ΑΦΗΓΗΜΑΤΟΛΟΓΙΑ-ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΑΦΗΓΗΜΑΤΟΛΟΓΙΑ-ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ / LITERATURE AND NARRATOLOGY
ΚωδικόςΣΤ.1.246
ΣχολήΠαιδαγωγική
ΤμήμαΕπιστημών Προσχολικής Αγωγής και Εκπαίδευσης
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΕαρινή
Υπεύθυνος/ηΜελπομένη Κανατσούλη
ΚοινόΌχι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID80000308

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΑΦΗΓΗΜΑΤΟΛΟΓΙΑ-ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ
Ακαδημαϊκό Έτος2021 – 2022
Περίοδος ΤάξηςΕαρινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Ώρες Εβδομαδιαία2
Class ID
600200025
Τύπος Μαθήματος 2016-2020
  • Γενικών Γνώσεων
  • Επιστημονικής Περιοχής
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
  • Γαλλικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Προαπαιτήσεις
Προαπαιτούμενα Μαθήματα
  • Γ.1.006 ΠΑΙΔΙΚΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ
  • Β.1.509 ΘΕΜΕΛΙΩΔΗ ΖΗΤΗΜΑΤΑ ΤΗΣ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Γνωριμία με τη θεωρία της Αφήγησης και των εφαρμογών της στην παιδική πεζογραφία.
Περιεχόμενο Μαθήματος
Α. Θεωρία της αφήγησης Εξετάζεται και αναλύεται η θεωρία της αφήγησης. Κεντρικό ρόλο έχουν οι θεωρίες του G. Genette, των Ρώσσων φορμαλιστών και του Vladimir Propp. Β. Προσδιορίζονται και εξετάζονται ειδολογικά τα είδη της μικροαφήγησης: μικρές ιστορίες, παιδικές ιστορίες σύγχρονα παραμύθια και παιδικά διηγήματα. Γ. Εφαρμογές της θεωρίας της αφήγησης σε σύγχρονα παιδικά κείμενα μικροαφήγησης.
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις26
Σεμινάρια9
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων20
Συγγραφή εργασίας / εργασιών10
Εξετάσεις10
Σύνολο75
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Το μάθημα διεξάγεται με τη μορφή σεμιναριακών διαλέξεων και διαλόγου με τους φοιτητές, οι οποίο καλούνται να συνεργαστούν σε μια συγκεκριμένη βιβλιογραφία. Ένα μέρος του μαθήματος διατίθεται στην παρουσίαση - συζήτηση των εργασιών των φοιτητών. Ερευνητική Εργασία σε επιλεγμένα θέματα και σε συνεργασία με τον διδάσκοντα.
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Πολλαπλής Επιλογής (Διαμορφωτική)
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Εκτεταμένης Απάντησης (Διαμορφωτική)
  • Γραπτή Εργασία (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Δημόσια Παρουσίαση (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Έκθεση / Αναφορά (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
α. Ανδρέας Καρακίτσιος,( 2012). «Διδασκαλία της Λογοτεχνίας και Δημιουργική Γραφή», Θεσσσαλονίκη: Ζυγός. β. Χριστόφορος Μηλιώνης, Το διήγημα, Σιαβάλας, Αθήνα: 20ο5
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Αθανασόπουλος, Β., “Το αμάρτημα της μητρός μου”, Νεοελληνική Λογοτεχνία, τόμος Β΄-Πεζογραφία, Αθήνα, Πατάκης, 1999. Αράγης, Α«Τάσεις στη νεότερη διηγηματογραφία», Περιοδικό Γράμματα και τέχνες, Αθήνα, Σοκόλης, Νο 71, Ιανουάριος-Μάρτιος, 1994. Βελουδής, Γ., Γραμματολογία- Θεωρία της Λογοτεχνίας, Αθήνα, Δωδώνη, 1994. Ζαν Ζ., Η δύναμη των παραμυθιών, μτφρ. Μ. Τζαφεροπούλου, Αθήνα, Καστανιώτης, 1996. Μουλλάς Π., Παλίμψηστα και μη, Αθήνα, Στιγμή, 1991. Μουλλάς Π., Φαντασία, Παρατήρηση και Μνήμη, Περιοδικό, Γράμματα και τέχνες, Νο 81, Ιούνης – Οκτώβριος 1997, Αθήνα, Σοκόλης, σ. 16-21. Μουλλάς Π., Νεοελληνικά Διηγήματα, επιμέλεια: Π. Μουλλάς, Αθήνα, Ερμής, 1994. Οικονομίδου Σ., Χίλιες και μια ανατροπές – Η νεοτερικότητα για μικρές ηλικίες, Αθήνα, Ελληνικά Γράμματα, 2000. Παπαντωνάκης Γ.Δ., Κώδικες και αφηγηματικά προγράμματα σε κείμενα της παιδικής Λογοτεχνίας, Αθήνα, Πατάκης, 1999. Στεργιόπουλος Κ., Η εικοσαετία 1880-1990 και το διήγημα: η παλαιότερη Πεζογραφία μας, τόμος στ΄ 1880-1900, Αθήνα, Σοκόλης1995. Τζιόβας Δ., Μετά την Αισθητική, Αθήνα, Γνώση, 1987. Τζιόβας Δ., Το παλίμψηστο της ελληνικής αφήγησης-Από την αφηγηματικότητα στη διαλογικότητα, Αθήνα, Οδυσσέας, 1993. Τσακνιάς Σ., Μνήμη Λογοτεχνία και πραγματικότητα, Περιοδικό Το δένδρο, Νο 15, Αύγουστος 1980, Αθήνα, σ. 178-186. Barthes R., Littérature et Réalité, Paris, Seuil, 1982. Genette G., Figures I, II, III, Paris, Editions du Seuil, 1966, 1969, 1972. Genette G., Nouveaux discours du récit, Paris, Editions du Seuil, 1983. Reid, Το διήγημα, Η γλώσσα της κριτικής, μτφρ. Λία Μεγάλου-Σεφεριάδου, Αθήνα, Ερμής, 1988. Sarrault N., L’ère du supcon, coll., Idées, Paris, Gallimard, 1956. 2. Διδακτικές Σημειώσεις στην προσωπική ιστοσελίδα του διδάσκοντα
Τελευταία Επικαιροποίηση
18-01-2017