ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΗ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΙΙ

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΗ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΙΙ / EARLY CHILDHOOD PEDAGOGY AND PRACTICE II
ΚωδικόςΔ.3.271
ΣχολήΠαιδαγωγική
ΤμήμαΕπιστημών Προσχολικής Αγωγής και Εκπαίδευσης
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΕαρινή
Υπεύθυνος/ηΜαρία Μπιρμπίλη
Γνωστικό ΑντικείμενοΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΑ
ΚοινόΌχι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID80000332

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΗ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΙΙ
Ακαδημαϊκό Έτος2021 – 2022
Περίοδος ΤάξηςΕαρινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Ώρες Εβδομαδιαία4
Class ID
600200049
Τύπος Μαθήματος 2016-2020
  • Υποβάθρου
  • Ανάπτυξης Δεξιοτήτων
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Γενικού Υποβάθρου
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Η ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΗ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΙΙ ανήκει στην Α φάση της Πρακτικής Άσκησης. Η Α φάση συνδυάζει θεωρητική ενημέρωση και πρακτική άσκηση υπό μορφή παρατήρησης της παιδαγωγικής διαδικασίας, συσχετίζει δηλαδή τη θεωρητική γνώση με την εμπειρία από το νηπιαγωγείο και αποσκοπεί: - στην εξοικείωση του φοιτητή/τριας με τη ζωή στο νηπιαγωγείο και με το έργο του/της νηπιαγωγού με την προοπτική του παρατηρητή και μελλοντικού/κης νηπιαγωγού - στην εισαγωγή του φοιτητή/τριας στη συστηματική παρατήρηση και ανάλυση της εκπαιδευτικής διαδικασίας - στην ευαισθητοποίηση του φοιτητή/τριας σε θέματα και προβλήματα της παιδαγωγικής διαδικασίας στο νηπιαγωγείο
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον
  • Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Αναγκαιότητα σχεδιασμού – προγραμματισμού των εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων Δομικά χαρακτηριστικά και βασικές θεωρητικές παραδοχές του ισχύοντος αναλυτικού προγράμματος Δομικά στοιχεία του ημερήσιου προγράμματος του Νηπιαγωγείου Χαρακτηριστικά της οργανωμένης δραστηριότητας Μεθοδολογικές προτάσεις για την υλοποίηση οργανωμένων δραστηριοτήτων Ένταξη δραστηριοτήτων στο ημερήσιο και εβδομαδιαίο πρόγραμμα
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Διαφάνειες
  • Βιντεοδιαλέξεις
  • Ήχος
  • Διαδραστικές ασκήσεις
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Περιγραφή
Παρουσιάσεις (ppt), ανάρτηση εκπαιδευτικού υλικού, πολυμεσική διδασκαλία, βίντεο, e-mail, sms
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις
Σεμινάρια
Εργαστηριακή Άσκηση
Άσκηση Πεδίου
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων
Φροντιστήριο
Πρακτική (Τοποθέτηση)
Σύνολο
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Τα κριτήρια αξιολόγησης είναι αναρτημένα στην ιστοσελίδα του Τμήματος από το 1ο μάθημα. Η αξιολόγηση των φοιτητών/τριών γίνεται σταδιακά (διαμορφωτική αξιολόγηση)
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Εκτεταμένης Απάντησης (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εργασία (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Άλλη / Άλλες (Διαμορφωτική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
- Προς μία παιδαγωγική του διαλόγου, Μπιρμπίλη Μαρία - Η προσχολική εκπαίδευση στον 21ο αιώνα, Γρόσδος Σταύρος,Κανταρτζή Ευαγγελία,Κανατσούλη Μένη Δ.,Νάκου Ειρήνη, Ντολιοπούλου Έλση,Κακανά Δόμνα - Μίκα,Χρυσαφίδης Κώστας
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
- Διαθεματικό Ενιαίο Πλαίσιο Προγραμμάτων Σπουδών (ΔΕΠΠΣ)(Ιστοσελίδα Παιδαγωγικού Ινστιτούτου) - Οδηγός Νηπιαγωγού, Δαφέρμου, Κουλούρη, Μπασαγιάννη (Ιστοσελίδα Παιδαγωγικού Ινστιτούτου)
Τελευταία Επικαιροποίηση
12-06-2013