Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος οι φοιτητές:
Θα μπορούν να τοποθετήσουν τις βασικές θεωρίες μάθησης σε χρονική σειρά ανάπτυξης και εξέλιξης.
Θα γνωρίζουν ένα σημαντικό αριθμό γνωστών άλλά και σύγχρονων θεωριών.
Θα μπορούν να εντοπίσουν βασικά χαρακτηριστικά, δυνατά και αδύνατα σημεία γνωστών θεωριών μάθησης
Θα μπορούν να διακρίνουν τη σχέση θεωριών μάθησης και εκπαιδευτικών πρακτικών.
Περιεχόμενο Μαθήματος
Στο μάθημα εξετάζονται οι βασικές παραδοχές και τα χαρακτηριστικά ενός σημαντικού αριθμού θεωριών μάθησης και διδασκαλίας, εντοπίζονται κοινά στοιχεία και διαφορές και διερευνάται η σχέση τους με την εκπαιδευτική πρακτική. Επιπλέον, εξετάζονται διδακτικές στρατηγικές για την ανάπτυξη της δημιουργικής και κριτικής σκέψης και οι εφαρμογές τους στο πλαίσιο της Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης. Συζητούνται σύγχρονοι προβληματισμοί όπως η μεταφορά της γνώσης, η ανάγκη για μια εννοιοκεντρική προσέγγιση της γνώσης, η δημιουργία κοινοτήτων πρακτικής και η δημιουργία προσωπικών θεωριών.
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
ILLERIS KNUD, ΚΟΚΚΟΣ ΑΛΕΞΗΣ (2009) ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΘΕΩΡΙΕΣ ΜΑΘΗΣΗΣ. 16 ΘΕΩΡΙΕΣ ΜΑΘΗΣΗΣ... ΜΕ ΤΑ ΛΟΓΙΑ ΤΩΝ ΔΗΜΙΟΥΡΓΩΝ ΤΟΥΣ. ΑΘΗΝΑ: ΜΕΤΑΙΧΜΙΟ
Σύγχρονες Διδακτικές Προσεγγίσεις για την Ανάπτυξη Κριτικής - Δημιουργικής Σκέψης (2007). Επιμέλεια: Β. Κουλαϊδής. Ανάκτηση από: http://www.oepek.gr/download/Sygxrones_Didaktikes_B.pdf
Shari Tishman, Eileen Jay, and D. N. Perkins (1992). Teaching Thinking Dispositions: From Transmission to Enculturation. Harvard University
David N. Perkins & Gavriel Salomon (1992) TRANSFER OF LEARNING.
Kelly McGonigal (2005). Teaching for Transformation: From Learning Theory to Teaching Strategies.
NEWSLETTER ON TEACHING, Vol. 14, No. 2. STANFORD UNIVERSITY
D. N. Perkins and Gavriel Salomon. The Science and Art of Transfer.