ΔΙΑΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ ΜΕΤΑΞΥ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑΣ ΚΑΙ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑΣ

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΔΙΑΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ ΜΕΤΑΞΥ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑΣ ΚΑΙ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑΣ / COMPARATIVE LITERATURE: LITERATURE AND PHOTOGRAPHY
Τίτλος στα ΓερμανικάVergleichende Literaturwissenschaft: Literatur und Fotografie
ΚωδικόςΒΚ0287
ΣχολήΦιλοσοφική
ΤμήμαΓερμανικής Γλώσσας και Φιλολογίας
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή/Εαρινή
ΚοινόΝαι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID600020873

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΠΣ Τμήματος Γερμανικής Γλώσσας και Φιλολογίας (2020-σήμερα)

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 43
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΚΟΡΜΟΣΕΠΙΛΕΓΟΜΕΝΑ ΕΙΔΙΚΕΥΣΗΣΧειμερινό/Εαρινό-6

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΔΙΑΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ ΜΕΤΑΞΥ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑΣ ΚΑΙ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑΣ
Ακαδημαϊκό Έτος2021 – 2022
Περίοδος ΤάξηςΕαρινή
Διδάσκοντες άλλων Κατηγοριών
Ώρες Εβδομαδιαία3
Class ID
600203844
Τύπος Μαθήματος
Ειδικού Υποβάθρου
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Περιεχόμενο Μαθήματος
Το μάθημα εξετάζει τη σχέση της λογοτεχνίας με τον τεχνολογημένο μοντερνισμό της φωτογραφίας από το 1839 που ανακοινώθηκε η εφεύρεσή της στη Γαλλική Ακαδημία των Επιστημών μέχρι τη σύγχρονη εποχή. Τι σημαίνουν οι έννοιες του ρεαλισμού, της πιστότητας, της καταγραφής και της μνήμης σε σχέση με το φωτογραφικό κείμενο; Συμπίπτει ή αποκλίνει η νοηματοδότησή τους σε ό,τι αφορά τη λογοτεχνία; Θα συζητηθούν, μεταξύ άλλων, η πρόσληψη και αντιμετώπιση της φωτογραφίας από τον πνευματικό κόσμο, η φωτογραφική δραστηριότητα Ελλήνων και Ευρωπαίων συγγραφέων, λογοτεχνικά κείμενα με φωτογραφική θεματική, καθώς και η συνύπαρξη λογοτεχνίας και φωτογραφίας σε συγκεκριμένα εκδοτικά εγχειρήματα.
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
1. Ιωαννίδης, Κώστας, Μια «υπερόχως νόθος» τέχνη: ποιητικές της φωτογραφίας (τέλη 19ου-αρχές 20ού αιώνα) (Αθήνα: Futura, 2019). 2. Ιωάννου, Γιώργος, Ομόνοια 1980, Αθήνα: Οδυσσέας 1980, 2Κέδρος 1987. 3. Barthes, Roland, Ο φωτεινός θάλαμος: σημειώσεις για τη φωτογραφία, μετ. Γιάννης Κρητικός (Αθήνα: Κέδρος, 1983). 4. Batchen, Geoffrey, Burning with Desire: The Conception of Photography (Cambridge, Mass: MIT Press, 1997). 5. ____, Forget Me Not: Photography and Remembrance (New York: Princeton Architectural Press, 2004). 6. Benjamin, Walter, ‘Kleine Geschichte der Photographie’, Gesammelte Schriften II, Hrsg. Rolf Tiedemman und Hermann Schweppenhäuser (Frankfurt am Main: Suhrkamp 1977) 368-385. 7. Brunet, François, Photography and Literature (London: Reaktion Books, 2009). 8. Crary, Jonathan, Techniques of the Observer: On Vision and Modernity in the Nineteenth Century (Cambridge and London, 1990). 9. de Duve, Thierry, ‘Time Exposure and Snapshot: The Photograph as Paradox’, October 5 (1978), 113-125. 10. Jay, Martin, ‘The Camera as Memento Mori: Barthes, Metz, and the Cahiers du Cinéma’ in Downcast Eyes: The Denigration of Vision in Twentieth-Century French Thought (Berkeley: University of California Press, 1993), 435-491. 11. Krakauer, Siegfried, ‘Photography’, trans. by Thomas Y. Levin, Critical Inquiry 19.3 (1993), 421-436. 12. Metz, Christian, ‘Photography and fetish’, October 34 (Autumn 1985), 81-90. 13. Talbot, Henry Fox, The Pencil of Nature (London: Longman, 1844). 14. Trachtenberg, Alan (ed.), Classic Essays on Photography (New Haven: Leete’s Island Books, 1980). 15. Wells, Liz (ed), The Photography Reader (London: Routledge, 2003).
Τελευταία Επικαιροποίηση
29-12-2021