ΝΙΚΗ
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
The Merck Veterinary Manual -Συναφή επιστημονικά περιοδικά: Journal of Veterinary Medicine and Animal Health Tropical Animal Health and Production Journal of Etiology and Animal Heath
Τελευταία Επικαιροποίηση
20-01-2021