Φυσική ΙΙ

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΦυσική ΙΙ / Physics II
ΚωδικόςΦΥ2
ΣχολήΠολυτεχνική
ΤμήμαΧημικών Μηχανικών
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΕαρινή
ΚοινόΌχι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID20000846

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΠΣ Τμήματος Χημικών Μηχανικών (2021-σήμερα)

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 142
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΚΟΡΜΟΣΥποχρεωτικό216

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΦυσική ΙΙ
Ακαδημαϊκό Έτος2021 – 2022
Περίοδος ΤάξηςΕαρινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Διδάσκοντες άλλων Κατηγοριών
Ώρες Εβδομαδιαία6
Class ID
600196577

Πρόγραμμα Τάξης

ΚτίριοPolytechnic - wing B (Civil Eng.)
ΌροφοςFloor 2
ΑίθουσαΑΙΘΟΥΣΑ 5 (46)
ΗμερολόγιοMonday 14:45 to 16:45
ΚτίριοPolytechnic - wing B (Civil Eng.)
ΌροφοςFloor 2
ΑίθουσαΑΙΘΟΥΣΑ 5 (46)
ΗμερολόγιοTuesday 09:45 to 11:45
ΚτίριοPolytechnic - wing B (Civil Eng.)
ΌροφοςFloor 2
ΑίθουσαΑΙΘΟΥΣΑ 5 (46)
ΗμερολόγιοFriday 11:45 to 13:45
Τύπος Μαθήματος 2016-2020
  • Υποβάθρου
  • Γενικών Γνώσεων
  • Ανάπτυξης Δεξιοτήτων
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Γενικού Υποβάθρου
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Προαπαιτήσεις
Γενικές Προαπαιτήσεις
Φυσική και Μαθηματικά 1ου εξαμήνου
Μαθησιακά Αποτελέσματα
1. Να αντιληφθεί ο φοιτητής βασικές αρχές του Ηλεκτρομαγνητισμού και με αυτές να μπορεί να αντιλαμβάνεται, να μοντελοποιεί, να διατυπώνει και να επιλύει με επάρκεια φυσικά προβλήματα με μαθηματικό φορμαλισμό και αυστηρότητα κάνοντας χρήση διαφορικού/ολοκληρωτικού λογισμού. 2. Η σύνδεση των μαθηματικών και των φυσικών γνώσεων του με την τεχνολογία μέσω κατάλληλων παραδειγμάτων και ασκήσεων. 3. Να δώσει την αυτοπεποίθηση της Γνώσης και Ικανότητας στον φοιτητή καθώς θα μπορεί μόνος του να υπολογίσει και να προβλέψει την εξέλιξη φυσικών συστημάτων. 4. Μέσω των παραπάνω επιτελείται ένας ακόμη σημαντικότερος στόχος: η υπέρβαση της αποσπασματικής σχολικής γνώσης/αντίληψης και η αντικατάστασή της με μια επιστημονική, πλέον, αντίληψη στην περιγραφή του κόσμου και την προσέγγιση προβλημάτων των Θετικών Επιστημών. 5. Τέλος, ένας άλλος στόχος, η εργαστηριακή εμπειρία και άσκηση των φοιτητών αναπτύσσει την ικανότητά τους για ομαδική και ατομική εργασία και τους εξοικειώνει με τα πειραματικά όργανα και την διαδικασία μετρήσεων.
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
Περιεχόμενο Μαθήματος
Ηλεκτρικό φορτίο, Νόμος του Coulomb. Ηλεκτρικό Πεδίο, Ένταση, Νόμος του Gauss, Δυναμικό. Ενέργεια Κατανομής Φορτίων, Πυκνωτές και Διηλεκτρικά. Ηλεκτρικό Ρεύμα, Αντίσταση και Νόμος του Ohm. Νόμοι του Kirchoff, Κυκλώματα RC,. Μαγνητικό Πεδίο, Δυνάμεις, Πηγές Μαγνητικού Πεδίου, Νόμος των Biot-Savart. Νόμος του Ampère, Μαγνητισμός στην Ύλη. Ηλεκτρομαγνητική Επαγωγή, Κυκλώματα RLC. Εξισώσεις του Maxwell, Ηλεκτρομαγνητικά Κύματα και Διάδοση. Οι Εργαστηριακές ασκήσεις που εκτελούνται είναι κατ' ελάχιστον τρεις και αφορούν σε: 1. Μέτρηση του λόγου e/m 2. Γεωμετρική Οπτική 3. Συμβολόμετρο Michelson
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Διαφάνειες
  • Βιβλίο
  • προτεινόμενες ασκήσεις
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις150
Εργαστηριακή Άσκηση30
Σύνολο180
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Εργαστήριο Φυσικής 20% (εργαστηριακές αναφορές ομάδας, προφορική εξέταση), Τελική γραπτή εξέταση: 80% Τα παραπάνω ανακοινώνονται στο εναρκτήριο μάθημα του εξαμήνου και στον πίνακα ανακοινώσεων του μαθήματος.
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Προφορική Εξέταση (Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εξέταση με Επίλυση Προβλημάτων (Συμπερασματική)
  • Έκθεση / Αναφορά (Συμπερασματική)
  • Εργαστηριακή Εργασία (Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
Βιβλίο [5583]: Πανεπιστημιακή Φυσική με σύγχρονη φυσική, Young H., Freedman R.
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Φυσική του Serway καθώς και παρότρυνση των φοιτητών να επισκεφθούν τόσο την βιβλιοθήκη του πρώην Γενικού Τμήματος όσο και του Φυσικού Τμήματος όπου και υπάρχει ποικιλία αντίστοιχων συγγραμμάτων διαφορετικών επιπέδων.
Τελευταία Επικαιροποίηση
24-05-2022