Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Μαθησιακά Αποτελέσματα
- Να βιώσουν και να κατανοήσουν την έννοια του βιώματος, έτσι ώστε να μπορέσουν να την αναγνωρίζουν στην καθημερινή ζωή.
- Να βιώσουν και να αναγνωρίσουν και να εκφράσουν τα συναισθήματά τους.
- Να φτάσουν στην κατανόηση (και στη βίωση) του φαινομένου της επικοινωνίας και να αναπτύξουν την αντίστοιχη δεξιότητα.
Περιεχόμενο Μαθήματος
Στο μάθημα λαμβάνουν χώρα παιχνίδια, ασκήσεις σωματικής χαλάρωσης, επεξεργασία θεμάτων σε μικρές ομάδες, παιχνίδια ρόλων, αυτόματη γραφή, καθοδηγούμενα όνειρα, τεχνικές εκπαιδευτικού δράματος. Όλες αυτές οι τεχνικές χρησιμοποιούνται ως πεδία επεξεργασίας θεμάτων που προκύπτουν από τη δυναμική της ομάδας και κατά τις εισαγωγικές συζητήσεις στην αρχή κάθε συνάντησης. Η επεξεργασία αυτή συνεχίζεται με τον μετέπειτα αναστοχασμό που σκοπεύει να οδηγήσει σε αυξημένη συνειδητοποίηση από τη μεριά των φοιτητριών/ων.
Λέξεις Κλειδιά
ειρήνη, μη βία, βίωμα, ενσυναίσθηση
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
1. Μπακιρτζής, Κ., (2002). "Επικοινωνία και Αγωγή", εκδόσεις Γ. Δαρδανός - Κ. Δαρδανός Ο.Ε, Αθήνα.
2. Αρχοντάκη, Z., Φιλίππου, Δ., (2003). "205 βιωματικές ασκήσεις για εμψύχωση ομάδων", εκδόσεις Καστανιώτη, Αθήνα.
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Rogers, C. (2006). Ένας τρόπος να υπάρχουμε, Ερευνητές, Αθήνα
Rogers, C. (2006). Το γίγνεσθαι του προσώπου, Ερευνητές, ΑΘήνα
Rogers, C. (1991). Ομάδες συνάντησης, Δίοδος, ΑΘήνα
Lobrot, M. (2015). Ζώντας μαζί, Αρμός, Αθήνα