Στατιστική Ανάλυση Δεδομένων

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΣτατιστική Ανάλυση Δεδομένων / Data Statistical Analysis
ΚωδικόςIHST105
ΣχολήΘετικών Επιστημών
ΤμήμαΠληροφορικής
Κύκλος / Επίπεδο2ος / Μεταπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή
Υπεύθυνος/ηΕλευθέριος Αγγελής
ΚοινόΌχι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID600018374

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΜΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΔΙΑΔΡΑΣΤΙΚΩΝ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ (2018 έως σήμερα) ΠΦ

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 5
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΚΟΡΜΟΣΕπιλογής117,5

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΣτατιστική Ανάλυση Δεδομένων
Ακαδημαϊκό Έτος2021 – 2022
Περίοδος ΤάξηςΧειμερινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Ώρες Εβδομαδιαία3
Class ID
600200589
Τύπος Μαθήματος
Γενικού Υποβάθρου
Τύπος Μαθήματος 2016-2020
  • Υποβάθρου
  • Γενικών Γνώσεων
  • Ανάπτυξης Δεξιοτήτων
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Γενικού Υποβάθρου
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
  • Eξ απoστάσεως εκπαίδευση
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Erasmus
Το μάθημα προσφέρεται και σε φοιτητές προγραμμάτων ανταλλαγής.
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
  • Αγγλικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Προαπαιτήσεις
Γενικές Προαπαιτήσεις
Βασικές αρχές Πιθανοτήτων και Στατιστικής
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Γνωστικά: Ο φοιτητής θα αποκτήσει εξειδικευμένη γνώση για την αντιμετώπιση ζητημάτων που ανακύπτουν σε πραγματικές εφαρμογές ανάλυσης δεδομένων με στατιστικό λογισμικό R (περιγραφή, οπτικοποίηση, ελέγχους υποθέσεων, μοντελοποίηση). Επιπλέον θα γνωρίσει πραγματικές εφαρμογές της στατιστικής σε διάφορες επιστήμες (κοινωνικές, οικονομικές, βιολογικές, υγείας κλπ). Δεξιότητες: Ο φοιτητής θα αποκτήσει χρήσιμες δεξιοτήτων για ερευνητές και επαγγελματίες στατιστικής (ανάγνωση, αξιολόγηση και συγγραφή ερευνητικών εργασιών, χρήση λογισμικού στατιστικής και ερμηνεία αποτελεσμάτων).
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Εργασία σε διεθνές περιβάλλον
  • Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
  • Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
  • Σχεδιασμός και διαχείριση έργων
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον
  • Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Στατιστικές μέθοδοι στην ανάλυση δεδομένων με χρήση της γλώσσας R: Περιγραφική στατιστική και γραφική απεικόνιση δεδομένων. Κατανομές διακριτές και συνεχείς, παραγωγή τυχαίων αριθμών και κατανομές. Στατιστική συμπερασματολογία με παραμετρικές και μη-παραμετρικές μεθόδους. Έλεγχοι υποθέσεων και διαστήματα εμπιστοσύνης με μεθόδους επαναδειγματοληψίας. Μοντέλα παλινδρόμησης (γραμμική παλινδρόμηση και γενικευμένα μοντέλα για εξαρτημένες μεταβλητές συνεχείς, δυαδικές, κατηγορικές και απαρίθμησης και μικτές ανεξάρτητες). Μη-παραμετρική παλινδρόμηση. Πολυμεταβλητή ανάλυση: Ανάλυση παραγόντων, ανάλυση συστάδων και ανάλυση αντιστοιχιών.
Λέξεις Κλειδιά
Στατιστική Ανάλυση, γλώσσα R
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Διαφάνειες
  • Διαδραστικές ασκήσεις
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Αξιολόγηση των Φοιτητών
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις39
Εκπόνηση μελέτης (project)92
Συγγραφή εργασίας / εργασιών91
Εξετάσεις3
Σύνολο225
Αξιολόγηση Φοιτητών
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Εκτεταμένης Απάντησης (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εργασία (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Δημόσια Παρουσίαση (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εξέταση με Επίλυση Προβλημάτων (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗ ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΗ ΑΝΑΛΥΣΗ ΜΕ ΤΟ R CRAWLEY J. MICHAEL
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Free tutorials for R
Τελευταία Επικαιροποίηση
23-01-2024