Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Η ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΗ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΙΙ ανήκει στην Α φάση της Πρακτικής Άσκησης. Η Α φάση συνδυάζει θεωρητική ενημέρωση και πρακτική άσκηση υπό μορφή παρατήρησης της παιδαγωγικής διαδικασίας, συσχετίζει δηλαδή τη θεωρητική γνώση με την εμπειρία από το νηπιαγωγείο και αποσκοπεί:
- στην εξοικείωση του φοιτητή/τριας με τη ζωή στο νηπιαγωγείο και με το έργο του/της νηπιαγωγού με την προοπτική του παρατηρητή και μελλοντικού/κης νηπιαγωγού
- στην εισαγωγή του φοιτητή/τριας στη συστηματική παρατήρηση και ανάλυση της εκπαιδευτικής διαδικασίας
- στην ευαισθητοποίηση του φοιτητή/τριας σε θέματα και προβλήματα της παιδαγωγικής διαδικασίας στο νηπιαγωγείο
Περιεχόμενο Μαθήματος
Αναγκαιότητα σχεδιασμού – προγραμματισμού των εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων
Δομικά χαρακτηριστικά και βασικές θεωρητικές παραδοχές του ισχύοντος αναλυτικού
προγράμματος
Δομικά στοιχεία του ημερήσιου προγράμματος του Νηπιαγωγείου
Χαρακτηριστικά της οργανωμένης δραστηριότητας
Μεθοδολογικές προτάσεις για την υλοποίηση οργανωμένων δραστηριοτήτων
Ένταξη δραστηριοτήτων στο ημερήσιο και εβδομαδιαίο πρόγραμμα
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
- Προς μία παιδαγωγική του διαλόγου, Μπιρμπίλη Μαρία
- Η προσχολική εκπαίδευση στον 21ο αιώνα, Γρόσδος Σταύρος,Κανταρτζή Ευαγγελία,Κανατσούλη Μένη Δ.,Νάκου Ειρήνη, Ντολιοπούλου Έλση,Κακανά Δόμνα - Μίκα,Χρυσαφίδης Κώστας