Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Οι φοιτητής/φοιτήτριες, πέραν της θεωρητικής γνώσης που θα αποκτήσουν στα εξεταζόμενα στο πλαίσιο του μαθήματος επιστημονικά πεδία, θα μπορούν (α) να διερευνούν σχετική επιστημονική βιβλιογραφία, (β) να σχεδιάζουν και να πραγματοποιούν εκπαιδευτική έρευνα δράσης και (γ) να συγγράφουν επιστημονικές εργασίες.
Περιεχόμενο Μαθήματος
Αντικείμενο του μαθήματος είναι: θεωρίες μάθησης, παρουσίαση και ανάλυση των Προγραμμάτων Σπουδών για τη διδασκαλία/εκμάθηση της ξένης γλώσσας, ειδικότερα του Ενιαίου Προγράμματος Σπουδών για τις Ξένες Γλωσσες (ΕΠΣ-ΞΓ), σύγχρονες διδακτικές προσεγγίσεις των ξένων γλωσσών, της επικοινωνίας και της διεπίδρασης, εναλλακτικές μορφές διδασκαλίας με έμφαση στην αξιοποίηση των αρχών της διαφοροποιημένης παιδαγωγικής προσέγγισης, της συνεργατικής μάθησης, της παιδαγωγικής του project και κριτική θεώρηση διαπολιτισμικών αρχών-εφαρμογή στην τάξη, τρόποι και τεχνικές αξιολόγησης των μαθητών.
Περιεχόμενο μαθημάτων ανά εβδομάδα:
1η Μέθοδοι και προσεγγίσεις στη Διδακτική των ξένων γλωσσών: Ιστορική αναδρομή
2η Το Κοινό Ευρωπαϊκό Πλαίσιο αναφοράς για τη γλώσσα: εκμάθηση, διδασκαλία, αξιολόγηση. Εκπαιδευτική πολιτική του Συμβουλίου της Ευρώπης
3η Το Κοινό Ευρωπαϊκό Πλαίσιο αναφοράς για τη γλώσσα: εκμάθηση, διδασκαλία, αξιολόγηση και η έννοια της Αυτονόμησης του Μαθητή.
4η Πρακτική εφαρμογή-προφορική παρουσίαση μικρο-δραστηριοτήτων
5η Συνεργατική Μάθηση : στόχος, στρατηγικές και μεθοδολογικές προτάσεις.
6η Ψηφιακός γραμματισμός στην ξένη γλώσσα: στόχος, στρατηγικές και μεθοδολογικές προτάσεις.
7η Πρακτική εφαρμογή-προφορική παρουσίαση μικρο-δραστηριοτήτων
8η Η παιδαγωγική του Project στη διδασκαλία της ξένης γλώσσας. Βιωματική μάθηση.
9η Ενιαίο Πρόγραμμα Σπουδών των Ξένων Γλωσσών (ΕΠΣ-ΞΓ).
10η Πρακτική εφαρμογή-προφορική παρουσίαση μικρο-δραστηριοτήτων
11η Το εκπαιδευτικό σενάριο στην ξένη γλώσσα
12η Εκπαιδευτικό σενάριο και σχεδιασμός φύλλων εργασίας.
13η Κριτήρια αξιολόγησης εκπαιδευτικών σεναρίων. Αποθετήρια μαθησιακών αντικειμένων και εκπαιδευτικών σεναρίων.
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Conseil de l'Europe,2001. Cadre européen commun de référence pour les langues : apprendre, enseigner, évaluer, Didier, Paris.
CUQ J.-P., GRUCA I., 2005. Cours de didactique du français langue étrangère et seconde, PUG, Grenoble.
Defays J.-M., (2003), Le français langue étrangère et seconde, Enseignement et apprentissage, Mardaga, Sprimont.
Little, D., 1991. Learner Autonomy Definitions Issues and Problems, Authentik, Dublin.
Porcher, L.,2004. L’enseignement des langues étrangères, Hachette-Éducation, Paris.
Tagliante, C., 2006. La classe de langue, CLE International, Paris.
Tapscott, D., 2009. Grown-up Digital. Mac Graw Hill, New York.
Tokatlidou, V.,2003. Langue, Communication et éducation langagière, Patakis, Athènes.