ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑΣ VI

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑΣ VI / CINEMATOGRAPHY III
Κωδικός7ΦΩ1
ΣχολήΚαλών Τεχνών
ΤμήμαΚινηματογράφου
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή
Υπεύθυνος/ηΔημήτριος Θεοδωρόπουλος
ΚοινόΝαι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID280005995

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΠΣ Τμήμα Κινηματογράφου (2009-σήμερα)

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 61
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΚορμόςΕπιλογής Υποχρεωτικό746

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑΣ VI
Ακαδημαϊκό Έτος2021 – 2022
Περίοδος ΤάξηςΧειμερινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Διδάσκοντες άλλων Κατηγοριών
Ώρες Εβδομαδιαία4
Class ID
600200569
Τύπος Μαθήματος
Eιδίκευσης / Kατεύθυνσης
Τύπος Μαθήματος 2016-2020
  • Επιστημονικής Περιοχής
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Εμβάθυνσης / Εμπέδωσης Γνώσεων
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Erasmus
Το μάθημα προσφέρεται και σε φοιτητές προγραμμάτων ανταλλαγής.
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
  • Αγγλικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Στο τέλος των εξαμήνων, ο/η φοιτητής/τρια θα μπορεί: 1. να περιγράψει τις φωτιστικές συνθήκες που σχεδιάζει και αναπτύσσει 2. να αναγνωρίσει και να αναλύσει την προσέγγιση που έχουν αναπτύξει άλλοι δημιουργοί οπτικοακουστικών έργων 3. να διακρίνει και να επεξηγεί τις επιλογές του στη σύνθεση, το κάδρο, την κίνηση της μηχανής λήψης και το φωτισμό 4. να πραγματοποιεί σύνθετες και πρωτότυπες οπτικές/ κινηματογραφικές ερμηνείες, σε πιθανές αφηγηματικές συνθήκες 5. να κατέχει όλη τη φύση και την υπόσταση των δημιουργικών προσεγγίσεων της ειδικότητας που αφορά τη Διεύθυνση Φωτογραφίας Κινηματογράφου 6. να έχει τη δυνατότητα να πραγματοποιεί πρωτότυπες οπτικοακουστικές δημιουργίες, με τη χρήση όλων των δημιουργικών μέσων που του προσφέρονται 7. να γνωρίζει σε βάθος όλο τον απαιτούμενο εξοπλισμό (μηχανή λήψης-φακοί-φίλτρα-φωτιστικά σώματα-συστήματα υποστήριξης και ελέγχου του φωτός και της κίνησης της μηχανής λήψης)
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Εργασία σε διεθνές περιβάλλον
  • Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
  • Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
  • Σχεδιασμός και διαχείριση έργων
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Χρήση μηχανών λήψης διαφόρων μεθόδων ψηφιακής εγγραφής καθώς και κινηματογραφικού φιλμ. Εξετάζονται οι δυνατότητες που προσφέρουν τα μέσα γυρίσματος καθώς και οι εφαρμογές τους σε συνδυασμό με ασκήσεις σε διάφορες συνθήκες. Εισαγωγή σε ζητήματα φωτισμού. Αντικείμενο της απαιτούμενης εργασίας θα είναι μία μικρή ταινία, όπου θα εφαρμοστούν οι τεχνικές δυνατότητες που έχουν αναλυθεί.
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Πολυμεσικό υλικό
  • Διαδραστικές ασκήσεις
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Αξιολόγηση των Φοιτητών
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις301
Σεμινάρια150,5
Εργαστηριακή Άσκηση301
Άσκηση Πεδίου
Πρακτική (Τοποθέτηση)150,5
Καλλιτεχνικό Εργαστήριο150,5
Εκπαιδευτικές επισκέψεις και παρακολούθηση συνεδρίων / σεμιναρίων / εκδηλώσεων150,5
Εκπόνηση μελέτης (project)150,5
Καλλιτεχνική δημιουργία150,5
Σύνολο1505
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Εργαστηριακή εργασία 100% Ο/Η φοιτητής/φοιτήτρια αξιολογείται μέσω απαλλακτικής εργασίας στη μορφή μιας μικρής δημιουργίας κινηματογραφικής αφήγησης με έμφαση στη Διεύθυνση Φωτογραφίας (σχετικά, http:// www.theodoropoulos.info/auth-school-of-fine-arts-filmdepartment. html). Ειδικότερα στα μαθήματα του τέταρτου έτους εκπονούνται (προτεινόμενες) εργασίες, που βασίζονται σε ταινίες που επελέγησαν με κριτήριο την ιδιαίτερη οπτική προσέγγιση στην πρωτότυπη κινηματογράφηση: • το "χειμερινό" εξάμηνο, (7ΦΩ1) μία σκηνή από την ταινία του Mike Figgis, The loss of sexual innocence, 1998, όπου απαιτείται μία πρωτότυπη οπτική προσέγγιση στην κινηματογράφηση
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Εργαστηριακή Εργασία (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
• Θεοδωρόπουλος Δ., Το Φως στον Ελληνικό Κινηματογράφο, Αιγόκερως, 2009. • Pastoureau Michel, Μπλε, η ιστορία ενός χρώματος, Μελάνι, 2007. • Lynch David, Κυνηγώντας το μεγάλο ψάρι, Πατάκης, 2009. • Σολδάτος Γιάννης, Ιστορία του γυμνού στον κινηματογράφο, Αιγόκερως, 2010. • Liz Wells (επιμ.), Εισαγωγή στη Φωτογραφία, Πλέθρον, 2007. • Κουλέσοφ Λεβ, Η Τέχνη του Κινηματογράφου, Αιγόκερως, 2004. • Συλβέστερ Ντέϊβιντ, Η ωμότητα των πραγμάτων, Άγρα, 2009.
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
• Alekan Henri, Des lumières et des ombres, Le Sycomore, Paris, 1983. • Almendros Nestor, Un homme à la caméra, 5 Continents-Hatier, Lausanne, 1980. • Alton John, Painting with light, University of California Press, Berkeley-Los Angeles-London, 1995. • Barthes Roland, La chambre claire, Cahiers du Cinéma- Gallimard-Seuil, Paris, 1980. • Bellour Raymond, Bandy Mary Lea, editors, Jean-Luc Godard: Son + Image, The Museum of Modern Art, New York, 1992. • Bergery Benjamin, Reflections: twenty-one cinematographers at work, ASC Press, Hollywood CA, 2006. • Birren Faber, Color and human response, Van Nostrand Reinhold, New York, 1978. • Block Bruce, The visual story, Focal Press, Boston, 2001. • Burum Stephen, editor, American cinematographer manual 9th edition, ASC Press, Hollywood CA, 2008. • Campbell Russel, (compiled & edited by), Practical motion picture photography, The Tantivy Press-Screen Textbooks, London-New York, 1979. • Cardiff Jack, Magic hour, Faber & Faber, London, 1996. • Carrière Jean-Claude, The secret language of film, Faber & Faber, London-Boston, 1994. • Chardère, B., Borgé, G. & M., Les Lumière, Bibliothèque des Arts, Paris, 1985. • Δασκαλοθανάσης Νίκος, Ο καλλιτέχνης ως ιστορικό υποκείμενο από τον 19ο στον 20ο αιώνα, Άγρα, Αθήνα, 2004. • Deleuze Gilles, L'image - mouvement, Editions de Minuit, Paris, 1983. • Dennison Lisa, Spector Nancy, Young Joan, editors, Moving pictures: contemporary photography and video from the Guggenheim Museum Collections, The Solomon R. Guggenheim Foundation, New York, 2003. • Dixon Wheeler-Winston and Foster Gwendolyn-Audrey editors, Experimental Cinema, Τhe Film Reader, Routledge, London, 2002. • Douglas Stan & Eamon Christopher, editors, Art of projection, Hatje Cantz Verlag, Ostfildern, 2009. • Doyle Christopher, A cloud in trousers, LACPS/Smart Art Press, Los Angeles-Santa Monica CA, 1998. • Eisenschitz Bernard, Nicholas Ray an American journey, Faber & Faber, London 1993. • Ettedgui Peter, Cinematography, Rotovision Screen-Craft, Crans- Près-Céligny CH/London, 1998. • Gilles Christian, Les dirécteurs de la photo et leur image, Editions Dujarric, Paris, 1989. • Grotticelli Michael, editor, ASC video manual 3rd edition, ASC Press, Hollywood CA, 2008. • Hockney David, Secret knowledge: rediscovering the techniques of the old masters, Viking Studio, New York, 2001. • Hansen Mark B.N., New Philosophy for New Media, The MIT Press, Cambridge / Massachusetts London / England, 2003. • Θεοδωρόπουλος Δημήτρης, Το Φως στον Ελληνικό Κινηματογράφο, Αιγόκερως, Αθήνα, 2009. • Κατσάγγελος Γιώργος, Από την Camera Obscura... στο CCD, University Studio Press, Θεσσαλονίκη, 2009. • Katz Steven, Film directing shot by shot, Mike Wiese Productions, Studio City CA, 1991.
Τελευταία Επικαιροποίηση
22-07-2022