Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος, οι φοιτητές είναι σε θέση να:
-Κατονομάζουν τα στάδια εξέλιξης της εγκύκλιας παιδείας της Αρχαίας Ελλάδας σε ανώτατη με τη δημιουργία των πανεπιστημίων στη Δυτική Ευρώπη στους κόλπους της Ρωμαιοκαθολικής Εκκλησίας
-Διατυπώνουν με επιχειρήματα την άποψή τους σχετικά με το πρόβλημα αν η Θεολογία είναι Επιστήμη.
-Προσδιορίζουν το περιεχόμενο της διπλής μεθοδολογίας των Πατέρων της Εκκλησίας ως προς την οριοθέτηση του γνωστικού αντικειμένου και τις δυνατότητες της επιστημονικής του προσέγγισης
-Εφαρμόζουν στην πράξη βασικές μεθόδους θεολογικής έρευνας
-Εκπονούν επιστημονικές γραπτές εργασίες
-Συνειδητοποιούν την έννοια της δυναμικής και της στατικής κατανόησης της πατερικής παράδοσης
-Εκτιμούν τον ρόλο της Θεολογίας στο πανεπιστήμιο και στη σύγχρονη πολυπολιτισμική κοινωνία
Περιεχόμενο Μαθήματος
Εξετάζονται οι έννοιες της Εγκυκλοπαιδείας της Θεολογίας, της Εισαγωγής της θεολογίας και της Θεολογίας. Η εκπαίδευση στην ελληνόφωνη Ανατολή και στη λατινόφωνη Δύσηκαι η διδασκαλία των θεολογικών γραμμάτων μέχρι τον 15ο αι.Η δημιουργία του studium generale και των πρώτων ευρωπαϊκών πανεπιστημίων. Ο σχολαστικισμός και η συνάντησή σου με τη διπλή μεθοδολογία θεολογία της Ανατολής.Η σπουδή της Θεολογίας στα νεώτερα πανεπιστήμια και οι θεολογικές σπουδές στην Ελλάδα.
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
1. Δήμητρα Α. Κούκουρα, Η Σπουδή στη Θεολογία, εκδ. Μπαρμπουνάκη, Θεσσαλονίκη, 2016.
2. Δήμητρα Α. Κούκουρα, Εισαγωγή στη σπουδή της Θεολογίας, εκδ. Μπαρμπουνάκη, Θεσσαλονίκη 2013.