Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος, οι φοιτητές είναι σε θέση να:
-Περιγράφουν διάφορες παιδαγωγικές θεωρίες
-Συνδέουν τη θεωρία με την πράξη
-Εμβαθύνουν και να στοχάζονται πάνω στις απόψεις των σύγχρονων θεωρητικών και τις πιθανές εφαρμογές των ιδεών τους στην εκπαίδευση και στα αναλυτικά προγράμματα
-Υιοθετούν μια κριτική προσέγγιση ως προς τον τρόπο αντίληψης για την εκπαίδευση συνολικά, τη σχολική φοίτηση, τη διδασκαλία και την κουλούρα που περικλείει η μαθησιακή διαδικασία
-Διαπιστώνουν τους διαφορετικούς τρόπους διαμόρφωσης των Αναλυτικών Προγραμμάτων
Περιεχόμενο Μαθήματος
Το βιβλίο ασχολείται με σημαντικούς θεωρητικούς της εκπαίδευσης κατά χρονολογική σειρά και περιλαμβάνει τους: A. Maslow, C. Rogers, A.S. Neill, J. Goodlad, B. Bernstein, P. Bourdieu, M. Foucault, N. Noddings, L. Stenhouse, H. Giroux, H. Gardner, J. Holt, B. Hooks, J. Mezirow, L. Darling-Hammond και δίνει τη δυνατότητα συνδέσεις μεταξύ τους. Για τον κάθε ένα από τους παραπάνω θεωρητικούς δίνεται το γενικό πλαίσιο του έργου του, σκιαγραφείται η σημασία και η επίδρασή του και στη συνέχεια διερευνάται και συνδέεται με τους υπόλοιπους θεωρητικούς. Ακολουθεί η κριτική εξέταση των ιδεών τους και προτείνονται τρόποι που θα μπορούσαν να εφαρμοστούν στην πράξη. Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στις απόψεις τους για τη διαμόρφωση των Αναλυτικών Προγραμμάτων.
Λέξεις Κλειδιά
Αναλυτικά Προγράμματα, Παιδαγωγικές θεωρίες, A. Maslow, C. Rogers, A.S. Neill, J. Goodlad, B. Bernstein, P. Bourdieu, M. Foucault, N. Noddings, L. Stenhouse, H. Giroux, H. Gardner, J. Holt, B. Hooks, J. Mezirow, L. Darling-Hammond
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
AUBREY KARL-- RILEY ALISON, ΚΑΤΑΝΟΩΝΤΑΣ ΚΑΙ ΑΞΙΟΠΟΙΩΝΤΑΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΑ ΠΡΟΚΛΗΤΙΚΕΣ ΘΕΩΡΙΕΣ. ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: Βασιλική Μητροπούλου, Χρήστος Τουρτούρας. ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΤΖΙΟΛΑ, AΘΗΝΑ, 2020