ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΚΑΛΛΙΕΡΓΕΙΕΣ ΤΗΣ ΑΜΠΕΛΟΥ

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΤΕΧΝΙΚΕΣ ΚΑΛΛΙΕΡΓΕΙΕΣ ΤΗΣ ΑΜΠΕΛΟΥ / VINEYARD MANAGEMENT
ΚωδικόςΝ554Ε
ΣχολήΓεωπονίας, Δασολογίας και Φυσικού Περιβάλλοντος
ΤμήμαΓεωπονίας
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό, 3ος / Διδακτορικό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΕαρινή
ΚοινόΝαι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID420002001

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΠΣ Γεωπονίας (2019-σήμερα)

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 62
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΚΟΡΜΟΣΕπιλογή της Άλλης ΚατεύθυνσηςΕαρινό-5
ΦΥΤΙΚΗΣ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣΕπιλογής ΚατεύθυνσηςΕαρινό-5

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΤΕΧΝΙΚΕΣ ΚΑΛΛΙΕΡΓΕΙΕΣ ΤΗΣ ΑΜΠΕΛΟΥ
Ακαδημαϊκό Έτος2021 – 2022
Περίοδος ΤάξηςΕαρινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Ώρες Εβδομαδιαία4
Class ID
600196187
Τύπος Μαθήματος
Eιδίκευσης / Kατεύθυνσης
Τύπος Μαθήματος 2016-2020
  • Επιστημονικής Περιοχής
  • Ανάπτυξης Δεξιοτήτων
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Εμβάθυνσης / Εμπέδωσης Γνώσεων
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Erasmus
Το μάθημα προσφέρεται και σε φοιτητές προγραμμάτων ανταλλαγής.
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
  • Αγγλικά (Εξέταση)
Προαπαιτήσεις
Προαπαιτούμενα Μαθήματα
  • Ν018Υ ΑΜΠΕΛΟΥΡΓΙΑ
Μαθησιακά Αποτελέσματα
1. γνωρίζουν τις κυριότερες απαιτήσεις (περιβαλλοντικές, τεχνολογικές και ανθρωπογενείς) της αμπελουργίας 2. γνωρίζουν τις κυριότερες εργασίες του αμπελώνα και κατανοούν τη σημασία τους για την ποιότητα και τη αειφορία της παραγωγής 3. μπορούν να εφαρμόζουν τις γνώσεις αυτές στην πράξη.
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
Περιεχόμενο Μαθήματος
Εγγενής πολλαπλασιασμός αμπέλου, κλωνική/μαζική επιλογή. Αγενής πολλαπλασιασμός, εμβολιασμοί, πολλαπλασιασμός in vitro. Φυσικό περιβάλλον της αμπέλου και επιδράσεις στην ποιότητα της σταφυλής και του οίνου. Εγκατάσταση αμπελώνα, παράμετροι φύτευσης (εκλογή πυκνότητας, προσανατολισμού γραμμών, ποικιλίας, υποκειμένου). Κυριότερα σχήματα διαμόρφωσης και αξιολόγηση σε σχέση με τις εδαφικές και κλιματικές παραμέτρους. Υλικά υποστύλωσης. Κλάδεμα διαμόρφωσης. Χειμερινό κλάδεμα και θερινές επεμβάσεις στη βλάστηση και την παραγωγή και επιδράσεις τους στην ποιότητα. Επίδραση ρυθμιστών αύξησης. Το νερό και οι επιδράσεις του στη φυσιολογία της αμπέλου και την ποιότητα των αμπελοοινικών προιόντων. Υδατική καταπόνηση, αντιμετώπιση ξηρασίας. Ανάγκες αμπέλου σε νερό, ορθολογική άρδευση. Ανόργανη θρέψη αμπέλου, ανάγκες σε μακρο- και μικροστοιχεία. Λίπανση. Φυσιολογικές διαταραχές. Παραγωγή σταφίδας.
Λέξεις Κλειδιά
εγκατάσταση αμπελώνα, διαμόρφωση, αμπελουργικές τεχνικές, άρδευση. λίπανση, κλωνική επιλογή
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Διαφάνειες
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις52
Άσκηση Πεδίου65
Συγγραφή εργασίας / εργασιών20
Εξετάσεις3
Σύνολο140
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Γραπτές εξετάσεις
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Πολλαπλής Επιλογής (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Εκτεταμένης Απάντησης (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
Τελευταία Επικαιροποίηση
03-05-2022