ΓΛΩΣΣΑ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΓΛΩΣΣΑ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΑ / LANGUAGE AND SOCIETY
ΚωδικόςΥΒ.1.025
ΣχολήΠαιδαγωγική
ΤμήμαΕπιστημών Προσχολικής Αγωγής και Εκπαίδευσης
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή/Εαρινή
Υπεύθυνος/ηΠετρούλα Τσοκαλίδου
ΚοινόΌχι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID80003392

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΠΣ Τμήματος Επιστημών Προσχολικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (2012-σήμερα)

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 102
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΚορμόςΜάθημα ΒάσηςΧειμερινό/Εαρινό-6

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΓΛΩΣΣΑ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Ακαδημαϊκό Έτος2021 – 2022
Περίοδος ΤάξηςΕαρινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Ώρες Εβδομαδιαία3
Class ID
600200126

Πρόγραμμα Τάξης

ΚτίριοΠαιδαγωγικό Μπλε
ΌροφοςΙσόγειο
ΑίθουσαΑΙΘΟΥΣΑ ΛΥΟΜΕΝΟ 2 (173)
ΗμερολόγιοΔευτέρα 08:30 έως 11:00
Τύπος Μαθήματος
Ειδικού Υποβάθρου
Τύπος Μαθήματος 2016-2020
  • Υποβάθρου
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Γενικού Υποβάθρου
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Με την ολοκλήρωση του μαθήματος, οι φοιτητές/ριες θα έχουν κατακτήσει τα εξής: 1.Κατανόηση της σημαντικής σχέσης ανάμεσα στη γλώσσα και την κοινωνία 2.Γνώση σχετικά με την ετερογένεια της γλώσσας και τη σημασία της στην επικοινωνία 3.Αναγνώριση της ιδιαίτερης σημασίας της γλωσσικής και κοινωνικής ετερογένειας στην εκπαίδευση 4.Τη σύνδεση γλώσσας και ταυτότητας για τις επιμέρους κοινωνικές ομάδες 5.Τα ζητήματα που αφορούν την εκπαίδευση σχετικά με την κοινωνική και γλωσσική ετερογένεια
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Αυτόνομη εργασία
  • Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
Περιεχόμενο Μαθήματος
To μάθημα 'Γλώσσα και Κοινωνία' (Κοινωνιογλωσσολογία) αφορά τα θέματα της συσχέτισης της γλωσσικής και επικοινωνιακής μας συμπεριφοράς με επιμέρους κοινωνικές παραμέτρους, όπως η ηλικία, το φύλο, το μορφωτικό επίπεδο, η εθνοτική και γεωγραφική καταγωγή, κ.α. Μέσα από το μάθημα διερευνάται η επικοινωνιακή συμπεριφορά διαφορετικών κοινωνικών ομάδων και αναλύονται τα ζητήματα που αφορούν την ταυτότητα και τη γλώσσα. Τέλος, ανιχνεύεται η σχέση της σύνδεσης γλώσσας και κοινωνίας με την εκπαίδευση.
Λέξεις Κλειδιά
Γλώσσα, γλωσσική νόρμα, διάλεκτοι, εθνόλεκτοι, κοινωνιόλεκτοι, γλωσσικές ποικιλίες, εκπαίδευση
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Πολυμεσικό υλικό
  • Διαδραστικές ασκήσεις
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις391,6
Σεμινάρια90,4
Άσκηση Πεδίου100,4
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων401,6
Εκπόνηση μελέτης (project)301,2
Συγγραφή εργασίας / εργασιών200,8
Εξετάσεις20,1
Σύνολο1506
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Οι φοιτητές/τριες αξιολογούνται κατά τη διάρκεια του εξαμήνου με μικρές ομαδικές εργασίες που παρουσιάζονται και συσυζητιούνται στην τάξη. Στο τέλος του εξαμήνου, συμμετέχουν σε μια τελική εξέταση με ανοιχτά βιβλία και καταθέτουν το σύνολο των μικρών εργασιών στις οποίες έχουν πάρει μέρος, για να βγει ο τελικός τους βαθμός.
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εργασία (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Προφορική Εξέταση (Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
Αρχάκης, Α. & Κονδύλη, Μ (2011) Εισαγωγή σε Ζητήματα Κοινωιογλωσσολογίας. Καπόλα Παγώνα-Εκδόσεις νήσος
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Ποικιλία άρθρων στο elearning Χατζησαββίδης, Σ. & Τσοκαλίδου, Ρ. (2008) Κοινωιογλωσσολογικές Αναζητήσεις-Ερευνητικά Δεδομένα. Θεσσαλονίκη: Βάνιας
Τελευταία Επικαιροποίηση
06-06-2022