Λογοτεχνικά θέματα

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΛογοτεχνικά θέματα / Literary topics
Τίτλος στα ΓαλλικάThèmes choisis de la littérature française
ΚωδικόςΚΕ-ΛΟΓ-01
ΣχολήΦιλοσοφική
ΤμήμαΓαλλικής Γλώσσας και Φιλολογίας
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή/Εαρινή
ΚοινόΌχι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID280006403

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΛογοτεχνικά θέματα
Ακαδημαϊκό Έτος2020 – 2021
Περίοδος ΤάξηςΕαρινή
Ώρες Εβδομαδιαία3
Class ID
600201951
Τύπος Μαθήματος 2016-2020
  • Επιστημονικής Περιοχής
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Εμβάθυνσης / Εμπέδωσης Γνώσεων
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Erasmus
Το μάθημα προσφέρεται και σε φοιτητές προγραμμάτων ανταλλαγής.
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Γαλλικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Βασική επιδίωξη του μαθήματος είναι να καταστούν οι φοιτητές επαρκείς γνώστες και να εμβαθύνουν σ'ένα ειδικό θέμα της Γαλλικής Λογοτεχνίας, να ασκηθούν στη μεθοδολογία και να αναπτύξουν τις κριτικές τους ικανότητες για την κατανόηση ενός λογοτεχνικού κειμένου ώστε να αυτονομηθούν στη βιβλιογραφική έρευνα, εν όψει εκπόνησης διπλωματικής εργασίας ή περαιτέρω έρευνας σε μεταπτυχιακό επίπεδο.
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Εργασία σε διεθνές περιβάλλον
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Μελέτη σε βάθος ενός ειδικού θέματος που άπτεται της Γαλλικής Λογοτεχνίας. Στο συγκεκριμένο εξάμηνο, το μάθημα θα εστιάσει στη Γαλλική Λογοτεχνία του 20ού αιώνα, και συγκεκριμένα στην παράλληλη ανάγνωση (close reading) δύο μυθιστορημάτων (La promesse de l'aube, 1960 & La vie devant soi, 1975) του λιθουανικής καταγωγής πολιτογραφημένου Γάλλου συγγραφέα Romain Gary/Emile Ajar (1914-1980). Πρόκειται για μια κριτική/θεωρητική προσέγγιση και μια θεματική μελέτη των κυριότερων στοιχείων που επανέρχονται στο έργο του. ΑΝΑΛΥΤΙΚΟ ΠΛΑΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ 1ο μάθημα: Το ιστορικό και κοινωνικό πλαίσιο των δύο υπό μελέτη μυθιστορημάτων. Αναδρομή στα κορυφαία γεγονότα του 20ού αι. μέσα από την προσωπική διαδρομή του συγγραφέα. Μεθοδολογία, corpus κειμένων, βιβλιογραφία, πηγές και εργαλεία μελέτης. 2ο μάθημα: Βιογραφία & εργογραφία του Romain Gary. Λογοτεχνικά ψευδώνυμα. Τα δύο βραβεία Goncourt. Ιδεολογία, πολιτική, αισθητική – διαβρωτικό χιούμορ, αυτοσαρκασμός, παιχνίδια και υφολογικές επινοήσεις του έργου. 3e cours : Βιογραφία, αυτοβιογραφία, αυτομυθοπλασία. Παραλλαγές στο ίδιο θέμα. Η τάση του ουμανιταρισμού. Εκλεκτικές συγγένειες με άλλους Γάλλους και Ευρωπαίους συγγραφείς. Φήμη, δημοφιλία και πρόσληψη. 4ο μάθημα: La promesse de l’aube, 1960 : Lecture suivie, σχολιασμός & συζήτηση στην τάξη 5ο μάθημα: La promesse de l’aube, 1960 : Lecture suivie, σχολιασμός & συζήτηση στην τάξη, πρόοδος 6ο μάθημα: La promesse de l’aube, 1960 : Lecture suivie, σχολιασμός & συζήτηση στην τάξη, πρόοδος 7ο μάθημα: La promesse de l’aube, 1960 : Lecture suivie, σχολιασμός & συζήτηση στην τάξη, πρόοδος 8ο μάθημα: La promesse de l’aube, 1960 : Lecture suivie, σχολιασμός & συζήτηση στην τάξη, πρόοδος 9ο μάθημα: Κινηματογραφικές διασκευές της Υπόσχεσης της αυγής (αποσπάσματα) 10ο μάθημα: La vie devant soi, 1975: Lecture suivie, σχολιασμός & συζήτηση στην τάξη 11ο μάθημα: La vie devant soi, 1975: Lecture suivie, σχολιασμός & συζήτηση στην τάξη, πρόοδος 12ο μάθημα: La vie devant soi, 1975: Lecture suivie, σχολιασμός & συζήτηση στην τάξη, πρόοδος 13ο μάθημα: Κινηματογραφική και θεατρικές διασκευές του Η ζωή μπροστά σου (αποσπάσματα)
Λέξεις Κλειδιά
Γαλλική Λογοτεχνία 20ού αι., Ρομέν Γκαρύ, Εμίλ Αζάρ, αυτοβιογραφία, αυτομυθοπλασία
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Πολυμεσικό υλικό
  • Διαδραστικές ασκήσεις
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Περιγραφή
Χρήση της ιστοσελίδας για τον Romain Gary (http://echo.frl.auth.gr/romaingary) που ετοιμάστηκε από τη διδάσκουσα και ομάδα εθελοντών φοιτητών με αφορμή την ημερίδα που διοργανώνει ο Τομέας Λογοτεχνίας σε συνεργασία με το Εργαστήριο Συγκριτικής Γραμματολογίας του Τμήματος, με αφορμή τα εκατόχρονα από τη γέννηση του συγγραφέα, καθώς και σχετικού οτπικοακουστικού υλικού, e-learning, κ.λπ.
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Σεμινάρια150,6
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων953,8
Εξετάσεις150,6
Σύνολο1255
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Οι φοιτητές θα αξιολογούνται στη διάρκεια του εξαμήνου γραπτώς, με ερωτήσεις προόδου, σύντομης ή εκτεταμένης απάντησης, και ο τελικός βαθμός θα διαμορφωθεί από το σύνολο των επιμέρους βαθμών στις προόδους.
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Πολλαπλής Επιλογής (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Εκτεταμένης Απάντησης (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Προφορική Εξέταση (Διαμορφωτική)
Βιβλιογραφία
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Romain Gary, Education européenne, 1945 Dominique Bona, Romain Gary, Gallimard, 2001 Myriam Assiminov, Romain Gary, Le caméléon, Folio, 2006 Magazine Lire, nº 425, avril 2014 Le Magazine Littéraire, nº 543, mai 2014
Τελευταία Επικαιροποίηση
11-03-2020