ΠΑΡΑΓΩΓΗ V

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΠΑΡΑΓΩΓΗ V / PRODUCTION V
Κωδικός7ΠΑ1
ΣχολήΚαλών Τεχνών
ΤμήμαΚινηματογράφου
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή
Υπεύθυνος/ηΝικόλαος Αλέτρας
ΚοινόΝαι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID280005986

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΠΣ Τμήμα Κινηματογράφου (2009-σήμερα)

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 49
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΚορμόςΕπιλογής Υποχρεωτικό746

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΠΑΡΑΓΩΓΗ V
Ακαδημαϊκό Έτος2021 – 2022
Περίοδος ΤάξηςΧειμερινή
Διδάσκοντες άλλων Κατηγοριών
Ώρες Εβδομαδιαία4
Class ID
600200562

Πρόγραμμα Τάξης

ΚτίριοSchool of Film Studies
ΌροφοςFloor 2
ΑίθουσαΑΙΘΟΥΣΑ ΠΡΟΒΟΛΩΝ (305)
ΗμερολόγιοThursdsay 18:00 to 21:00
Τύπος Μαθήματος
Ειδικού Υποβάθρου
Τύπος Μαθήματος 2016-2020
  • Επιστημονικής Περιοχής
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Erasmus
Το μάθημα προσφέρεται και σε φοιτητές προγραμμάτων ανταλλαγής.
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Στόχοι του μαθήματος είναι οι φοιτήτριες/ές να είναι ικανοί: 1.Να εξηγούν και να αναλύουν τα διάφορα στάδια της παραγωγής μιας τηλεοπτικής/διαδικτυακής διαφήμισης. 2.Να γράφουν ένα ολοκληρωμένο σενάριο μιας τηλεοπτικής/διαδικτυακής διαφήμισης. 3.Να γίνουν γνώστες των διαφόρων θεσμικών φορέων που λειτουργούν ως πιθανοί χρηματοδοτικοί φορείς της κινηματογραφικής παραγωγής. 4.Να αξιολογούν τις δυνατότητες χρηματοδότησης εγχώριων κινηματογραφικών παραγωγών καθώς και τις δυνατότητες χρηματοδότησης διεθνών και ευρωπαϊκών συμπαραγωγών στην Ελλάδα. 5.Να παράξουν ένα διαφημιστικό τηλεοπτικό/διαδικτυακό σποτ, διάρκειας 60-120 δευτερολέπτων.
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Εργασία σε διεθνές περιβάλλον
  • Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
  • Σχεδιασμός και διαχείριση έργων
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον
  • Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Το μάθημα χωρίζεται σε δύο ενότητες: •ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗΣ (επτά διαλέξεις): η παραγωγή σύντομων ταινιών/spots για διαφημιστικούς λόγους ήταν ανέκαθεν ένα ξεχωριστό ακμαίο κομμάτι της οπτικοακουστικής παραγωγής. Στην ουσία πρόκειται για ταινίες μικρού μήκους με εξειδικευμένους/ενημερωτικούς σκοπούς (να πείσει τους καταναλωτές/πολίτες να αγοράσουν ένα προϊόν ή μια υπηρεσία ή να τους ευαισθητοποιήσει ώστε να στρέψουν την προσοχή τους σε μια συγκεκριμένη ιδεολογική/κοινωνική/πολιτική κατεύθυνση). Με την εισαγωγή των Νέων Μέσων, η παραγωγή διαφημιστικών ταινιών επεκτείνεται στο νέο ανεξερεύνητο τοπίο του διαδικτύου διαμορφώνοντας νέες φόρμες και κωδικοποιήσεις σε σχέση με τα κλασικά τηλεοπτικά διαφημιστικά μηνύματα. Στόχος αυτής της ενότητας του μαθήματος είναι να παρουσιάσει τις βασικές αρχές παραγωγής των τηλεοπτικών/διαδικτυακών διαφημίσεων, δίνοντας έμφαση στην παραγωγική διαδικασία (ιδέα, σενάριο, ύφος, αισθητική, υλοποίηση). •Η ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΚΗ ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ (έξι διαλέξεις): Η ενότητα αυτή έχει ως στόχο να παρουσιάσει την εξέλιξη της παραγωγής στη χώρα μας με έμφαση στη σημερινή κατάσταση, τις ευκαιρίες και τις δυσκολίες που αυτή παρουσιάζει για τον ανεξάρτητο παραγωγό και το περιβάλλον μέσα στο οποίο αυτός καλείται να κινηθεί. Στο πλαίσιο αυτό, θα υπάρξει αναλυτική παρουσίαση του ελληνικού οπτικοακουστικού χώρου: Τηλεοπτικά κανάλια, Εταιρείες παραγωγής, Εταιρείες διανομής, Στούντιο γυρισμάτων και locations, θεσμικοί φορείς.
Λέξεις Κλειδιά
διαφήμιση, σενάριο διαφήμισης, ελληνική κινηματογραφική παραγωγή, χρηματοδότηση, Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου, ΕΚΟΜΕ
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Διαφάνειες
  • Ήχος
  • Πολυμεσικό υλικό
  • Διαδραστικές ασκήσεις
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Περιγραφή
Χρήση μέσων αναπαραγωγής και παρουσίασης οπτικοακουστικών έργων Χρήση μέσων παραγωγής - δημιουργίας οπτικοακουστικών έργων Χρήση ιστοσελίδων, επικουρικά για την καλύτερη κατανόηση των θεμάτων διδασκαλίας Χρήση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου για την άμεση και συχνή επικοινωνία με τους φοιτητές
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις521,7
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων301
Εκπαιδευτικές επισκέψεις και παρακολούθηση συνεδρίων / σεμιναρίων / εκδηλώσεων180,6
Καλλιτεχνική δημιουργία301
Παρακολούθηση ταινιών200,7
Σύνολο1505
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Ο τελικός βαθμός θα εξαχθεί: • Από τη συμμετοχή των φοιτητών στις παραδόσεις (3 μονάδες). • Από την παραγωγή μιας διαφημιστικής ταινίας διάρκειας 60-120 δευτερολέπτων [7 μονάδες, ομαδική εργασία (οι ομάδες θα αποτελούνται έως τρία άτομα)]. Λεπτομερείς οδηγίες για τη εκπόνηση της εργασίας (π.χ. μορφή και ύφος διαφημιστικής ταινίας, τεχνικές προδιαγραφές, σενάριο, γυρίσματα, χαρακτηριστικά παραδοτέου κ.λ.π.) θα δοθούν κατά τη διάρκεια του πρώτου μαθήματος. Παραδοτέα: σενάριο διαφήμισης, οπτικοακουστικό αρχείο (ταινία).
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εργασία (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Προφορική Εξέταση (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Καλλιτεχνική Ερμηνεία (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
Διαφήμιση και Προώθηση/Ολοκληρωμένη Επικοινωνία Μαρκετινγκ Κωδικός Βιβλίου στον Εύδοξο: 50656015, Συγγραφείς: Belch G. – Belch M. Η διαφήμιση ως επικοινωνία Κωδικός Βιβλίου στον Εύδοξο: 21618, Συγγραφείς: Dyer Gillian Ελληνικός κινηματογράφος Κωδικός Βιβλίου στον Εύδοξο: 29982, Συγγραφείς: Μητροπούλου Αγλαΐα European Film and Television Co-production [electronic resource] Κωδικός Βιβλίου στον Εύδοξο: 91679660 Διοίκηση – Management Κωδικός Βιβλίου στον Εύδοξο: 12537646 Έκδοση: 3η έκδοση/2011, Συγγραφείς: ΠΕΤΡΙΔΟΥ ΕΥΓΕΝΙΑ
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Ιστότοπος του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου: www.gfc.gr Ιστότοπος του Εθνικού Κέντρου Οπτικοακουστικών Μέσων και Επικοινωνίας: https://www.ekome.media/el/ Creative Europe Desks: https://ec.europa.eu/programmes/creative-europe/ Ιστότοπος του Eurimages: https://www.coe.int/en/web/eurimages
Τελευταία Επικαιροποίηση
13-08-2022