Σύνταξη

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΣύνταξη / Syntax
ΚωδικόςΓλ 525
ΣχολήΦιλοσοφική
ΤμήμαΑγγλικής Γλώσσας και Φιλολογίας
Κύκλος / Επίπεδο2ος / Μεταπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή/Εαρινή
ΚοινόΌχι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID600016481

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΜΣ ΘΕΩΡΗΤΙΚΗΣ ΚΑΙ ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΗΣ ΓΛΩΣΣΟΛΟΓΙΑΣ

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 13
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΓΛΩΣΣΟΛΟΓΙΑΕπιλογήςΧειμερινό/Εαρινό-10

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΣύνταξη
Ακαδημαϊκό Έτος2021 – 2022
Περίοδος ΤάξηςΧειμερινή
Διδάσκοντες άλλων Κατηγοριών
Ώρες Εβδομαδιαία3
Ώρες Συνολικά39
Class ID
600200196
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Erasmus
Το μάθημα προσφέρεται και σε φοιτητές προγραμμάτων ανταλλαγής.
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Αγγλικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος οι φοιτητές: -θα έχουν κατανοήσει τις βασικές έννοιες της φορμαλιστικής ανάλυσης συντακτικών δεδομένων -θα μπορούν να χρησιμοποιούν τα θεωρητικά εργαλεία που προσφέρει ένα συγκεκριμένο συντακτικό μοντέλο (Θεωρία των Αρχών και Παραμέτρων) για την ανάλυση σύνθετων δομών -θα ελέγχουν υποθέσεις και να επιχειρηματολογούν επαρκώς με βάση τη θεωρία.
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη εργασία
  • Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Το μάθημα αυτό είναι μια εισαγωγή στη συντακτική θεωρία και έχει ως στόχο να εξοικειώσει τους φοιτητές με την ανάλυση γλωσσικών δεδομένων στο πλαίσιο της Θεωρίας των Αρχών και Παραμέτρων και των σύγχρονων εξελίξεων της (το Μινιμαλιστικό Πρόγραμμα. Συγκεκριμένα, στο μάθημα θα καλυφθούν τα εξής: -Η επιστημονική μελέτη της γλώσσας, η αρχιτεκτονική του συστήματος -Συστατικότητα, η θεωρία του Χ τονούμενου -Η δομή των ορισμάτων, θεματικοί ρόλοι -Η Πτώση και η θεωρία της δέσμευσης -Μετακίνηση ορισμάτων, μη ορισμάτων και κεφαλής, περιορισμοί -Μινιμαλισμός: φραστική δομή, συγχώνευση, αντιγραφή και συγχώνευση -Ερμηνεύσιμα και μη ερμηνεύσιμα χαρακτηριστικά και διαδικασία της Συμφωνίας.
Λέξεις Κλειδιά
Αρχή των Αρχών και των Παραμέτρων, Μινιμαλιστικό Πρόγραμμα
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Διαφάνειες
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις391,4
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων1284,7
Εκπόνηση μελέτης (project)
Συγγραφή εργασίας / εργασιών1083,9
Σύνολο27510
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
30% της βαθμολογίας προκύπτει από τις προφορικές παρουσιάσεις άρθρων και συμμετοχή. 70% της βαθμολογίας προκύπτει από την τελική γραπτή εργασία 5000 λέξεων.
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εργασία (Συμπερασματική)
  • Δημόσια Παρουσίαση (Διαμορφωτική)
Βιβλιογραφία
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Adger, D. (2003). Core Syntax. Oxford: O.U.P. Boeckx, C. (2006). Linguistic Minimalism: Origins, Concepts, Methods and Aims. Oxford: O.U.P. Carnie, A. (2012). Syntax: A Generative Introduction. Wiley-Blackwell (Third Edition). Chomsky, N. (1995). The Minimalist Program. Cambridge Mass.: MIT Press. Haegeman, L. (2006). Thinking Syntactically. A Guide to Argumentation and Analysis. Oxford: Blackwell. Koeneman, O, & Zeijlstra, H.H.(2017).Introducing syntax. Cambridge:C.U.P. Lasnik,H.(1997).Minimalist Analysis. Malden, Mass.: Blackwell. Sportiche, D., Koopman, H., & Stabler, G. (2014). An Introduction to Syntactic Analysis and Theory. Oxford: Wiley-Blackwell. Webelhuth, G., (ed.) (1995). Government & Binding Theory and the Minimalist Program. Oxford: Blackwell. -Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για θέματα που θα επιλέξουν οι φοιτητές.
Τελευταία Επικαιροποίηση
11-10-2021