Εμπειρικές-βιωματικές δράσεις και τεχνικές στην ενοριακή εκκλησιαστική κατήχηση

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΕμπειρικές-βιωματικές δράσεις και τεχνικές στην ενοριακή εκκλησιαστική κατήχηση / Experiential teaching methods in catechism
Κωδικός2242
ΣχολήΘεολογική
ΤμήμαΘεολογίας
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΕαρινή
Υπεύθυνος/ηΜαρία Ράντζου
ΚοινόΝαι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID600019351

Πρόγραμμα Σπουδών: Αναμορφωμένο ΠΠΣ Τμήματος Θεολογίας (2020)

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 17
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΚΟΡΜΟΣΕπιλογήςΕαρινό-3

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΕμπειρικές-βιωματικές δράσεις και τεχνικές στην ενοριακή εκκλησιαστική κατήχηση
Ακαδημαϊκό Έτος2021 – 2022
Περίοδος ΤάξηςΕαρινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Ώρες Εβδομαδιαία3
Class ID
600199350

Πρόγραμμα Τάξης

ΚτίριοΘεολογική
ΌροφοςΙσόγειο
ΑίθουσαΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗΣ (92)
ΗμερολόγιοΤετάρτη 18:30 έως 21:00
Τύπος Μαθήματος 2016-2020
  • Επιστημονικής Περιοχής
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Εμβάθυνσης / Εμπέδωσης Γνώσεων
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Erasmus
Το μάθημα προσφέρεται και σε φοιτητές προγραμμάτων ανταλλαγής.
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
  • Αγγλικά (Εξέταση)
  • Γερμανικά (Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος, οι φοιτητές είναι σε θέση να: -Ορίζουν εννοιολογικά την έννοια του βιώματος και της εμπειρίας -Καταγράφουν τη θεωρία και τις αρχές της βιωματικής μάθησης -Περιγράφουν τη διδασκαλία της Ορθόδοξης Παράδοσης για την "εμπειρία" -Σχεδιάζουν και να εφαρμόζουν βιωματικές δράσεις για παιδιά σε κατηχητικές συνάξεις -Αναπτύσσουν ικανότητες επικοινωνίας που μπορούν να αξιοποιήσουν στη διδακτική πράξη της ενοριακής εκκλησιαστικής κατήχησης
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Το περιεχόμενο του μαθήματος περιλαμβάνει αρχικά την ακριβή εννοιολόγηση των όρων "εμπειρία" και 'βίωμα". Για τον σκοπό αυτό ερευνάται η σημασία των όρων στα βιβλικά και πατερικά κείμενα, καθώς και στο χώρο της επιστήμης της Παιδαγωγικής και της Ψυχολογίας. Ακολούθως, καταγράφονται οι εκπρόσωποι της βιωματικής μάθησης, αναλύοντας τις θεωρητικές προσεγγίσεις τους μέσα από αντίστοιχα μοντέλα. Οι θεωρίες συνδυάζονται και με τεχνικές βιωματικής μάθησης, οι οποίες θα αξιοποιηθούν από τους φοιτητές προκειμένου να αναπτύξουν και να εφαρμόσουν σενάρια βιωματικής μάθησης σε παιδιά για τις κατηχητικές συνάξεις.
Λέξεις Κλειδιά
βίωμα, εμπειρία, θεωρίες βιωματικής μάθησης, τεχνικές βιωματικής μάθησης, κατήχηση, παιδική ηλικία
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Διαφάνειες
  • Ήχος
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Περιγραφή
Οι διαλέξεις πραγματώνονται με την παρουσίαση της διδακτέας ύλης μέσω powerpoint. Ακόμη αξιοποιούνται πολυμέσα για την κατανόηση και εμβάθυνση στο γνωστικό αντικείμενο.
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις391,6
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων160,6
Συγγραφή εργασίας / εργασιών180,7
Εξετάσεις20,1
Σύνολο753
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Η εξέταση των φοιτητών είναι προφορική και υπό προϋποθέσεις με κατάθεση γραπτής εργασίας
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εργασία (Συμπερασματική)
  • Προφορική Εξέταση (Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
Ράντζου, Μ. Η εμπειρική- βιωματική μάθηση και η κατήχηση στην παιδική ηλικία, εκδ. Κυριακίδη, Θεσσαλονίκη 2020.
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Σταματόπουλος, Κ. Βιωματική Εκπαίδευση και Ανάπτυξη, εκδ. Κλειδάριθμος, Αθήνα 2006.
Τελευταία Επικαιροποίηση
14-10-2020