ΕΙΔΙΚΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΕΣ ΔΙΑΤΑΡΑΧΕΣ

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΕΙΔΙΚΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΕΣ ΔΙΑΤΑΡΑΧΕΣ / SPECIFIC DEVELOPMENTAL DISORDERS-LEARNING DISABILITIES
ΚωδικόςΥΒ.1.005
ΣχολήΠαιδαγωγική
ΤμήμαΕπιστημών Προσχολικής Αγωγής και Εκπαίδευσης
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή/Εαρινή
Υπεύθυνος/ηΚορνηλία Χατζηνικολάου
ΚοινόΌχι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID80003379

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΕΙΔΙΚΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΕΣ ΔΙΑΤΑΡΑΧΕΣ
Ακαδημαϊκό Έτος2021 – 2022
Περίοδος ΤάξηςΕαρινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Ώρες Εβδομαδιαία3
Class ID
600200110

Πρόγραμμα Τάξης

ΚτίριοΠαιδαγωγικό Μπλε
ΌροφοςΥπόγειο 1
ΑίθουσαΑΙΘΟΥΣΑ ΥΠΟΓΕΙΟ ΛΥΟΜΕΝΟ 1 (171)
ΗμερολόγιοΠαρασκευή 11:00 έως 13:30
Τύπος Μαθήματος
Eιδίκευσης / Kατεύθυνσης
Τύπος Μαθήματος 2016-2020
  • Υποβάθρου
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Γενικού Υποβάθρου
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Erasmus
Το μάθημα προσφέρεται και σε φοιτητές προγραμμάτων ανταλλαγής.
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία)
  • Αγγλικά (Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Οι φοιτητές και οι φοιτήτριες θα είναι σε θέση να γνωρίζουν και να κατανοούν • βασικές έννοιες των αναπτυξιακών διαταραχών όπως οι νευροαναπτυξιακές διαταραχές, αναπτυξιακή γλωσσική διαταραχή • τα είδη των γλωσσικών διαταραχών • τους τρόπους αξιολόγησης των γλωσσικών προβλημάτων • τα γλωσσικά ελλείμματα στην ανάπτυξη παιδιών με γλωσσικές διαταραχές
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Λήψη αποφάσεων
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
Περιεχόμενο Μαθήματος
Στόχος του μαθήματος είναι να αναλύσει και να περιγράψει τις αναπτυξιακές διαταραχές λόγου παιδιών προσχολικής ηλικίας. Στο μάθημα παρουσιάζονται: η τυπική γλωσσική ανάπτυξη, οι διάφορες κατηγορίες γλωσσικών διαταραχών σε μονόγλωσσους και δίγλωσσους μαθητές καθώς και η αναπτυξιακή γλωσσική διαταραχή υπό το πρίσμα άλλων νευροαναπτυξιακών διαταραχών
Λέξεις Κλειδιά
Αναπτυξιακές Γλωσσικές Διαταραχές, Νοητική Καθυστέρηση, αυτιστικό φάσμα
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Διαφάνειες
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
Περιγραφή
power-point
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις391,6
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων180,7
Συγγραφή εργασίας / εργασιών180,7
Εξετάσεις753
Σύνολο1506
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Η αξιολόγηση του μαθήματος γίνεται με βάση τις εργασίες των φοιτητών/τριών και την τελική εξέταση. Οι εργασίες πρέπει να κατατεθούν όλες και αφορούν στο 10% της βαθμολογίας. Η τελική εξέταση συμπληρώνει το υπόλοιπο 90% του βαθμού.
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Πολλαπλής Επιλογής (Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης (Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εργασία (Διαμορφωτική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
• Norbury, F.C., Tomblin, J. B. & Bishop, V.M.D. (2013). Κατανοώντας τις αναπτυξιακές γλωσσικές διαταραχές (μτφ. Μ. Κουλεντιανού). Αθήνα: Gutenberg.(έτος έκδοσης πρωτοτύπου 2008) • Hodapp Robert M. (2005). Αναπτυξιακές θεωρίες και αναπηρία. Αθήνα: Μεταίχμιο
Τελευταία Επικαιροποίηση
06-06-2022