Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Α)Οι φοιτητές στο πλαίσιο των μαθημάτων θα κατανοήσουν τους θεωρητικούς άξονες και τις ιδιαιτερότητες των εκθέσεων που αποτέλεσαν σημείο αναφοράς στην Ιστορία της Τέχνης του 20ου και 21ου αιώνα.
Β) Θα καλλιεργήσουν την κριτική τους σκέψη όπως και τις μεθόδους προσέγγισης και ανάλυσης των Ειδικών Θεμάτων.
Γ) Θα διασυνδέσουν τη θεωρία με την πράξη όσον αφορά το concept της κάθε έκθεσης αλλά και τους πολλαπλούς τρόπους στησίματος σύμφωνα με τους θεωρητικούς άξονες.
Δ) Συνδυάζοντας τη θεωρία με την πρακτική (επισκέψεις σε μουσεία και γκαλερί) θα εξοικοιωθούν σταδιακά με τις διάφορες θεματικές ώστε να είναι ικανοί να οργανώσουν και να επιμεληθούν το δικό τους έργο μέσω ενός πολύπλευρου διαδραστικού χαρακτήρα.
Περιεχόμενο Μαθήματος
Το μάθημα "Ειδικά Θέματα Ιστορίας Μοντέρνας και Σύγχρονης Τέχνης 1ε", δηλαδή η επίσκεψη σε εκθέσεις καλλιτεχνών μουσεία και γκαλερί έχει ως στόχο το να προάγει την κριτική σκέψη των φοιτητών, την εξοικοίωσή τους με τα σύγχρονα καλλιτεχνικά ρεύματα , τη λειτουργία και τη σημασία των εικαστικών εκθέσεων για τους καλλιτέχνες, και τη σύνδεση του εικαστικού τους έργου με την αγορά εργασίας.
Λέξεις Κλειδιά
Μοντέρνας και Σύγχρονη Τέχνη, μουσεία, γκαλερί, εκθέσεις
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
Νίκος Στάγκος, Έννοιες της Μοντέρνας Τέχνης. Από το φοβισμό στον μεταμοντερνισμό, Μ.Ι.Ε.Τ. Αθήνα 2005.
Σταύρος Τσιγκόγλου, Η Τέχνη στις αρχές του 21ου αιώνα, εκδ. Λιβάνη, Αθήνα 2005
Julian Bel, Καθρέφτης του κόσμου. Μια νέα Ιστορία της Τέχνης, εκδ. Μεταίχμιο, Αθήνα 2008.
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Πέπη Ρηγοπούλου, Το σώμα. Ικεσία και Απειλή, εκδ. Πλεύθρον, Αθήνα 2003.
Πέπη Ρηγοπούλου, Ο τρελός πρόεδρος και η γυναικεία ηδονή. Παράνοια-Μύθος-Τέχνη, εκδ. Τόπος, Αθήνα 2008.
Laurance Bertrand Dorleac, Η άγρια τάξη. Βία ανάλωση και ιερό στην Τέχνη των δεκαετιών 1950 και 1960, εκδ. Νεφέλη 2009.