Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Οι φοιτητές, με την ολοκλήρωση του μαθήματος, αναμένεται να:
• Έχουν εξελίξει τις δεξιότητές και την εποπτεία των πλαστικών τεχνών που ασκούνται στις συγκεκριμένες τεχνικές της χάραξης και της εκτύπωσης (Ζάχαρη, Μαλακό Βερνίκι, Chine-collé, Ξηρή Χάραξη) με στόχο την διεύρυνση των αισθητικών τους αναζητήσεων και την ανάπτυξη ενός διευρυμένου προσωπικού λεξιλογίου.
• Έχουν προσεγγίσει έννοιες (όπως το αρχείο, εφήμερο, ευτελές, οικείο-ανοίκειο, κ.ά.) που αφορούν την προκατασκευασμένη εικόνα (ready-made), το αντικείμενο και τη διαχείριση ετερογενών στοιχείων κατά την ανάπτυξη της σύνθεσης.
• Έχουν εντοπίσει, με βάση το δικό τους εικαστικό λεξιλόγιο, τις μεταπλαστικές δυνατότητες της χαρακτικής πράξης αλλά και να αρχίζουν να αντιλαμβάνονται τα στάδια των τεχνικών της Οξυγραφίας με στόχο την αποδόμηση και αναδόμηση της εικόνας.
• Έχουν εκπαιδευτεί πάνω σε θέματα προσωπικής ασφάλειας, προστασίας και κανόνων σε σχέση με την χρήση εργαστηριακού εξοπλισμού, οξέων και εργαλείων.
Περιεχόμενο Μαθήματος
Εμβάθυνση σε τεχνικές της Οξυγραφίας και της Ξηρής Χάραξης μέσω σειράς διαλέξεων και εισαγωγής στη τεχνική της Ζάχαρης, του Μαλακού Βερνικιού και του Chine-Collé. Τα μαθήματα περιλαμβάνουν μια σειρά από προγραμματισμένες εργαστηριακές ασκήσεις που έχουν ως εκκίνηση, από την μία, σχεδιαστικές διατυπώσεις και μελέτες που προκύπτουν από την παρατήρηση και την οπτική μνήμη, και από την άλλη, την μεταβλητή της προκατασκευασμένης εικόνας και του «έτοιμου» αντικειμένου με στόχο την αντιπαραβολή/συνδιαλλαγή/παράθεση, όπως αυτά έχουν διατυπωθεί και σε κινήματα και εννοιολογικά ζητήματα του 20ου και 21ου αιώνα, καθώς και σε έργα επιφανών καλλιτεχνών σε εκθέσεις και μπιενάλε Χαρακτικής ανά τον κόσμο.
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
o Βιβλίο:, Τεχνη και Οπτική Αντίληψη, Rudolf Arnheim ΘΕΜΕΛΙΟ, 2005 Αθήνα
o Βιβλίο: Μοιάζει με άνθρωπος;, Θανάσης Μουτσόπουλος, FUTURA, 1997, Αθήνα