ΚΡΙΤΙΚΗ ΘΕΩΡΗΣΗ ΚΑΙ ΑΝΑΛΥΣΗ ΤΩΝ ΒΑΣΙΚΩΝ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΩΝ ΘΕΩΡΙΩΝ ΚΑΙ ΘΕΩΡΙΩΝ ΜΑΘΗΣΗΣ

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΚΡΙΤΙΚΗ ΘΕΩΡΗΣΗ ΚΑΙ ΑΝΑΛΥΣΗ ΤΩΝ ΒΑΣΙΚΩΝ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΩΝ ΘΕΩΡΙΩΝ ΚΑΙ ΘΕΩΡΙΩΝ ΜΑΘΗΣΗΣ / CRITICAL ANALYSIS OF MAIN PEDAGOGICAL AND LEARNING THEORIES
ΚωδικόςΑ01
Κύκλος / Επίπεδο2ος / Μεταπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή
Υπεύθυνος/ηΜαρία Μπιρμπίλη
ΚοινόΌχι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID600018486

Πρόγραμμα Σπουδών: ΔΠΜΣ Εκπαίδευση για την Αειφορία - Επιστήμες της Αγωγής (2019-σήμερα)

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 16
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΚΟΡΜΟΣΥποχρεωτικό116

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΚΡΙΤΙΚΗ ΘΕΩΡΗΣΗ ΚΑΙ ΑΝΑΛΥΣΗ ΤΩΝ ΒΑΣΙΚΩΝ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΩΝ ΘΕΩΡΙΩΝ ΚΑΙ ΘΕΩΡΙΩΝ ΜΑΘΗΣΗΣ
Ακαδημαϊκό Έτος2021 – 2022
Περίοδος ΤάξηςΧειμερινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Ώρες Εβδομαδιαία3
Ώρες Συνολικά39
Class ID
600198107
Τύπος Μαθήματος 2016-2020
  • Υποβάθρου
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Γενικού Υποβάθρου
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος οι φοιτητές: Θα μπορούν να τοποθετήσουν τις βασικές θεωρίες μάθησης σε χρονική σειρά ανάπτυξης και εξέλιξης. Θα γνωρίζουν ένα σημαντικό αριθμό γνωστών άλλά και σύγχρονων θεωριών. Θα μπορούν να εντοπίσουν βασικά χαρακτηριστικά, δυνατά και αδύνατα σημεία γνωστών θεωριών μάθησης Θα μπορούν να διακρίνουν τη σχέση θεωριών μάθησης και εκπαιδευτικών πρακτικών.
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
Περιεχόμενο Μαθήματος
Στο μάθημα εξετάζονται οι βασικές παραδοχές και τα χαρακτηριστικά ενός σημαντικού αριθμού θεωριών μάθησης και διδασκαλίας, εντοπίζονται κοινά στοιχεία και διαφορές και διερευνάται η σχέση τους με την εκπαιδευτική πρακτική. Επιπλέον, εξετάζονται διδακτικές στρατηγικές για την ανάπτυξη της δημιουργικής και κριτικής σκέψης και οι εφαρμογές τους στο πλαίσιο της Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης. Συζητούνται σύγχρονοι προβληματισμοί όπως η μεταφορά της γνώσης, η ανάγκη για μια εννοιοκεντρική προσέγγιση της γνώσης, η δημιουργία κοινοτήτων πρακτικής και η δημιουργία προσωπικών θεωριών.
Λέξεις Κλειδιά
Θεωρίες Μάθησης, Περιβαλλοντική Έκπαίδευση, Διδασκαλία και μάθηση
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Διαφάνειες
  • Πολυμεσικό υλικό
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Αξιολόγηση των Φοιτητών
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις502
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων401,6
Συγγραφή εργασίας / εργασιών401,6
Παρουσιάσεις φοιτητών200,8
Σύνολο1506
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Η αξιολόγηση των φοιτητών γίνεται με ατομική γραπτή εργασία κατά τη διάρκεια του μαθήματος και ομαδική, προφορική και γραπτή παρουσίαση στο τέλος. Τα κριτήρια για την αξιολόγηση δίνονται στην αρχή του εξαμήνου, στην πρώτη συνάντηση με τους φοιτητές και υπενθυμίζονται πριν από κάθε εργασία με συγκεκριμένες οδηγίες.
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Πολλαπλής Επιλογής (Διαμορφωτική)
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης (Διαμορφωτική)
  • Γραπτή Εργασία (Διαμορφωτική)
  • Δημόσια Παρουσίαση (Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
ILLERIS KNUD, ΚΟΚΚΟΣ ΑΛΕΞΗΣ (2009) ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΘΕΩΡΙΕΣ ΜΑΘΗΣΗΣ. 16 ΘΕΩΡΙΕΣ ΜΑΘΗΣΗΣ... ΜΕ ΤΑ ΛΟΓΙΑ ΤΩΝ ΔΗΜΙΟΥΡΓΩΝ ΤΟΥΣ. ΑΘΗΝΑ: ΜΕΤΑΙΧΜΙΟ Σύγχρονες Διδακτικές Προσεγγίσεις για την Ανάπτυξη Κριτικής - Δημιουργικής Σκέψης (2007). Επιμέλεια: Β. Κουλαϊδής. Ανάκτηση από: http://www.oepek.gr/download/Sygxrones_Didaktikes_B.pdf Shari Tishman, Eileen Jay, and D. N. Perkins (1992). Teaching Thinking Dispositions: From Transmission to Enculturation. Harvard University David N. Perkins & Gavriel Salomon (1992) TRANSFER OF LEARNING. Kelly McGonigal (2005). Teaching for Transformation: From Learning Theory to Teaching Strategies. NEWSLETTER ON TEACHING, Vol. 14, No. 2. STANFORD UNIVERSITY D. N. Perkins and Gavriel Salomon. The Science and Art of Transfer.
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
RSA Animate - Changing Education Paradigms. Ανάκτηση από: http://www.youtube.com/watch?v=zDZFcDGpL4U Sir Ken Robinson: Do schools kill creativity? Ανάκτηση από: http://www.youtube.com/watch?v=iG9CE55wbtY
Τελευταία Επικαιροποίηση
28-11-2020