Μαθησιακά Αποτελέσματα
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος οι φοιτητές:
1. θα εξοικειωθούν με την έννοια της ολικής ποιότητας και τις διαδικασίες βελτίωσης της ποιότητας
2. θα μπορούν να επιλύουν τα βασικά προβλήματα χρησιμοποιώντας εργαλεία για τη βελτίωση της ποιότητας
3. θα εξοικειώθούν με τα πρότυπα ποιότητας και ορισμένα επιτυχημένα παραδείγματα-μοντέλα.
Περιεχόμενο Μαθήματος
Αυτό το μάθημα έχει σχεδιαστεί για να προσφέρει στους φοιτητές τις βασικές αρχές της Διοίκησης Ολικής Ποιότητας με έμφαση στο σύγχρονο σχεδιασμό, τον έλεγχο και τη διαχείριση της ολικής ποιότητας (εναλλακτικές προσεγγίσεις, εφαρμογές και επικρίσεις). Ειδικότερα, το περίγραμμα του μαθήματος περιλαμβάνει τα εξής:
1. Εισαγωγή, η έννοια της ποιότητας
2. Εξέλιξη των εννοιών της ποιότητας και πρότυπα ποιότητας
3. Οργανισμός για την ολική ποιότητα και τη διαχείριση της διαδικασίας
4. Ομάδες Ποιότητας και διαδικασίες ομαδικής εργασίας
5. Εργαλεία επίλυσης βασικών προβλημάτων και εργαλεία για τη βελτίωση της ποιότητας
6. Ηγεσία και την ενδυνάμωση
7. Πρότυπα ποιότητας και επιτυχημένα μοντέλα
8. Εφαρμογή και μελέτες περιπτώσεων
9. Ποιότητα μέσω της βελτίωσης: Έξι σίγμα κ.α.
10. Ποιότητα μέσω του προγραμματισμού και του σχεδιασμού
11. Ποιότητα μέσω της καινοτομίας
12. Ποιότητα μέσω της πληροφορικής
13. Παρουσιάσεις έργων
Λέξεις Κλειδιά
Ολική ποιότητα, Διαδικασίες, Ποιότητα, Διαχείρηση έργου, Βελτίωση ποιότητας
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Goetsch, D.L. and Davis, S.B., "Quality Management", Prentice Hall, 2006
Hoyle, D., "Quality Management Essentials", Elsevier, 2007
Logothetis, N., "Managing For Total Quality: From Deming to Taguchi and SPC", NY: Prentice
Hall, 1992.