Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Οι φοιτητές αναμένεται ότι στα πλαίσια του μαθήματος θα
• Εξοικειωθούν με το σχεδιασμό και την οργάνωση κλειστών και ανοικτών μεθόδων διδασκαλίας.
• Κατανοήσουν τους θεωρητικούς άξονες της παιδαγωγικής για την πρόληψη και αντιμετώπιση ανεπιθύμητης συμπεριφοράς.
• Καλλιεργήσουν το προσωπικό τους στιλ διδασκαλίας.
• Θα συνδέσουν θεωρία με πράξη μέσω βιωματικής συμμετοχής σε διδακτικές δραστηριότητες στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση.
Περιεχόμενο Μαθήματος
1. Οργάνωση μαθήματος
2. Αποτελεσματική διδασκαλία
3. Σχεδιασμός μαθήματος Φυσικής Αγωγής
4. Προσωπικότητα εκπαιδευτικού
5. Πρόληψη και αντιμετώπιση ανεπιθύμητης συμπεριφοράς Ι (μπιχεβιοριστικά μοντέλα)
6. Πρόληψη και αντιμετώπιση ανεπιθύμητης συμπεριφοράς ΙΙ (μοντέλα αυτορρύθμισης)
7. Μέθοδοι διδασκαλίας Φυσικής Αγωγής
8. Διδασκαλία αθλοπαιδιών
9. Βασικές γνώσεις ψυχολογίας της εκπαίδευσης
10. Η γλώσσα σώματος του εκπαιδευτικού
11. Θέματα αξιολόγησης
12. Παρουσίαση άρθρων
13. Ανακεφαλαίωση - εξετάσεις
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
Χατζόπουλος, Δ. (2012). Διδακτική Φυσικής Αγωγής. Θεσ/νικη: ΠΑΜΑΚ
Δέρρη, Β., Βασιλειάδου, Ο., Οικονομόπουλος, Γ., Πάχτα, Μ. & Φραγκούλη, Μ. (2007). Η φυσική αγωγή στην αρχή του 21ου αιώνα. Θεσ/νικη: Αφοί Κυριακίδη.
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Donnelly, F., Mueller, S. & Gallahue, D. (2019). Αναπτυξιακή φυσική αγωγή για όλα τα παιδιά : από τη θεωρία στην πράξη. Επιμέλεια Τσορμπατζούδης, Χ. & Ευαγγελινού, Χ. Θεσ/νικη: University Studio Press.
Διγγελίδης, Ν. & Παπαϊωάννου Α. (2016). Για ένα ενδιαφέρον μάθημα φυσικής αγωγής στο δημοτικό σχολείο. Θεσ/νικη: Αφοί Κυριακίδη.
Παπαϊωάννου, Α., Θεοδωράκης, Ι. & Γούδας, Μ. (2016). Για μια καλύτερη φυσική αγωγή. Θεσ/νικη: Αφοί Κυριακίδη.
Χατζόπουλος, Δ. (2021). Δια βίου άθληση με δημιουργικό χορό και αερόμπικ. Θεσ/νικη: ΠΑΜΑΚ.αϊωάννου, Α.,