Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Μαθησιακά Αποτελέσματα
• Οι φοιτητές και οι φοιτήτριες θα είναι σε θέση να γνωρίζουν και να κατανοούν
• Βασικές έννοιες όπως η αναπηρία και οι ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες
• τα ερμηνευτικά μοντέλα της αναπηρίας
• την έννοια, τη φιλοσοφία και τον σκοπό της Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (ΕΑΕ)
• τις διαφορές μεταξύ της ένταξης και της συνεκπαίδευσης
• τα βασικά μαθησιακά και συμπεριφορικά χαρακτηριστικά για κάθε αναπηρία/ειδική εκπαιδευτική ανάγκη
• τις βασικές αποτελεσματικές πρακτικές υποστήριξης των παιδιών με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες
Περιεχόμενο Μαθήματος
Στόχος του μαθήματος είναι η εξοικείωση των φοιτητών/τριών με βασικές έννοιες της ειδικής αγωγής και με βασικές αποτελεσματικές διδακτικές πρακτικές. Στο μάθημα, που αποτελεί μια εισαγωγή στην ειδική αγωγή, παρουσιάζονται: οι στόχοι και το περιεχόμενο της ειδικής αγωγής, οι διαφορετικές κατηγορίες ειδικών εκπαιδευτικών αναγκών/αναπηρίας καθώς και ερευνητικά τεκμηριωμένες παρεμβάσεις που μπορούν να εφαρμοστούν για κάθε μια από αυτές τις κατηγορίες.
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
• Heward, W. L. (2011). Παιδιά με ειδικές ανάγκες. Μία εισαγωγή στην Ειδική Εκπαίδευση (μτφ. Χ. Λυμπεροπούλου). Αθήνα: Τόπος. (έτος έκδοσης πρωτοτύπου 2009).
• Smith, D.D. & Tyler, N.C. (2020). Εισαγωγή στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση. Φέρνοντας την αλλαγή. (Επιμ. Α-Σ. Αντωνίου). Αθήνα: Gutenberg