Μετα-έρευνα

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΜετα-έρευνα / Meta-research
ΚωδικόςΜΙΣΤΒ006
ΣχολήΕπιστημών Υγείας
ΤμήμαΙατρικής
Κύκλος / Επίπεδο2ος / Μεταπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΕαρινή
Υπεύθυνος/ηΆννα-Μπεττίνα Χάιδιτς
ΚοινόΌχι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID600020027

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΜΣ Στατιστική και Αναλυτική Βιοϊατρικών Δεδομένων (2020-σήμερα)

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 30
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΚορμόςΥποχρεωτικό217,5

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΜετα-έρευνα
Ακαδημαϊκό Έτος2021 – 2022
Περίοδος ΤάξηςΕαρινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Διδάσκοντες άλλων Κατηγοριών
Ώρες Εβδομαδιαία2
Class ID
600200604
Τύπος Μαθήματος
Ανάπτυξης Δεξιοτήτων
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
  • Eξ απoστάσεως εκπαίδευση
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία)
  • Αγγλικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Προαπαιτήσεις
Προαπαιτούμενα Μαθήματα
  • ΜΙΣΤΑ001 Εισαγωγή στην Ανάλυση Δεδομένων
  • ΜΙΣΤΑ002 Βασικές αρχές Στατιστικής
  • ΜΙΣΤΑ003 Βασικές αρχές Ιατρικής Έρευνας
  • ΜΙΣΤΑ004 Γραμμικά Μοντέλα
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Σκοπός του μαθήματος είναι να γνωρίσουν οι φοιτητές τις βασικές αρχές των συστηματικών ανασκοπήσεων και των μετα-αναλύσεων και να αποκτήσουν εμπειρία στη διεξαγωγή μιας συστηματικής ανασκόπησης, επάνω σε ένα δικό τους ερευνητικό ερώτημα. Οι φοιτητές θα συζητήσουν και θα εργαστούν επάνω στο δικό τους ερώτημα με τους συμφοιτητές τους, θα περάσουν από όλα τα στάδια μιας συστηματικής ανασκόπησης, θα σκεφτούν και θα κατανοήσουν όλες τις αποφάσεις που πρέπει να παρθούν κατά τη διάρκεια μιας ανασκόπησης. Γνώσεις Οι συμμετέχοντες και οι συμμετέχουσες θα καταστούν ικανοί και ικανές να γνωρίζουν: • Τις βασικές αρχές των συστηματικών ανασκοπήσεων και των μετα-αναλύσεων • Τα στάδια από την αρχή μέχρι την ολοκλήρωση μιας συστηματικής ανασκόπησης. • Τη διαδικασία και τα αποθετήρια που υπάρχουν για τη δημοσίευση του πρωτοκόλλου μιας συστηματικής ανασκόπησης. • Τις βασικές αρχές των ανασκοπήσεων συστηματικών ανασκοπήσεων • Οδηγίες καταγραφής των συστηματικών ανασκοπήσεων και των ανασκοπήσεων συστηματικών ανασκοπήσεων Ικανότητες Οι συμμετέχοντες και οι συμμετέχουσες θα καταστούν ικανοί και ικανές: • Να διαμορφώσουν ένα ερευνητικό ερώτημα, το οποίο θα μπορεί να απαντηθεί (PICO) • Να διαμορφώσουν τη στρατηγική αναζήτησης • Να δημιουργήσουν ένα πλάνο στατιστικής ανάλυσης • Να διευκολύνουν την έρευνα • Να ξεκαθαρίσουν τη βιβλιογραφία αφαιρώντας μη κατάλληλες μελέτες • Να πραγματοποιούν μια στατιστική ανάλυση • Να αξιολογούν και να διαχειρίζονται την ετερογένεια • Να αξιολογούν το συστηματικό σφάλμα • Να ενσωματώνουν τον κίνδυνο σφάλματος αξιολόγησης στα αποτελέσματά τους • Να αξιολογούν την ποιότητα των αποτελεσμάτων τους
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
Περιεχόμενο Μαθήματος
1. Διαμόρφωση ερευνητικού ερωτήματος που μπορεί να απαντηθεί 2. Περιγραφή του κριτηρίου επιλογής της μελέτης 3. Ανάπτυξη στρατηγικής αναζήτησης 4. Ανάπτυξη φόρμας εξαγωγής δεδομένων 5. Ανάπτυξη σχεδίου ανάλυσης 6. Σχεδιασμός στρατηγικής για την αξιολόγηση της ποιότητας των μελτών 7. Διεξαγωγή συστηματικής ανασκόπησης ή ανασκόπησης συστηματικών ανασκοπήσεων 8. Διεξαγωγή μετα-ανάλυσης
Λέξεις Κλειδιά
ανασκόπηση συστηματικών ανασκοπήσεων, συστηματική ανασκόπηση, μετα-ανάλυση, ετερογένεια
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Διαφάνειες
  • Βιντεοδιαλέξεις
  • Πολυμεσικό υλικό
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Αξιολόγηση των Φοιτητών
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις45
Εργαστηριακή Άσκηση60
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων20
Εξετάσεις65
Σύνολο190
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Εβδομαδιαία κουίζ πολλαπλών επιλογών Αξιολόγηση των σχολίων που υποβάλλονται από κάθε εκπαιδευόμενο στις online ομάδες συζήτησης Τελική αξιολόγηση με ερωτήσεις πολλαπλών επιλογών
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Πολλαπλής Επιλογής (Διαμορφωτική)
  • Γραπτή Εξέταση με Επίλυση Προβλημάτων (Διαμορφωτική)
  • Εργαστηριακή Εργασία (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Balduzzi, Sara, Gerta Rücker, and Guido Schwarzer. "How to perform a meta-analysis with R: a practical tutorial." Evidence-based mental health 22.4 (2019): 153-160. Chaimani, Anna, et al. "Common pitfalls and mistakes in the set-up, analysis and interpretation of results in network meta-analysis: what clinicians should look for in a published article." Evidence-based mental health 20.3 (2017): 88-94. Mavridis, Dimitris, et al. "A primer on network meta-analysis with emphasis on mental health." Evidence-based mental health 18.2 (2015): 40-46. Nikolakopoulou, Adriani, Dimitris Mavridis, and Georgia Salanti. "Demystifying fixed and random effects meta-analysis." Evidence-based mental health 17.2 (2014): 53-57. Mavridis, Dimitris, and Georgia Salanti. "Exploring and accounting for publication bias in mental health: a brief overview of methods." Evidence-based mental health 17.1 (2014): 11-15. Salanti, Georgia. "Indirect and mixed‐treatment comparison, network, or multiple‐ treatments meta‐analysis: many names, many benefits, many concerns for the next generation evidence synthesis tool." Research synthesis methods 3.2 (2012): 80-97. Thompson, Simon G., and Julian PT Higgins. "How should meta‐regression analyses be undertaken and interpreted?." Statistics in medicine 21.11 (2002): 1559-1573. Borenstein, Michael, et al. "A basic introduction to fixed‐effect and random‐effects models for meta‐analysis." Research synthesis methods 1.2 (2010): 97-111.
Τελευταία Επικαιροποίηση
16-06-2022