Μαθησιακά Αποτελέσματα
-Κατανόηση στοιχείων λεκτικής & μη λεκτικής επικοινωνίας
-Κατανόηση βασικών θεωρητικών μοντέλων παιδαγωγικής αλληλεπίδρασης
-Εξάσκηση με βασικά εργαλεία ανάλυσης και μεθόδους-τεχνικές παρέμβασης και επίλυσης προβλημάτων
-Απόκτηση γνώσεων, δεξιοτήτων και εργαλείων ανάλυσης για τη συμπεριφορά και τις σχέσεις εκπαιδευτικού-μαθητή και μαθητών μεταξύ τους, ώστε να μπορούν ως μελλοντικοί εκπαιδευτικοί να παρεμβαίνουν με παιδαγωγικούς χειρισμούς στο κλίμα της τάξης.
Περιεχόμενο Μαθήματος
-Παιδαγωγική αλληλεπίδραση: σύγχρονα μοντέλα και θεωρίες
-Συμβολικός Χαρακτήρας της αλληλεπίδρασης και της επικοινωνίας
-Λειτουργία ομάδας συνομηλίκων: τυπική και άτυπη δομή
-Λειτουργία ομάδας συνομηλίκων: ρόλος εκπαιδευτικού
-Κοινωνιομετρική μέθοδος και εργαλεία ανάλυσης
-Διαπροσωπικές προσδοκίες εκπαιδευτικού: φαινόμενο αυτοεκπληρούμενης προφητείας
-Μη λεκτική επικοινωνία: μορφές, προβλήματα, τρόποι βελτίωσης
-Λεκτική επικοινωνία: μορφές, προβλήματα, τεχνικές
-Μελέτες περίπτωσης & επίλυση προβλημάτων γύρω από τη σχέση εκπαιδευτικού-μαθητή Ι
-Μελέτες περίπτωσης & επίλυση προβλημάτων γύρω από τη σχέση εκπαιδευτικού-μαθητή ΙΙ
Λέξεις Κλειδιά
σχέση παιδαγωγού-μαθητή, παιδαγωγική αλληλεπίδραση, συνεργατική μάθηση,
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
Γκότοβος, Α. (1999). Παιδαγωγική αλληλεπίδραση. Επικοινωνία και κοινωνική μάθηση στο σχολείο. Αθήνα: Εκδόσεις Gutenberg, ISBN: 978-960-01-0262-8.
Αυγητίδου, Σ. (επίμ). (2008). Συνεργατική μάθηση στην προσχολική εκπαίδευση: έρευνα και εφαρμογές. Αθήνα: Εκδότης: Gutenberg
Μπίκος, Κ. (2004). Αλληλεπίδραση και κοινωνικές σχέσεις στη σχολική τάξη. Αθήνα: Ελληνικά Γράμματα.
Κακανά, Μ. Δ. (2008). Η Ομαδοσυνεργατική διδασκαλία και Μάθηση. Θεσσαλονίκη: Εκδοτικός Οίκος Κυριακίδης