ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΕΠΟΠΤΙΚΟΥ ΥΛΙΚΟΥ

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΕΠΟΠΤΙΚΟΥ ΥΛΙΚΟΥ / DESIGN AND DEVELOPMENT OF TEACHING AIDS AND PEDAGOGICAL TOOLS
ΚωδικόςΣΤ.1.250
ΣχολήΠαιδαγωγική
ΤμήμαΕπιστημών Προσχολικής Αγωγής και Εκπαίδευσης
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΕαρινή
Υπεύθυνος/ηΕύα Παυλίδου
ΚοινόΌχι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID80000312

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΕΠΟΠΤΙΚΟΥ ΥΛΙΚΟΥ
Ακαδημαϊκό Έτος2021 – 2022
Περίοδος ΤάξηςΕαρινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Ώρες Εβδομαδιαία2
Class ID
600200029
Τύπος Μαθήματος 2016-2020
  • Γενικών Γνώσεων
  • Επιστημονικής Περιοχής
  • Ανάπτυξης Δεξιοτήτων
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Erasmus
Το μάθημα προσφέρεται και σε φοιτητές προγραμμάτων ανταλλαγής.
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
  • Αγγλικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
  • Γερμανικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Προαπαιτήσεις
Προαπαιτούμενα Μαθήματα
  • Β.1.509 ΘΕΜΕΛΙΩΔΗ ΖΗΤΗΜΑΤΑ ΤΗΣ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
  • Α.1.514 ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Δομή των αντικειμένων. Υλικά και χρήση τους. Αρχές σύνθεσης και δημιουργίας εποπτικού υλικού με βάση τα παιδικά παιχνίδια από την αρχαιότητα έως σήμερα.
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Εργασία σε διεθνές περιβάλλον
  • Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
  • Σχεδιασμός και διαχείριση έργων
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον
  • Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Εισαγωγικές έννοιες Σχεδιασμού και Γραφιστικής με παράλληλη ανάπτυξη των βασικών αρχών της Αισθητικής. Τα συστατικά μορφοποίησης αντικειμένων για το παιδί προσχολικής ηλικίας Οργάνωση και δομή των μορφών των εποπτικών αντικειμένων-παιχνιδιών. Παραδείγματα από τις εφαρμογές και την εξέλιξη των αντικειμένων για παιδιά.
Λέξεις Κλειδιά
Σχεδιασμός αντικειμένων, μορφοποίηση, αντικείμενα-παιχνίδια
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Βιντεοδιαλέξεις
  • Ήχος
  • Πολυμεσικό υλικό
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Περιγραφή
Power point e-mail εικονικά μουσεία
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις13
Άσκηση Πεδίου7
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων45
Φροντιστήριο4
Καλλιτεχνικό Εργαστήριο6
Σύνολο75
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Κατασκευές Παρουσιάσεις
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης (Συμπερασματική)
  • Προφορική Εξέταση (Συμπερασματική)
  • Καλλιτεχνική Ερμηνεία (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Άλλη / Άλλες (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
Το ελληνικό παιχνίδι. Διαδρομές στην ιστορία του, επιμ. Κ. Γκουγκούλη, Δ. Καρακατσάνη, ΜΙΕΤ-ΕΛΙΑ, Αθήνα 2008 The Greek Toys, ed. K. Gougouli, D. Karakatsani, CINB-GLHA, Athens 2008
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Ξενόγλωσσοι κατάλογοι σχετικών μουσείων του εξωτερικού Catalogs of relevent museums
Τελευταία Επικαιροποίηση
26-09-2017