Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Κατά το τέλος της φοίτησης στο εν λόγω μάθημα οι φοιτητές θα πρέπει να είναι σε θέση να:
-εντοπίζουν τα χαρακτηριστικά γνωρίσματα των διαφόρων θεωριών της μάθησης και να αναγνωρίζουν τη σημασία και τη συμβολή τους στη διαδικασία της μάθησης,
- διαπιστώνουν την σχέση μεταξύ των διαφόρων θεωριών μάθησης και στην οργανική συνέχειά τους μέσω της ενσωμάτωσης των ΤΠΕ στη μαθησιακή διαδικασία στο χώρο του σχολείου.
- αντιληφθούν πώς επηρεάστηκαν και τροποποιήθηκαν οι θεωρίες μάθησης μετά την ενσωμάτωση των ΤΠΕ και πώς αυτό διαμορφώνει την διδακτική προσέγγιση και διαδικασία.
- συνδέουν τις θεωρίες μάθησης με τις διδακτικές στρατηγικές, πρακτικές και εφαρμογές.
-Να εντοπίζουν τα χαρακτηριστικά γνωρίσματα των διαφόρων θεωριών της μάθησης και να αναγνωρίζουν τη σημασία και τη συμβολή τους στη διαδικασία της μάθησης,
- διαπιστώνουν την σχέση μεταξύ των διαφόρων θεωριών μάθησης και στην οργανική συνέχειά τους μέσω της ενσωμάτωσης των ΤΠΕ στη μαθησιακή και διδακτική διαδικασία στο χώρο του σχολείου.
- αναγνωρίζουν τα χαρακτηριστικά των διαφόρων θεωριών μάθησης και να εντοπίζουν τη συμβολή τους στη μαθησιακή διαδικασία.
- συνδέσουν τις θεωρίες μάθησης με τις διδακτικές στρατηγικές, πρακτικές και εφαρμογές.
Περιεχόμενο Μαθήματος
Στο πλαίσιο του μαθήματος αυτού αναπτύσσονται σύγχρονες θεωρίες μάθησης (εξαρτημένης μάθησης, εποικοδομητισμού, κοινωνιογνωστικές, κοινωνικές, επεξεργασίας των πληροφοριών, τεχνολογικές κ.α.) και παρουσιάζεται η εφαρμογή των μαθησιακών αρχών και εννοιών σε εκπαιδευτικά πλαίσια που άπτονται της διδακτικής προσέγγισης του Μαθήματος των Θρησκευτικών στην εκπαίδευση. Πιο συγκεκριμένα παρουσιάζονται η θέση του ΜτΘ στην εκπαίδευση και οι κύριοι παράγοντες που εμπλέκονται σ' αυτό. Τα σχετικά αναλυτικά προγράμματα, η διδακτέα ύλη του ΜτΘ και οι βασικές μεθοδολογικές προϋποθέσεις σχεδιασμού του ΜτΘ. Η μεθοδολογία, διάρθρωση και διεξαγωγή της διδασκαλίας του ΜτΘ. Η ενσωμάτωση και η αξιοποίηση των εφαρμογών των ΤΠΕ (Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνίας) σε όλες τις φάσεις πραγματοποίησης της διδασκαλίας του ΜτΘ και γενικότερα στη σχολική τάξη. Ιδιαίτερα ο σχεδιασμός και ανάπτυξη σχεδίων διδασκαλίας και σύγχρονων διδακτικών προσεγγίσεων για τα Θρησκευτικά με ΤΠΕ. Αξιολόγηση της διδασκαλίας και μέτρηση της σχολικής επίδοσης των μαθητών στο ΜτΘ.
Λέξεις Κλειδιά
θεωρίες μάθησης, εποικοδομητισμός, ΤΠΕ, διδακτικός σχεδιασμός, Θρησκευτική Εκπαίδευση, Μάθημα των Θρησκευτικών, διδακτικές αρχές, διδακτικά μοντέλα, εκπαιδευτική τεχνολογία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
1. Μητροπούλου, Β. Οι ΤΠΕ στη διδακτική του μαθήματος των Θρησκευτικών, Όστρακον, Θεσσαλονίκη 2015
2. Θεωρίες μάθησης και Αγωγής, Όστρακον, Θεσσαλονίκη, 2015
3. Χ. Βασιλόπουλος, Σχολική Θρησκευτική Αγωγή, Εκδόσεις Βάνιας, Θεσσαλονίκη 2008.
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
1. Μητροπούλου, Β. Κοινωνικοπολιτισμικές Θεωρίες μάθησης στη διδακτική του ΜτΘ με ΤΠΕ, Όστρακον, Θεσσαλονίκη 2013
2. Μπικος, Κ. Ζητήματα Διδακτικής που θέτουν οι Τεχνολογίες της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών, Ζυγός, 2012