ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑΣ VII

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑΣ VII / CINEMATOGRAPHY IV
Κωδικός7ΦΩ2
ΣχολήΚαλών Τεχνών
ΤμήμαΚινηματογράφου
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή
Υπεύθυνος/ηΔημήτριος Θεοδωρόπουλος
ΚοινόΝαι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID280005996

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΠΣ Τμήμα Κινηματογράφου (2009-σήμερα)

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 63
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΚορμόςΕπιλογής Υποχρεωτικό746

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑΣ VII
Ακαδημαϊκό Έτος2021 – 2022
Περίοδος ΤάξηςΧειμερινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Διδάσκοντες άλλων Κατηγοριών
Ώρες Εβδομαδιαία4
Class ID
600200570

Πρόγραμμα Τάξης

ΚτίριοSchool of Film Studies
ΌροφοςFloor 1
ΑίθουσαΕργαστήριο Φωτογραφίας (417)
ΗμερολόγιοMonday 15:00 to 18:00
Τύπος Μαθήματος
Eιδίκευσης / Kατεύθυνσης
Τύπος Μαθήματος 2016-2020
  • Επιστημονικής Περιοχής
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Εμβάθυνσης / Εμπέδωσης Γνώσεων
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Erasmus
Το μάθημα προσφέρεται και σε φοιτητές προγραμμάτων ανταλλαγής.
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος οι φοιτητές θα: 1. γνωρίζουν τεχνικές φωτισμού, δημιουργική χρήση φίλτρων στη μηχανή λήψης και τα φωτιστικά σώματα. Στο τέλος των εξαμήνων, ο/η φοιτητής/τρια θα μπορεί: 1. να περιγράψει τις φωτιστικές συνθήκες που σχεδιάζει και αναπτύσσει 2. να αναγνωρίσει και να αναλύσει την προσέγγιση που έχουν αναπτύξει άλλοι δημιουργοί οπτικοακουστικών έργων 3. να διακρίνει και να επεξηγεί τις επιλογές του στη σύνθεση, το κάδρο, την κίνηση της μηχανής λήψης και το φωτισμό 4. να πραγματοποιεί σύνθετες και πρωτότυπες οπτικές/ κινηματογραφικές ερμηνείες, σε πιθανές αφηγηματικές συνθήκες 5. να κατέχει όλη τη φύση και την υπόσταση των δημιουργικών προσεγγίσεων της ειδικότητας που αφορά τη Διεύθυνση Φωτογραφίας Κινηματογράφου 6. να έχει τη δυνατότητα να πραγματοποιεί πρωτότυπες οπτικοακουστικές δημιουργίες, με τη χρήση όλων των δημιουργικών μέσων που του προσφέρονται 7. να γνωρίζει σε βάθος όλο τον απαιτούμενο εξοπλισμό (μηχανή λήψης-φακοί-φίλτρα-φωτιστικά σώματα-συστήματα υποστήριξης και ελέγχου του φωτός και της κίνησης της μηχανής λήψης)
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Εργασία σε διεθνές περιβάλλον
  • Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
  • Σχεδιασμός και διαχείριση έργων
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Μελέτη και εφαρμογές τεχνικών φωτισμού, δημιουργική χρήση φίλτρων στη μηχανή λήψης και τα φωτιστικά σώματα. Προσεγγίσεις μέσα από ασκήσεις γυρίσματος πλάνων & σκηνών, από χαρακτηριστικές ταινίες του παγκόσμιου κινηματογράφου, όπου δοκιμάζονται και αναλύονται, οι τεχνικές και οι αισθητικές επιλογές που χρησιμοποιήθηκαν κατά τη λήψη τους. Η εργασία σε μορφή ταινίας, θα είναι μία επαναπροσέγγιση (remake), σκηνής από τις ταινίες που θα μελετηθούν.
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Πολυμεσικό υλικό
  • Διαδραστικές ασκήσεις
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις301
Σεμινάρια150,5
Εργαστηριακή Άσκηση301
Πρακτική (Τοποθέτηση)150,5
Καλλιτεχνικό Εργαστήριο150,5
Εκπαιδευτικές επισκέψεις και παρακολούθηση συνεδρίων / σεμιναρίων / εκδηλώσεων150,5
Εκπόνηση μελέτης (project)150,5
Καλλιτεχνική δημιουργία150,5
Σύνολο1505
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Εργαστηριακή εργασία 100% Ο/Η φοιτητής/φοιτήτρια αξιολογείται μέσω απαλλακτικής εργασίας στη μορφή μιας μικρής δημιουργίας κινηματογραφικής αφήγησης με έμφαση στη Διεύθυνση Φωτογραφίας (σχετικά, http:// www.theodoropoulos.info/auth-school-of-fine-arts-filmdepartment. html). Ειδικότερα στα μαθήματα του τέταρτου έτους εκπονούνται (προτεινόμενες) εργασίες, που βασίζονται σε ταινίες που επελέγησαν με κριτήριο την ιδιαίτερη οπτική προσέγγιση στην πρωτότυπη κινηματογράφηση: • το "χειμερινό" εξάμηνο (7ΦΩ2) ένα remake σκηνής από την ταινία του Carl Dreyer, Gertrud, 1964
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Εργαστηριακή Εργασία (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
• Θεοδωρόπουλος Δ., Το Φως στον Ελληνικό Κινηματογράφο, Αιγόκερως, 2009. • Ταρνανάς Ανδρέας, Το ανοιχτό παράθυρο, Αιγόκερως, 2006. • Σούμας Θόδωρος, Εθνικές κινηματογραφίες στιλ & σκηνοθέτες, Αιγόκερως, 2009. • Σολδάτος Γιάννης (επιμ.), Κινηματογράφος, ντανταϊσμός, σουρεαλισμός, Αιγόκερως, 2007. • Liz Wells (επιμ.), Εισαγωγή στη Φωτογραφία, Πλέθρον, 2007. • Παναγιωτόπουλος Νίκος, Από το καλάθι των αχρήστων, Πατάκης, 2011.
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
• Δασκαλοθανάσης Νίκος, Ο καλλιτέχνης ως ιστορικό υποκείμενο από τον 19ο στον 20ο αιώνα, Άγρα, Αθήνα, 2004. • Deleuze Gilles, L'image - mouvement, Editions de Minuit, Paris, 1983. • Dennison Lisa, Spector Nancy, Young Joan, editors, Moving pictures: contemporary photography and video from the Guggenheim Museum Collections, The Solomon R. Guggenheim Foundation, New York, 2003. • Dixon Wheeler-Winston and Foster Gwendolyn-Audrey editors, Experimental Cinema, Τhe Film Reader, Routledge, London, 2002. • Douglas Stan & Eamon Christopher, editors, Art of projection, Hatje Cantz Verlag, Ostfildern, 2009. • Doyle Christopher, A cloud in trousers, LACPS/Smart Art Press, Los Angeles-Santa Monica CA, 1998. • Eisenschitz Bernard, Nicholas Ray an American journey, Faber & Faber, London 1993. • Ettedgui Peter, Cinematography, Rotovision Screen-Craft, Crans- Près-Céligny CH/London, 1998. • Gilles Christian, Les dirécteurs de la photo et leur image, Editions Dujarric, Paris, 1989. • Grotticelli Michael, editor, ASC video manual 3rd edition, ASC Press, Hollywood CA, 2008. • Hockney David, Secret knowledge: rediscovering the techniques of the old masters, Viking Studio, New York, 2001. • Hansen Mark B.N., New Philosophy for New Media, The MIT Press, Cambridge / Massachusetts London / England, 2003. • Κατσάγγελος Γιώργος, Από την Camera Obscura... στο CCD, University Studio Press, Θεσσαλονίκη, 2009. • Katz Steven, Film directing shot
Τελευταία Επικαιροποίηση
28-01-2022