Πολιτική, εκπαιδευτική πολιτική και ομάδες πίεσης

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΠολιτική, εκπαιδευτική πολιτική και ομάδες πίεσης / Politics, Educational Policy and Pressure Groups
ΚωδικόςΕΚΠ109
ΣχολήΠαιδαγωγική
ΤμήμαΠαιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης
Κύκλος / Επίπεδο2ος / Μεταπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή
Υπεύθυνος/ηΔημήτριος Χαραλάμπους
ΚοινόΌχι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID600015118

Πρόγραμμα Σπουδών: Επιστήμες της Αγωγής: Εκπαίδευση, Κοινωνία και Παιδαγωγική (2018-σήμερα)

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 9
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
Ιστορικοκοινωνική Θεμελίωση της Εκπαίδευσης και της ΠαιδαγωγικήςΥποχρεωτικό3210

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΠολιτική, εκπαιδευτική πολιτική και ομάδες πίεσης
Ακαδημαϊκό Έτος2021 – 2022
Περίοδος ΤάξηςΧειμερινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Class ID
600201653

Πρόγραμμα Τάξης

ΚτίριοSchool of Education (Tower Building)
ΌροφοςUnknown
ΑίθουσαΑΙΘΟΥΣΑ 912 (1003)
ΗμερολόγιοThursdsay 18:00 to 21:00
Τύπος Μαθήματος
Ειδικού Υποβάθρου
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Εμβάθυνσης / Εμπέδωσης Γνώσεων
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
-Να κατανοούν τους τρόπους με τους οποίους η εκπαίδευση αλληλεπιδρά με το πολιτικό, ιδεολογικό και κοινωνικό περιβάλλον. -Να ερμηνεύουν τα εκπαιδευτικά φαινόμενα. -Να αποκτήσουν δεξιότητες έρευνας, συλλογής και αξιοποίησης πρωτογενούς υλικού.
Γενικές Ικανότητες
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Ομαδική εργασία
  • Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
Περιεχόμενο Μαθήματος
Το μάθημα θα εξετάσει την εξέλιξη της ελληνικής εκπαίδευσης και εκπαιδευτικής πολιτικής από τη δικτατορία του Μεταξά (1936) έως και την κατάρρευση της δικτατορίας της 21ης Απριλίου (1974). Οι τρεις άξονες γύρω από τους οποίους θα επικεντρωθεί το μεταπτυχιακό αυτό μάθημα θα είναι: 1) Η εξέλιξη της συντηρητικής σκέψης και πολιτικής για την εκπαίδευση. 2) Η εξέλιξη και τα χαρακτηριστικά της επίσημης εκπαιδευτικής πολιτικής. 3) Οι ομάδες πίεσης, οι διανοούμενοι και τα έντυπα που στέγασαν και εξέφρασαν τις απόψεις τους.
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Διαφάνειες
  • Πολυμεσικό υλικό
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις782,6
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων1003,3
Εκπόνηση μελέτης (project)612,0
Συγγραφή εργασίας / εργασιών612,0
Σύνολο30010
Αξιολόγηση Φοιτητών
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εργασία (Συμπερασματική)
  • Προφορική Εξέταση (Διαμορφωτική)
  • Δημόσια Παρουσίαση (Διαμορφωτική)
Βιβλιογραφία
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Χριστόφορος Βερναρδάκης & Γιάννης Μαυρής: Κόμματα και κοινωνικές συμμαχίες στην προδικτατορική Ελλάδα, Εξάντας, Αθήνα1991. -Έφη Γαζή: Ο δεύτερος βίος των Τριών Ιεραρχών. Μια γενεαλογία του «ελληνοχριστιανικού πολιτισμού», Νεφέλη, Αθήνα 2004. -Έφη Γαζή: Πατρίς, θρησκεία, οικογένεια. Ιστορία ενός συνθήματος 1880-1930, Πόλις, Αθήνα 2011. -Χρήστος Γιανναράς: Καταφύγιο ιδεών. Μαρτυρία, Ίκαρος, Αθήνα 2000 (ε’ έκδοση. -Δέσποινα Παπαδημητρίου: Από το λαό των νομιμοφρόνων στο έθνος των εθνικοφρόνων. Η συντηρητική σκέψη στην Ελλάδα, Σαβάλλας, Αθήνα 2006. -Δημήτρης Χαραλάμπους: Εκπαιδευτική πολιτική και εκπαιδευτική μεταρρύθμιση στη μεταπολεμική Ελλάδα (1950-1974). -Robert Nisbet: Conservatism. Dream and Reality, Transactions, London 2002. -Pekka Suvanto: Conservatism from the French Revolution to the 1990s, Macmillan, London 1997. -John Weiss: Συντηρητισμός και ριζοσπαστική Δεξιά (μτφρ. Σπύρος Μαρκέτος), Θύραθεν, Αθήνα 2009.
Τελευταία Επικαιροποίηση
24-09-2022