ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑΣ Ι

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑΣ Ι / PHOTOGRAPHY DIRECTION I
Κωδικός1ΦΩ2
ΣχολήΚαλών Τεχνών
ΤμήμαΚινηματογράφου
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή
Υπεύθυνος/ηΕλένη Εφέογλου
ΚοινόΝαι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID280007537

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΠΣ Τμήμα Κινηματογράφου (2009-σήμερα)

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 138
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΚορμόςΥποχρεωτικό114

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑΣ Ι
Ακαδημαϊκό Έτος2021 – 2022
Περίοδος ΤάξηςΧειμερινή
Διδάσκοντες άλλων Κατηγοριών
Ώρες Εβδομαδιαία4
Class ID
600200531

Πρόγραμμα Τάξης

ΚτίριοΤμήμα Κινηματογράφου
ΌροφοςΌροφος 1
ΑίθουσαΕργαστήριο Φωτογραφίας (417)
ΗμερολόγιοΤετάρτη 12:30 έως 15:00
Τύπος Μαθήματος
Ειδικού Υποβάθρου
Τύπος Μαθήματος 2016-2020
  • Γενικών Γνώσεων
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Γενικού Υποβάθρου
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Στο τέλος του εξαμήνου, και με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο/η φοιτητής/τρια θα μπορεί: 1.να κατανοήσει έννοιες όπως εστιακή απόσταση του φακού, βάθος πεδίου κ.ά 2. να αναπτύξει την συνθετική του δραστηριότητα και την οπτική αφήγηση 3.να προσδιορίσει τις τεχνικές φωτογράφισης που διαμορφώνουν την δημιουργία εικόνας 4. να αντιληφθεί τη σχέση φωτογραφίας – κινηματογράφου 5. να αναγνωρίσει τις δυνατότητες του φωτογραφικού μέσου από τις απαρχές του μέχρι και σήμερα.
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Εργασία σε διεθνές περιβάλλον
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον
  • Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Το μάθημα 1φω2 εισάγει τους/τις φοιτητές/τριες στις βασικές έννοιες της φωτογραφίας. Το θεωρητικό μέρος του μαθήματος αφορά μία γενική εισαγωγή σε θέματα που αφορούν την εικόνα και την αισθητική της, τη μελέτη των μηχανών λήψης, των ιδιοτήτων των φακών, της σύνθεσης του φωτογραφικού κάδρου, των πλαστικών στοιχείων της εικόνας και των αισθητικών πιθανοτήτων που προκύπτουν. Γίνεται μια ιστορική αναδρομή στις απαρχές του φωτογραφικού μέσου μέχρι και την κινηματογραφική εικόνα και παρουσιάζονται παραδείγματα καλλιτεχνών. Στο εργαστηριακό μέρος προβλέπονται μικρές ασκήσεις με έμφαση στην δημιουργία στατικών και κινούμενων εικόνων, οι οποίες αναπτύσσονται ως συνέχεια στις προαναφερθέντες θεωρητικές διαλέξεις
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Διαφάνειες
  • Βιντεοδιαλέξεις
  • Πολυμεσικό υλικό
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Αξιολόγηση των Φοιτητών
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις501,7
Εργαστηριακή Άσκηση200,7
Πρακτική (Τοποθέτηση)200,7
Καλλιτεχνικό Εργαστήριο200,7
Καλλιτεχνική δημιουργία100,3
Σύνολο1204
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Μέσα από ασκήσεις 30% και απαλλακτικές εργασίες 70%.
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Εργαστηριακή Εργασία (Διαμορφωτική)
  • Άλλη / Άλλες (Διαμορφωτική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
1. Κατσάγγελος Γιώργος, Από την camera obscura στο CCD, University Studio Press, 2009. 2. Hedgecoe John, Tο βιβλίο του φωτογράφου, Μωρεσόπουλος/Φωτογραφία, 2004. 3. Barthes Roland, O φωτεινός θάλαμος, Κέδρος, 1983. 4. Ξανθάκης Άλκης, Ιστορία της φωτογραφικής αισθητικής, Αιγόκερως, 1999. 5. Λυκάκης Μάνος, Ψηφιακή φωτογραφία, Photoshop-Lightroom, Ακαδημία δημιουργικής φωτογραφίας, 2011 6. Καρκαγιάννης Α. - Χουρμουζιάδης Γ., Η Ελλάδα του Τάκη Τλούπα, εκδόσεις ΚΑΠΟΝ/Μουσείο Μπενάκη, 2006.
Τελευταία Επικαιροποίηση
27-01-2022