Υψηλές Τάσεις Ι

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΥψηλές Τάσεις Ι / High Voltage Engineering I
Κωδικός040
ΣχολήΠολυτεχνική
ΤμήμαΗλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή
Υπεύθυνος/ηΠαντελεήμων Μικρόπουλος
ΚοινόΝαι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID600000989

Πρόγραμμα Σπουδών: Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 46
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΗΛΕΚΤΡΙΚΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣΕπιλογής745
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗΣ ΚΑΙ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝΕπιλογής745
ΤΗΛΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝΕπιλογής745

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΥψηλές Τάσεις Ι
Ακαδημαϊκό Έτος2021 – 2022
Περίοδος ΤάξηςΧειμερινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Ώρες Εβδομαδιαία5
Class ID
600196752
Τύπος Μαθήματος 2016-2020
  • Επιστημονικής Περιοχής
  • Ανάπτυξης Δεξιοτήτων
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Erasmus
Το μάθημα προσφέρεται και σε φοιτητές προγραμμάτων ανταλλαγής.
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
  • Αγγλικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
• Η κριτική κατανόηση των βασικών αρχών και προβλημάτων της τεχνολογίας των υψηλών τάσεων, με έμφαση στην παραγωγή και στη μέτρηση των υψηλών τάσεων και των ισχυρών ρευμάτων. • Η ανάπτυξη πρακτικών δεξιοτήτων σχετικά με τη χρήση των υψηλών τάσεων, μέσω της απόκτησης εργαστηριακής εμπειρίας. • Η ικανότητα σχεδίασης και υλοποίησης γεννητριών παραγωγής και συστημάτων μέτρησης υψηλών τάσεων σύμφωνα με τους σχετικούς κανονισμούς τυποποίησης δοκιμών υψηλών τάσεων. • Η ικανότητα διεξαγωγής εργαστηριακών μετρήσεων, αξιολόγησης των αποτελεσμάτων και εξαγωγής γενικών συμπερασμάτων μέσω επεξεργασίας των μετρήσεων, και σύνταξης σχετικής γραπτής έκθεσης. • Η προσωπική ανάπτυξη μέσω της ενεργούς συμμετοχής και της ομαδικής εργασίας, στο πλαίσιο εκπόνησης εργαστηριακών ασκήσεων από ομάδες ολιγάριθμων φοιτητών.
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Εργασία σε διεθνές περιβάλλον
  • Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Εισαγωγή στις υψηλές τάσεις, Εισαγωγή στην τεχνολογία του εργαστηρίου των υψηλών τάσεων, Παραγωγή και μέτρηση εναλλασσομένων υψηλών τάσεων, Παραγωγή και μέτρηση συνεχών υψηλών τάσεων, Παραγωγή και μέτρηση κρουστικών υψηλών τάσεων, Παραγωγή και μέτρηση ισχυρών ρευμάτων.
Λέξεις Κλειδιά
Υψηλές Τάσεις, Ισχυρά ρεύματα
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Πολυμεσικό υλικό
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Περιγραφή
Το Τμήμα Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών (ΤΗΜΜΥ) του Α.Π.Θ. έχει αναπτύξει υποδομές και υπηρεσίες προς τους φοιτητές και το προσωπικό του προκειμένου να εξυπηρετήσει τις εκπαιδευτικές, ερευνητικές και διοικητικές ανάγκες του. Σχετικά με την αξιοποίηση Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών το Ίδρυμα έχει δημιουργήσει την πλατφόρμα δικτυοκεντρικής εκπαίδευσης «elearning», ένα ολοκληρωμένο περιβάλλον διαδικτυακής υποστήριξης της εκπαίδευσης, μέσω της οποίας οι φοιτητές εγγράφονται σε μαθήματα και εργαστήρια και φορτώνουν τις γραπτές εκθέσεις εργαστηριακών ασκήσεων ενώ ο διδάσκων παρέχει πληροφορίες σχετικά με τα μαθήματά του και επικοινωνεί αμφίδρομα με τους φοιτητές. Ειδικότερα, αναφορικά με το μάθημα των Υψηλών Τάσεων I μέσω της πλατφόρμας "elearning" οι φοιτητές: • εγγράφονται στο μάθημα ατομικά καθώς και κατά ομάδες στο εργαστήριο του μαθήματος • αποκτούν διαρκή πρόσβαση στα βοηθήματα του μαθήματος • ανεβάζουν τις γραπτές εκθέσεις των εργαστηριακών ασκήσεων • ενημερώνονται μέσω ανακοινώσεων από τον διδάσκοντα • επικοινωνούν μεταξύ τους καθώς και με το διδάσκοντα αμφίδρομα. Επιπρόσθετα, οι διαλέξεις του μαθήματος προσφέρονται μέσω ηλεκτρονικού υπολογιστή και βιντεοπροβολέα, και συμπεριλαμβάνουν προσομοιώσεις της λειτουργίας κυκλωμάτων μέσω λογισμικών εφαρμογής, ενώ πολλές φορές κατά το μάθημα γίνεται προσπέλαση ιστοσελίδων. Ως μαθησιακά βοηθήματα, χρησιμοποιούνται λογισμικά πακέτα εφαρμογών για την υποστήριξη της διδασκαλίας με σύγχρονες μεθόδους όπως: • MS OFFICE, ανάπτυξη κειμένων, πινάκων και παρουσιάσεων. • PSIM, διερεύνηση της λειτουργίας κυκλωμάτων και γεννητριών υψηλών τάσεων και ισχυρών ρευμάτων μέσω προσομοιώσεων. Η Demo version του λογισμικού μαζί με παραδείγματα εφαρμογής διατίθεται και στους φοιτητές μέσω της ιστοσελίδας του μαθήματος, • ATP-EMTP, διερεύνηση της συμπεριφοράς κυκλωμάτων και γεννητριών υψηλών τάσεων και ισχυρών ρευμάτων σε μεταβατικές καταστάσεις. Εργαστηριακή εκπαίδευση, χρησιμοποιείται η πλατφόρμα ασύγχρονης τηλεκπαίδευσης elearning του Ιδρύματος, μέσω της οποίας οι φοιτητές έχουν πρόσβαση στις σχετικές σημειώσεις του διδάσκοντα , ανεβάζουν τις εκθέσεις των εργαστηριακών ασκήσεων, ενημερώνονται μέσω ανακοινώσεων από τον διδάσκοντα και επικοινωνούν μαζί του αμφίδρομα. Επικοινωνία με τους φοιτητές, μέσω του πεδίου «Ανακοινώσεις» του μαθήματος στην πλατφόρμα ασύγχρονης τηλεκπαίδευσης elearning και του forum του ιστοτόπου e-THMMY, καθώς και μέσω ηλεκτρονικής αλληλογραφίας όταν απαιτείται.
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις521,7
Εργαστηριακή Άσκηση983,3
Σύνολο1505
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Η διαδικασία αξιολόγησης του μαθήματος καθίσταται γνωστή τόσο δια ζώσης στο πλαίσιο του πρώτου μαθήματος θεωρίας στην αίθουσα, όσο και διαρκώς μέσω της ιστοσελίδας του μαθήματος στην πλατφόρμα elearning. Οι βαθμοί επίδοσης των φοιτητών στο μάθημα κοινοποιούνται υπό τη μορφή λίστας στον πίνακα ανακοινώσεων και στην ιστοσελίδα του μαθήματος. Οι φοιτητές σε σχέση με τη γραπτή εξέταση έχουν το δικαίωμα εντός εύλογου χρονικού διαστήματος να ενημερωθούν προσωπικά για την αξιολόγηση του γραπτού τους. Κατά την αξιολόγηση εργαστηρίου, έχουν το δικαίωμα εντός εύλογου χρονικού διαστήματος να ενημερωθούν προσωπικά για την αξιολόγηση των γραπτών εκθέσεων εργαστηριακών ασκήσεων, ενώ κατά την προφορική εξέταση εργαστηρίου αξιολογούνται αμέσως, στη βάση ερωτήσεων παρουσία συμφοιτητών τους, και ερωτώνται σχετικά με την αξιολόγησή τους.
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης (Συμπερασματική)
  • Προφορική Εξέταση (Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εξέταση με Επίλυση Προβλημάτων (Συμπερασματική)
  • Εργαστηριακή Εργασία (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
Υψηλές Τάσεις 1, Ι.Α. Σταθόπουλος, Εκδόσεις ΣΥΜΕΩΝ, Αθήνα
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
α) Εργαστηριακές ασκήσεις στην Τεχνολογία των Υψηλών Τάσεων, Παντελής N. Μικρόπουλος, Πανεπιστημιακές σημειώσεις, Α.Π.Θ., Α’ Έκδοση, 2008, σελ. 178. β) Φροντιστηριακές ασκήσεις στην Τεχνολογία των Υψηλών Τάσεων, Παντελής N. Μικρόπουλος, Πανεπιστημιακές σημειώσεις, Α.Π.Θ., Α’ Έκδοση, 2005, σελ. 79.
Τελευταία Επικαιροποίηση
08-12-2020