Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Μαθησιακά Αποτελέσματα
• Οι φοιτητές μπορούν να αναγνωρίσουν γραμματικά «εμπόδια» στο διδακτικό υλικό.
• Οι φοιτητές μπορούν να αναλύσουν τις ασκήσεις γραμματικής στα εγχειρίδια με διδακτικό τρόπο και, εάν είναι απαραίτητο, να τις τροποποιήσουν.
• Οι φοιτητές μπορούν να δημιουργήσουν ασκήσεις γραμματικής προσανατολισμένες στη δράση.
• Οι φοιτητές μπορούν να εφαρμόσουν διδακτικά διάφορες μεθόδους διδασκαλίας γραμματικής.
• Οι φοιτητές μπορούν να ενσωματώσουν γραμματικό υλικό στο μάθημα με ουσιαστικό τρόπο και να πραγματοποιήσουν διδασκαλία της τη γραμματικής με τρόπο προσανατολισμένο στη δράση.
• Οι φοιτητές είναι σε θέση να αναλύσουν και να αξιολογήσουν το μάθημα της γραμματικής.
Περιεχόμενο Μαθήματος
Οι φοιτητές εξοικειώνονται με διαφορετικές μεθόδους και προσεγγίσεις της διδασκαλίας της γραμματικής σε συνάρτηση και με τις δεξιότητες. Ασχολούνται συστηματικά με τις μορφές ασκήσεων σε διαφορετικά εγχειρίδια και, στο δεύτερο μέρος του εξαμήνου, σχεδιάζουν μικρές διδακτικές ενότητες, οι οποίες προσομοιώνονται με τη μορφή μίνι μικροδιδασκαλιών και αναλύονται στην ολομέλεια.
Seminarplan
Rolle der Grammatik im Unterrichtsgeschehen
- Typische Lernschwierigkeiten im Deutschen
- Fragen der Auswahl
- Grammatische Progression und Erwerbsstufen
- Metasprache und Grammatikerklärungen
Methoden der Grammatikvermittlung
- Implizite Lernverfahren und induktive Vermittlung
- S-O-S Grammatik
- Grammatikspiele
- Automatisierung
Analyse von Grammatikübungen
- Umsetzung von Kriterien / Prinzipien modernen Unterrichts
- Kennenlernen verschiedener Grammatiken
- Kennenlernen unterschiedlicher Lehrwerke
Mini-Microteaching
- Simulation selbsterstellter Unterrichtssequenzen
- Erstellen eigener Grammatikübungen