ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ / INTRODUCTION TO SPECIAL EDUCATION
ΚωδικόςΥΒ.1.006
ΣχολήΠαιδαγωγική
ΤμήμαΕπιστημών Προσχολικής Αγωγής και Εκπαίδευσης
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή/Εαρινή
Υπεύθυνος/ηΖωή Μπαμπλέκου
ΚοινόΌχι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID80003381

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ
Ακαδημαϊκό Έτος2021 – 2022
Περίοδος ΤάξηςΕαρινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Ώρες Εβδομαδιαία3
Class ID
600200111

Πρόγραμμα Τάξης

ΚτίριοΠαιδαγωγικό Μπλε
ΌροφοςΙσόγειο
ΑίθουσαΑΙΘΟΥΣΑ ΛΥΟΜΕΝΟ 2 (173)
ΗμερολόγιοΠαρασκευή 16:00 έως 18:30
Τύπος Μαθήματος
Ειδικού Υποβάθρου
Τύπος Μαθήματος 2016-2020
  • Υποβάθρου
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Γενικού Υποβάθρου
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
• Οι φοιτητές και οι φοιτήτριες θα είναι σε θέση να γνωρίζουν και να κατανοούν • Βασικές έννοιες όπως η αναπηρία και οι ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες • τα ερμηνευτικά μοντέλα της αναπηρίας • την έννοια, τη φιλοσοφία και τον σκοπό της Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (ΕΑΕ) • τις διαφορές μεταξύ της ένταξης και της συνεκπαίδευσης • τα βασικά μαθησιακά και συμπεριφορικά χαρακτηριστικά για κάθε αναπηρία/ειδική εκπαιδευτική ανάγκη • τις βασικές αποτελεσματικές πρακτικές υποστήριξης των παιδιών με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Λήψη αποφάσεων
  • Ομαδική εργασία
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Στόχος του μαθήματος είναι η εξοικείωση των φοιτητών/τριών με βασικές έννοιες της ειδικής αγωγής και με βασικές αποτελεσματικές διδακτικές πρακτικές. Στο μάθημα, που αποτελεί μια εισαγωγή στην ειδική αγωγή, παρουσιάζονται: οι στόχοι και το περιεχόμενο της ειδικής αγωγής, οι διαφορετικές κατηγορίες ειδικών εκπαιδευτικών αναγκών/αναπηρίας καθώς και ερευνητικά τεκμηριωμένες παρεμβάσεις που μπορούν να εφαρμοστούν για κάθε μια από αυτές τις κατηγορίες.
Λέξεις Κλειδιά
ειδική εκπαίδευση, ένταξη, αναπηρία
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Διαφάνειες
  • Βιβλίο
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις391,6
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων180,7
Συγγραφή εργασίας / εργασιών180,7
Εξετάσεις753
Σύνολο1506
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Η αξιολόγηση του μαθήματος γίνεται με βάση τις εργασίες των φοιτητών/τριών και την τελική εξέταση. Οι εργασίες πρέπει να κατατεθούν όλες και αφορούν στο 10% της βαθμολογίας. Η τελική εξέταση συμπληρώνει το υπόλοιπο 90% του βαθμού.
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Πολλαπλής Επιλογής (Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης (Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εργασία (Διαμορφωτική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
• Heward, W. L. (2011). Παιδιά με ειδικές ανάγκες. Μία εισαγωγή στην Ειδική Εκπαίδευση (μτφ. Χ. Λυμπεροπούλου). Αθήνα: Τόπος. (έτος έκδοσης πρωτοτύπου 2009). • Smith, D.D. & Tyler, N.C. (2020). Εισαγωγή στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση. Φέρνοντας την αλλαγή. (Επιμ. Α-Σ. Αντωνίου). Αθήνα: Gutenberg
Τελευταία Επικαιροποίηση
05-06-2022