Ελληνικός Παραδοσιακός Χορός

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΕλληνικός Παραδοσιακός Χορός / Greek Traditional Dance
ΚωδικόςΚΧ0600
ΣχολήΕπιστημών Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού
ΤμήμαΕπιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού, με έδρα τις Σέρρες
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή/Εαρινή
ΚοινόΌχι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID260000571

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΠΣ Τμήματος Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού Σερρών (2014)

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 5
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΚΟΡΜΟΣΠρακτικό Μάθημα ΕμβάθυνσηςΧειμερινό/Εαρινό-3

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΕλληνικοί Παραδοσιακοί Χοροί
Ακαδημαϊκό Έτος2021 – 2022
Περίοδος ΤάξηςΧειμερινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Ώρες Εβδομαδιαία2
Class ID
600198557
Τύπος Μαθήματος
Ειδικού Υποβάθρου
Τύπος Μαθήματος 2016-2020
  • Επιστημονικής Περιοχής
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Εμβάθυνσης / Εμπέδωσης Γνώσεων
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Erasmus
Το μάθημα προσφέρεται και σε φοιτητές προγραμμάτων ανταλλαγής.
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
  • Αγγλικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Προαπαιτήσεις
Προαπαιτούμενα Μαθήματα
  • ΔΑ0600 Διδακτική των Ελληνικών Παραδοσιακών Χορών
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος οι φοιτητές: •θα έχουν αποκτήσει γνώσεις σχετικά με τις Ελληνικές παραδοσιακές φορεσιές και τα παραδοσιακά μουσικά όργανα, •Θα είναι ικανοί να εκτελούν στην πράξη σε πολύ καλό επίπεδο αντιπροσωπευτικούς χορούς από όλη την Ελλάδα και τον Πόντο, •θα έχουν κατανοήσει τις αρχές της διδακτικής για την διδασκαλία των Ελληνικών Παραδοσιακών χορών, •θα μπορούν να εφαρμόσουν στην πράξη τις αρχές της διδακτικής για την διδασκαλία των χορών που θα έχουν διδαχθεί.
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον
  • Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
• Η διαχρονική πορεία του Ελληνικού χορού (ο χορός στην Αρχαία Ελλάδα, στην Βυζαντινή περίοδο, την εποχή της Τουρκοκρατίας, ο Ελληνικός παραδοσιακός χορός σήμερα). Θεωρητικοί προβληματισμοί σχετικά με την έννοια του παραδοσιακού χορού και τους ορισμούς του. Ειδικά γνωρίσματα: αναλυτική προσέγγιση των αρχών που διέπουν τον παραδοσιακό χορό ως είδος. Δομή και ύφος: Υποδείγματα και μεθοδολογικές προσεγγίσεις σχετικά με το ύφος και τη δομή. • Βασικές αρχές μάθησης των Ελληνικών παραδοσιακών χορών. • Οι Ελληνικοί παραδοσιακοί ρυθμοί ως αντικείμενο μελέτης της συνολικής διδακτικής διαδικασίας. Ρυθμική οργάνωση και αυτοσχεδιασμοί. Ελληνικό λαϊκό χοροστάσι: Αναλυτική παρουσίαση των χορευτικών εκδηλώσεων της παραδοσιακής ζωής. Ελληνικές παραδοσιακές φορεσιές. Μουσικά όργανα. • Εκμάθηση χορών από διαμερίσματα της ηπειρωτικής Ελλάδας (Μακεδονία, Θράκη, Ήπειρο, Θεσσαλία, Πελοπόννησο) και τον Πόντο. • Εκμάθηση χορών από τη νησιωτική Ελλάδα (νησιά Αιγαίου, Ιονίου, Κρήτη) και την Κύπρο.
Λέξεις Κλειδιά
Ελληνική χορευτική παράδοση, κινητικά εκφραστικά μέσα, Ελληνικοί χοροί.
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Διαφάνειες
  • Βιντεοδιαλέξεις
  • Ήχος
  • Πολυμεσικό υλικό
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Αξιολόγηση των Φοιτητών
Περιγραφή
• Κατά τη διδασκαλία των χορών για την αναπαραγωγή του ήχου. • Διδασκαλία μαθημάτων θεωρητικού υπόβαθρου με χρήση βίντεο-προβολέα.
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Άσκηση Πεδίου391,5
Πρακτική (Τοποθέτηση)391,5
Σύνολο783
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Η αξιολόγηση βασίζεται στην τακτική και ενεργό συμμετοχή των φοιτητών στο μάθημα (10%), σε ενδιάμεση πρακτική εξέταση(20%) και σε προφορικές, γραπτές και πρακτικές εξετάσεις στο τέλος του εξαμήνου (70%). Τα κριτήρια κοινοποιούνται στους/ις φοιτητές/τριες στο πρώτο μάθημα.
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Πολλαπλής Επιλογής (Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης (Συμπερασματική)
  • Προφορική Εξέταση (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Δημόσια Παρουσίαση (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Καλλιτεχνική Ερμηνεία (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
- Μαυροβουνιώτης Φώτιος, Μαλκογεώργος Αλέξανδρος, Αργυριάδου Ειρήνη (2013). Ελληνικοί ΛαΪκοί Χοροί.Εκδόσεις: University Studio Press. - Λυκεσάς Γιώργος Χ.(1993). Οι ελληνικοί χοροί. UNIVERSITY STUDIO PRESS - Τυροβολά Βασιλική Κ. (1996). Ελληνικοί παραδοσιακοί χορευτικοί ρυθμοί. Γ. ΔΑΡΔΑΝΟΣ - Κ. ΔΑΡΔΑΝΟΣ Ο.Ε.
Τελευταία Επικαιροποίηση
20-10-2021