Η ΕΙΚΟΝΙΣΤΙΚΗ ΑΦΗΓΗΣΗ ΚΑΙ Η ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΗ ΕΙΚΟΝΙΣΤΙΚΗ ΑΦΗΓΗΣΗ ΚΑΙ Η ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ / FIGURATIVE NARRATION (PEDAGOGICAL APPROACHES)
ΚωδικόςΣΤ.1.245
ΣχολήΠαιδαγωγική
ΤμήμαΕπιστημών Προσχολικής Αγωγής και Εκπαίδευσης
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΕαρινή
Υπεύθυνος/ηΜελπομένη Κανατσούλη
ΚοινόΌχι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID80000307

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΗ ΕΙΚΟΝΙΣΤΙΚΗ ΑΦΗΓΗΣΗ ΚΑΙ Η ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ
Ακαδημαϊκό Έτος2021 – 2022
Περίοδος ΤάξηςΕαρινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Ώρες Εβδομαδιαία2
Class ID
600200024
Τύπος Μαθήματος 2016-2020
  • Επιστημονικής Περιοχής
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Βασικές γνώσεις που θα αποκτηθούν: η κατανόηση της συναισθηματικής και γνωστικής σχέσης του παιδιού της προσχολικής ηλικίας με τα διάφορα είδη της εικονιστικής αφήγησης με στόχο την ουσιαστικότερη παιδαγωγική αξιοποίηση του μέσου αυτού στο νηπιαγωγείο
Περιεχόμενο Μαθήματος
Το μάθημα επιχειρεί, αφού αναλύσει τις ιδιαιτερότητες κάθε είδους εικονιστικής αφήγησης ( κινούμενα σχέδια , κινηματογράφος, λόγος της επικαιρότητας, διαφημιστικός λόγος ,σήριαλ, κτλ,) σε σχέση με την προσχολική ηλικία, να αναδείξει τις δυνατότητες της παιδαγωγικής αξιοποίησής τους. Πιο συγκεκριμένα, μέσα από μια σημειωτική οπτική, το μάθημα εξετάζει τις διαφορές ανάμεσα σε διαφορετικά είδη εικονιστικής . Οι διαφορές αυτές συζητούνται σε σχέση με τις αναπτυξιακές ιδιαιτερότητες και δυνατότητες του παιδιού στο επίπεδο κυρίως της πρόσληψης. Στη συνέχεια εξετάζονται οι δυνατότητες παιδαγωγικής αξιοποίησης της εικονιστικής αφήγησης κυρίως σε διαθεματικές προσεγγίσεις αλλά και σε άλλες δραστηριότητες που στοχεύουν τόσο στην ανάπτυξη του αφηγηματικού λόγου του παιδιού όσο και στη δημιουργία ενός ενεργητικού δέκτη του τηλεοπτικού μηνύματος. Μέσα από μια σειρά παρουσιάσεων των εργασιών των φοιτητών οι δυνατότητές αυτές αναλύονται και εξειδικεύονται
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις26
Σύνολο26
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Εκπόνηση εργασίας
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
Κωνταντινίδου-Σέμογλου, Κόμικς Παιδί και Αστείο, Εξάντας
Τελευταία Επικαιροποίηση
14-05-2013