Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Σκοπός του μαθήματος είναι να γνωρίσουν οι φοιτητές τις βασικές αρχές των συστηματικών ανασκοπήσεων και των μετα-αναλύσεων και να αποκτήσουν εμπειρία στη διεξαγωγή μιας συστηματικής ανασκόπησης, επάνω σε ένα δικό τους ερευνητικό ερώτημα. Οι φοιτητές θα συζητήσουν και θα εργαστούν επάνω στο δικό τους ερώτημα με τους συμφοιτητές τους, θα περάσουν από όλα τα στάδια μιας συστηματικής ανασκόπησης, θα σκεφτούν και θα κατανοήσουν όλες τις αποφάσεις που πρέπει να παρθούν κατά τη διάρκεια μιας ανασκόπησης.
Γνώσεις
Οι συμμετέχοντες και οι συμμετέχουσες θα καταστούν ικανοί και ικανές να γνωρίζουν:
• Τις βασικές αρχές των συστηματικών ανασκοπήσεων και των μετα-αναλύσεων
• Τα στάδια από την αρχή μέχρι την ολοκλήρωση μιας συστηματικής ανασκόπησης.
• Τη διαδικασία και τα αποθετήρια που υπάρχουν για τη δημοσίευση του πρωτοκόλλου μιας συστηματικής ανασκόπησης.
• Τις βασικές αρχές των ανασκοπήσεων συστηματικών ανασκοπήσεων
• Οδηγίες καταγραφής των συστηματικών ανασκοπήσεων και των ανασκοπήσεων συστηματικών ανασκοπήσεων
Ικανότητες
Οι συμμετέχοντες και οι συμμετέχουσες θα καταστούν ικανοί και ικανές:
• Να διαμορφώσουν ένα ερευνητικό ερώτημα, το οποίο θα μπορεί να απαντηθεί (PICO)
• Να διαμορφώσουν τη στρατηγική αναζήτησης
• Να δημιουργήσουν ένα πλάνο στατιστικής ανάλυσης
• Να διευκολύνουν την έρευνα
• Να ξεκαθαρίσουν τη βιβλιογραφία αφαιρώντας μη κατάλληλες μελέτες
• Να πραγματοποιούν μια στατιστική ανάλυση
• Να αξιολογούν και να διαχειρίζονται την ετερογένεια
• Να αξιολογούν το συστηματικό σφάλμα
• Να ενσωματώνουν τον κίνδυνο σφάλματος αξιολόγησης στα αποτελέσματά τους
• Να αξιολογούν την ποιότητα των αποτελεσμάτων τους
Περιεχόμενο Μαθήματος
1. Διαμόρφωση ερευνητικού ερωτήματος που μπορεί να απαντηθεί
2. Περιγραφή του κριτηρίου επιλογής της μελέτης
3. Ανάπτυξη στρατηγικής αναζήτησης
4. Ανάπτυξη φόρμας εξαγωγής δεδομένων
5. Ανάπτυξη σχεδίου ανάλυσης
6. Σχεδιασμός στρατηγικής για την αξιολόγηση της ποιότητας των μελτών
7. Διεξαγωγή συστηματικής ανασκόπησης ή ανασκόπησης συστηματικών ανασκοπήσεων
8. Διεξαγωγή μετα-ανάλυσης
Λέξεις Κλειδιά
ανασκόπηση συστηματικών ανασκοπήσεων, συστηματική ανασκόπηση, μετα-ανάλυση, ετερογένεια
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Balduzzi, Sara, Gerta Rücker, and Guido Schwarzer. "How to perform a meta-analysis
with R: a practical tutorial." Evidence-based mental health 22.4 (2019): 153-160.
Chaimani, Anna, et al. "Common pitfalls and mistakes in the set-up, analysis and
interpretation of results in network meta-analysis: what clinicians should look for in a
published article." Evidence-based mental health 20.3 (2017): 88-94.
Mavridis, Dimitris, et al. "A primer on network meta-analysis with emphasis on mental
health." Evidence-based mental health 18.2 (2015): 40-46.
Nikolakopoulou, Adriani, Dimitris Mavridis, and Georgia Salanti. "Demystifying fixed
and random effects meta-analysis." Evidence-based mental health 17.2 (2014): 53-57.
Mavridis, Dimitris, and Georgia Salanti. "Exploring and accounting for publication bias
in mental health: a brief overview of methods." Evidence-based mental health 17.1
(2014): 11-15.
Salanti, Georgia. "Indirect and mixed‐treatment comparison, network, or multiple‐
treatments meta‐analysis: many names, many benefits, many concerns for the next
generation evidence synthesis tool." Research synthesis methods 3.2 (2012): 80-97.
Thompson, Simon G., and Julian PT Higgins. "How should meta‐regression analyses be
undertaken and interpreted?." Statistics in medicine 21.11 (2002): 1559-1573.
Borenstein, Michael, et al. "A basic introduction to fixed‐effect and random‐effects
models for meta‐analysis." Research synthesis methods 1.2 (2010): 97-111.