Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Σε γνωστικό επίπεδο οι φοιτητές/τριες αναμένονται να:
- οριοθετούν το επιστημονικό πεδίο της Παιδαγωγικής Επιστήμης, τη σχέση της με επιμέρους επιστημονικούς κλάδους και τη διεπιστημονικότητα
- περιγράφουν το αντικείμενο έρευνας της Παιδαγωγική Επιστήμης και τους επιμέρους επιστημονικούς κλάδους της,
- κατανοούν τις βασικές έννοιες της Παιδαγωγικής Επιστήμης με παραδείγματα
- γνωρίζουν βασικές μεθόδους έρευνας και να παρέχουν παραδείγματα
- γνωρίζουν τους σημαντικούς σταθμούς της Παιδαγωγικής Επιστήμης και τους εκπροσώπους τους,
- γνωρίζουν τα κυριότερα διαπολιτισμικά μοντέλα
Σε επίπεδο ικανοτήτων αναμένεται οι φοιτητές/τριες να:
- αναλύουν εκπαιδευτικές καταστάσεις με βάση τα θεωρητικά πλαίσια θεωρητικών σχημάτων της εκπαιδευτικής διαδικασίας
- υποστηρίζουν τον εκπαιδευτικό σχεδιασμό με βάση θεωρητικές προσεγγίσεις
Σε επίπεδο δεξιοτήτων αναμένεται οι φοιτητές/τριες να:
- δημιουργούν σενάρια διδασκαλίας με βάση θεωρητικές προσεγγίσεις
Περιεχόμενο Μαθήματος
ΤΣτο μάθημα παρουσιάζονται οι τομείς και οι βασικές έννοιες της Παιδαγωγικής Επιστήμης, οι βασικές θεωρίες και τα μοντέλα της αγωγής, οι φορείς αγωγής, οι επιστημολογικές προσεγγίσεις της Παιδαγωγικής Επιστήμης, καθώς και οι βασικές μεθοδολογικές προσεγγίσεις έρευνας της Παιδαγωγικής Επιστήμης. Συγκεκριμένα θα παρουσιαστούν οι ενότητες: Σχέση Θεωρίας και Πράξης, επιστημολογικές και θεωρητικές προσεγγίσεις στην Παιδαγωγική Επιστήμη και οριοθέτηση του αντικείμενου της Παιδαγωγικής Επιστήμης, κύρια θεωρητικά ρεύματα της Παιδαγωγικής , πεδία παιδαγωγικών εφαρμογών, σύγχρονα εκπαιδευτικά ζητήματα, διαπολιτισμική αγωγή (θεωρίες, μοντέλα).
Λέξεις Κλειδιά
φορείς αγωγής, μεθοδολογικές προσεγγίσεις, διαπολιτισμικά μοντέλα, πολυπολιτισμική αγωγή