Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Στόχος του μαθήματος
Ο στόχος του μαθήματος είναι να εμβαθύνει στις έννοιες και πρακτικές και στις ποσοτικές μεθόδους της Διοίκησης Υπηρεσιών που εφαρμόζονται στις επιχειρήσεις και στους οργανισμούς παροχής υπηρεσιών: Κλάδο τροφίμων, Επικοινωνιών, Εκπαίδευσης, Υγείας, Logistics & Εφοδιαστικής Αλυσίδας, μεταξύ άλλων. Επίσης στόχος του μαθήματος είναι να προάγει την έρευνα στον συγκεκριμένο τομέα σε επίπεδο Master και Διδακτορικού.
Περιεχόμενο Μαθήματος
Περιεχόμενο του μαθήματος
Κατανόηση των εννοιών των Υπηρεσιών και της Διοίκησης Υπηρεσιών: ο ρόλος των υπηρεσιών στη σύγχρονη Οικονομία, η φύση των υπηρεσιών. Στρατηγικές στις υπηρεσίες.
Σχεδίαση των επιχειρήσεων παροχής υπηρεσιών: Σχεδίαση και ανάπτυξη νέων υπηρεσιών, Ποιότητα στις υπηρεσίες, Εταιρική κουλτούρα στις υπηρεσίες, Ψηφιακές υπηρεσίες, Θέση εγκατάστασης μιας επιχείρησης παροχής υπηρεσιών, Υποστηρικτικός εξοπλισμός.
Διοίκηση Υπηρεσιών: Παραγωγικότητα και βελτίωση της ποιότητας, Διαγράμματα ελέγχου διαδικασιών, η μέθοδος `έξι σίγμα’ και λιτές διαδικασίες στις υπηρεσίες. Στρατηγικές Διαχείρισης της ζήτησης και των πόρων της επιχείρησης, διαχείριση εσόδων. Σχεδιασμός, ανάλυση και διαχείριση συστημάτων αναμονής. Διοίκηση Έργων στις υπηρεσίες.
Λέξεις Κλειδιά
Διοίκηση Υπηρεσιών, Εξυπηρέτηση Πελάτη, Ταίριασμα προσοφοράς και ζήτησης, Διαχείριση της μεταβλητότητας, Διαχείριση της ζήτησης
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
(1) Fitzsimmons, J. and Fitzsimmons, M. ``Service Management'', Sixth Edition, MacGraw-Hill International Edition, 2008.
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
(2) Cachon, Gerard and Terwiesch, Christian, ``Matching Supply with Demand – An Introduction to Operations Management’’, 3rd International Edition, McGraw-Hill, 2013.
(3) Nigel Slack, Stuart Chambers and Robert Johnston, ``Operations Management’’, Sixth Edition, 2010, Prentice Hall.
(4) ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ Θ. ΧΡΥΣΟΛΕΩΝ, (2015) `ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΩΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΩΝ - ΠΟΣΟΤΙΚΗ ΚΑΙ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ', ΕΚΔΟΣΕΙΣ `σοφία', ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ, 2015. (ΚΩΔΙΚΟΣ `ΕΥΔΟΞΟΣ' : 50659273)
(5) Ravi Anupindi, Sunil Chopra, Sudhakar D. Deshmukh, Jan A. Van Mieghem, Eitan Zemel, ``Managing Business Process Flows, Principles of Operations Management’’, Third Edition, 2012, Pearson, 2012.