Σοβαρά παιχνίδια

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΣοβαρά παιχνίδια / Serious Games
ΚωδικόςIHST208
ΣχολήΘετικών Επιστημών
ΤμήμαΠληροφορικής
Κύκλος / Επίπεδο2ος / Μεταπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΕαρινή
Υπεύθυνος/ηΘρασύβουλος-Κωνσταντίνος Τσιάτσος
ΚοινόΌχι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID600016393

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΜΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΔΙΑΔΡΑΣΤΙΚΩΝ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ (2018 έως σήμερα) ΠΦ

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 0
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΚΟΡΜΟΣΕπιλογής217,5

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΣοβαρά παιχνίδια
Ακαδημαϊκό Έτος2021 – 2022
Περίοδος ΤάξηςΕαρινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Ώρες Εβδομαδιαία3
Class ID
600200638
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Προαπαιτήσεις
Γενικές Προαπαιτήσεις
Συστήματα πολυμέσων
Μαθησιακά Αποτελέσματα
- Να γνωρίζουν να σχεδιάζουν σοβαρά παιχνίδια - Να γνωρίζουν να επιλέγουν τεχνολογίες για την υλοποίηση σοβαρών παιχνιδιών - Να εφαρμόζουν τεχνικές υλοποίησης έργου για την παραγωγή σοβαρών παιχνιδιών - Να εφαρμόζουν τεχνικές αξιολόγησης σοβαρών παιχνιδιών
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
  • Σχεδιασμός και διαχείριση έργων
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Το μάθημα εστιάζει στην κατανόηση της έννοιας των Σοβαρών Παιχνιδιών (Serious Games - SG), καθώς και της επίδρασης που έχει η χρήση τους. Επιπλέον ασχολείται με θέματα σχεδίασης, ανάπτυξης και αξιολόγησης SG. Στη Θεωρία εξετάζει θέματα όπως: - Έννοια των SG - Θέματα σχεδίασης SG - Προσεγγίσεις δημιουργίας SG - Δημιουργία περιεχομένου - Games Engines - Προσωποποίηση και προσαρμογή - Πολυχρηστικά παιχνίδια - Εμπειρία του παίκτη (Player experience) - Αποτίμηση απόδοσης - Οικονομικές και νομικές διαστάσεις - Παραδείγματα παιχνιδιών Στην Πρακτική εστιάζει σε: - Πλατφόρμες ανάπτυξης SG - Unity - Fungus
Λέξεις Κλειδιά
Σοβαρά παιχνίδια, Παιχνιδοκεντρική μάθηση
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Διαφάνειες
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Περιγραφή
Χρήση LMS για την αποστολή εκπαιδευτικού υλικού, ανάρτηση ανακοινώσεων και αποστολή εργασιών
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις39
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων40
Εκπόνηση μελέτης (project)103
Συγγραφή εργασίας / εργασιών40
Εξετάσεις3
Σύνολο225
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης (Συμπερασματική) Προφορική Εξέταση (Συμπερασματική) Γραπτή Εξέταση με Επίλυση Προβλημάτων (Συμπερασματική) Εκπόνηση μελέτης (project)(Συμπερασματική)
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Πολλαπλής Επιλογής (Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης (Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Εκτεταμένης Απάντησης (Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εργασία (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Προφορική Εξέταση (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εξέταση με Επίλυση Προβλημάτων (Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
Dörner, R., Göbel, S., Effelsberg, W., & Wiemeyer, J. (2016). Serious games. Foundations, concepts and practice. Switzerland.
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Nakatsu, R., Rauterberg, M., & Ciancarini, P. (Eds.). (2017). Handbook of digital games and entertainment technologies. Springer Singapore. Jain, L. C. (2011). Serious games and edutainment applications (Vol. 504). M. Ma, & A. Oikonomou (Eds.). London: Springer. Jerčić, P., & Sundstedt, V. (2019). Practicing Emotion–Regulation Through Biofeedback on the Decision–Making Performance in the Context of Serious Games: a Systematic Review. Entertainment Computing. Baptista, G., & Oliveira, T. (2018). Gamification and serious games: A literature meta-analysis and integrative model. Computers in Human Behavior. Dias, L. P. S., Barbosa, J. L. V., & Vianna, H. D. (2018). Gamification and serious games in depression care: a systematic mapping study. Telematics and Informatics, 35(1), 213-224.
Τελευταία Επικαιροποίηση
31-01-2020