Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Στόχοι του μαθήματος είναι οι φοιτήτριες/ές να είναι ικανοί:
1.Να εξηγούν και να αναλύουν τα διάφορα στάδια της παραγωγής μιας τηλεοπτικής/διαδικτυακής διαφήμισης.
2.Να γράφουν ένα ολοκληρωμένο σενάριο μιας τηλεοπτικής/διαδικτυακής διαφήμισης.
3.Να γίνουν γνώστες των διαφόρων θεσμικών φορέων που λειτουργούν ως πιθανοί χρηματοδοτικοί φορείς της κινηματογραφικής παραγωγής.
4.Να αξιολογούν τις δυνατότητες χρηματοδότησης εγχώριων κινηματογραφικών παραγωγών καθώς και τις δυνατότητες χρηματοδότησης διεθνών και ευρωπαϊκών συμπαραγωγών στην Ελλάδα.
5.Να παράξουν ένα διαφημιστικό τηλεοπτικό/διαδικτυακό σποτ, διάρκειας 60-120 δευτερολέπτων.
Περιεχόμενο Μαθήματος
Το μάθημα χωρίζεται σε δύο ενότητες:
•ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗΣ (επτά διαλέξεις): η παραγωγή σύντομων ταινιών/spots για διαφημιστικούς λόγους ήταν ανέκαθεν ένα ξεχωριστό ακμαίο κομμάτι της οπτικοακουστικής παραγωγής. Στην ουσία πρόκειται για ταινίες μικρού μήκους με εξειδικευμένους/ενημερωτικούς σκοπούς (να πείσει τους καταναλωτές/πολίτες να αγοράσουν ένα προϊόν ή μια υπηρεσία ή να τους ευαισθητοποιήσει ώστε να στρέψουν την προσοχή τους σε μια συγκεκριμένη ιδεολογική/κοινωνική/πολιτική κατεύθυνση). Με την εισαγωγή των Νέων Μέσων, η παραγωγή διαφημιστικών ταινιών επεκτείνεται στο νέο ανεξερεύνητο τοπίο του διαδικτύου διαμορφώνοντας νέες φόρμες και κωδικοποιήσεις σε σχέση με τα κλασικά τηλεοπτικά διαφημιστικά μηνύματα. Στόχος αυτής της ενότητας του μαθήματος είναι να παρουσιάσει τις βασικές αρχές παραγωγής των τηλεοπτικών/διαδικτυακών διαφημίσεων, δίνοντας έμφαση στην παραγωγική διαδικασία (ιδέα, σενάριο, ύφος, αισθητική, υλοποίηση).
•Η ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΚΗ ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ (έξι διαλέξεις): Η ενότητα αυτή έχει ως στόχο να παρουσιάσει την εξέλιξη της παραγωγής στη χώρα μας με έμφαση στη σημερινή κατάσταση, τις ευκαιρίες και τις δυσκολίες που αυτή παρουσιάζει για τον ανεξάρτητο παραγωγό και το περιβάλλον μέσα στο οποίο αυτός καλείται να κινηθεί. Στο πλαίσιο αυτό, θα υπάρξει αναλυτική παρουσίαση του ελληνικού οπτικοακουστικού χώρου: Τηλεοπτικά κανάλια, Εταιρείες παραγωγής, Εταιρείες διανομής, Στούντιο γυρισμάτων και locations, θεσμικοί φορείς.
Λέξεις Κλειδιά
διαφήμιση, σενάριο διαφήμισης, ελληνική κινηματογραφική παραγωγή, χρηματοδότηση, Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου, ΕΚΟΜΕ
Περιγραφή
Ο τελικός βαθμός θα εξαχθεί:
• Από τη συμμετοχή των φοιτητών στις παραδόσεις (3 μονάδες).
• Από την παραγωγή μιας διαφημιστικής ταινίας διάρκειας 60-120 δευτερολέπτων [7 μονάδες, ομαδική εργασία (οι ομάδες θα αποτελούνται έως τρία άτομα)]. Λεπτομερείς οδηγίες για τη εκπόνηση της εργασίας (π.χ. μορφή και ύφος διαφημιστικής ταινίας, τεχνικές προδιαγραφές, σενάριο, γυρίσματα, χαρακτηριστικά παραδοτέου κ.λ.π.) θα δοθούν κατά τη διάρκεια του πρώτου μαθήματος. Παραδοτέα: σενάριο διαφήμισης, οπτικοακουστικό αρχείο (ταινία).
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
Διαφήμιση και Προώθηση/Ολοκληρωμένη Επικοινωνία Μαρκετινγκ
Κωδικός Βιβλίου στον Εύδοξο: 50656015, Συγγραφείς: Belch G. – Belch M.
Η διαφήμιση ως επικοινωνία
Κωδικός Βιβλίου στον Εύδοξο: 21618, Συγγραφείς: Dyer Gillian
Ελληνικός κινηματογράφος
Κωδικός Βιβλίου στον Εύδοξο: 29982, Συγγραφείς: Μητροπούλου Αγλαΐα
European Film and Television Co-production [electronic resource]
Κωδικός Βιβλίου στον Εύδοξο: 91679660
Διοίκηση – Management
Κωδικός Βιβλίου στον Εύδοξο: 12537646
Έκδοση: 3η έκδοση/2011, Συγγραφείς: ΠΕΤΡΙΔΟΥ ΕΥΓΕΝΙΑ