Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Οι φοιτητές/τριες μετά το τέλος του μαθήματος θα πρέπει να είναι σε θέση:
1. να κατανοούν την έννοια και την μορφή του Αναλυτικού Προγράμματος,
2. να αναγνωρίζουν τα βασικά χαρακτηριστικά, τα είδη των Α.Π., τις φιλοσοφίες και τη μορφολογία τους ανάλογα με το είδος τους και τον προσανατολισμό τους.
3.να γνωρίζουν τους τρόπους με τους οποίους δομούνται τα Α.Π. και τις βασικές αρχές της δημιουργίας τους.
4. να αναγνωρίζουν ερευνητικές μεθόδους και ερευνητικά εργαλεία τα οποία μπορούν να χρησιμοποιηθούν για την μελέτη των Α.Π. και
5. να είναι σε θέση να δημιουργούν μόνοι/ες τους μικρά Α.Π. (υπό τη μορφή ασκήσεων).
Περιεχόμενο Μαθήματος
Έννοια του ΑΠ & μοντέλα ΑΠ. Παράγοντες που επηρεάζουν το σχεδιασμό & αναμόρφωση ΑΠ. Διαπολιτισμικές αρχές και διαπολιτισμικά στοιχεία στα νέα Αναλυτικά Προγράμματα Σπουδών. Νέα Αναλυτικά Προγράμματα Σπουδών και ΤΠΕ.
Θεωρητική και πρακτική προσέγγιση σε διάφορα γνωστικά αντικείμενα. Ταξινομία στόχων/ δομή και οργάνωση των ΑΠ.
Κρυφό / επίσημο/ εφαρμοσμένο ΑΠ. Πολυπολιτισμικά Αναλυτικά Προγράμματα.
H παρουσία των νέων τεχνολογιών στα αναλυτικά προγράμματα ΔΕΠΠΣ 2003 και ΑΠΣ 2017 και μέσα από την σύγκριση των περιεχομένων τους και των προτεινόμενων δραστηριοτήτων διαπιστώνεται πώς αποτυπώνεται η τάση της Κοινωνίας της Πληροφορίας και των δεξιοτήτων που απαιτούνται από τους μαθητές.
Στα αναλυτικά προγράμματα των Θρησκευτικών γίνεται αποτύπωση και καταγραφή της διαφοροποίησης της παρουσίας του «άλλου» που καταδεικνύει την αλλαγή στη σύνθεση της κοινωνίας και των αντιλήψεων των πολιτών της.
Λέξεις Κλειδιά
αναλυτικά προγράμματα, πολυπολιτισμικά, διαπολιτισμικά, ΤΠΕ, Θρησκευτικά