Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
1. Ελληνόγλωσση
Δήμου, Γεώργιος Η. (2001), Εκπαιδευτική Ψυχολογία. Θεωρίες Μάθησης. Αθήνα: Gutenberg.
Donaldson, Margaret (2001), Η Σκέψη των Παιδιών, επιμ. Σ. Βοσνιάδου, μετ. Α.
Καλογιαννίδου. Αθήνα: Gutenberg.
Κασσωτάκης, Μιχάλης & Φλουρής, Ιωάννης (2008), Μάθηση και Διδασκαλία. Παρουσίαση των Σύγχρονων Απόψεων για τη Μάθηση και τη Μεθοδολογία της Διδασκαλίας. Αθήνα:
αυτοέκδοση.
Καψάλης, Αχιλλέας Γ. & Παπασταμάτης, Αδαμάντιος Ι. (2000), Εκπαίδευση Ενηλίκων, τ. Β΄, Διδακτική Ενηλίκων. Θεσσαλονίκη: Εκδόσεις Πανεπιστημίου Μακεδονίας.
Κουλαϊδής, Βασίλης (Επιμ.) (2007). Σύγχρονες Διδακτικές Προσεγγίσεις για την Ανάπτυξη Κριτικής – Δημιουργικής Σκέψης. Αθήνα: ΟΕΠΕΚ.
Κωσταρίδου‐Ευκλείδη, Αναστασία (1993), Γνωστική Ψυχολογία. Θεσσαλονίκη: Art of Text.
Κωσταρίδου‐Ευκλείδη, Αναστασία (1998), Ψυχολογία Κινήτρων, 3η έκδοση. Αθήνα:
Ελληνικά Γράμματα.
Κωσταρίδου‐Ευκλείδη, Αναστασία (1997), Ψυχολογία της Σκέψης. Αθήνα: Ελληνικά
Γράμματα
Lipman, Matthew (2006), Η Σκέψη στην Εκπαίδευση, επιμ. Β. Παππή, μετ. Γ. Σαλαμός. Αθήνα: Πατάκης.
Ματσαγγούρας, Ηλίας Γ. [επιμ.] (1995), Η Εξέλιξη της Διδακτικής. Επιστημολογική
Θεώρηση. Αθήνα: Gutenberg.
Ματσαγγούρας, Ηλίας Γ. (2002), Θεωρία και Πράξη της Διδασκαλίας, τ. Α΄, Θεωρία της Διδασκαλίας. Η Προσωπική Θεωρία ως Πλαίσιο Στοχαστικοκριτικής Ανάλυσης, 2η
έκδοση βελτιωμένη. Αθήνα: Gutenberg.
Ματσαγγούρας, Ηλίας Γ. (2002), Θεωρία και Πράξη της Διδασκαλίας, τ. Β΄, Στρατηγικές Διδασκαλίας. Η Κριτική Σκέψη στη Διδακτική Πράξη, 5η έκδοση βελτιωμένη και επαυξημένη. Αθήνα: Gutenberg.
Μαυροσκούφης, Δημήτρης Κ. (2008), Διδακτική Μεθοδολογία και Ανάπτυξη της Κριτικής Σκέψης: Εισαγωγή και Αναλυτικός Βιβλιογραφικός Οδηγός. Θεσσαλονίκη: Αδελφοί Κυριακίδη.
Νημά, Ελένη Α. & Καψάλης, Αχιλλέας Γ. (2002), Σύγχρονη Διδακτική. Θεσσαλονίκη:
Εκδόσεις Πανεπιστημίου Μακεδονίας.
Πηγιάκη, Πόπη (1998), Προετοιμασία, Σχεδιασμός και Αξιολόγηση της Διδασκαλίας.
Διδακτική Μεθοδολογία. Αθήνα: Γρηγόρης.
Τολίδης, Δημήτριος [επιμ.] (2002), Μάθηση και Διδασκαλία: Σύγχρονες Ερευνητικές
Προσεγγίσεις. Αθήνα: Κέντρο Εκπαιδευτικής Έρευνας.
Τριλιανός, Θανάσης (2003‐2004), Μεθοδολογία της Σύγχρονης Διδασκαλίας, τ. Α΄ - Β΄. Αθήνα: Ατραπός.
Φλουρής, Γεώργιος Σ. (1986), Η Αρχιτεκτονική της Διδασκαλίας και η Διαδικασία Μάθησης. Αθήνα: Γρηγόρης.
Χατζηγεωργίου, Γιάννης (1998), Γνώθι το Curriculum. Γενικά και Ειδικά Θέματα Αναλυτικών Προγραμμάτων και Διδακτικής. Αθήνα: Ατραπός.
Χατζηδήμου, Δημήτριος (2007), Εισαγωγή στη Θεματική της Διδακτικής. Συμβολή στη
Θεωρία και την Πράξη της Διδασκαλίας. Θεσσαλονίκη: Αδελφοί Κυριακίδη.
Χριστιάς, Ιωάννης (1992), Θεωρία και Μεθοδολογία της Διδασκαλίας. Αθήνα: Γρηγόρης.
2. Ξενόγλωσση
Beyer, Landon & Apple, Michael W. (Eds.) (1998). The Curriculum: Problems, Politics, and Possibilities. 2nd Edition. Albany: State University of New York Press.
Bransford, John D., Brown, Ann L. &Cocking, Rodney R. {Eds.} {2000). How People Learn. Brain, Mind, Experience, and School. Expanded Edition. Washington, DC: National Academy Press.
Canedo, Marion (1997). The Inventive Thinking Curriculum Project. An Outreach Program of the United States Patent and Trademark Office. Washington, DC: United States Department of Commerce. In: www.uspto.gov/web/offices/ac/ahrpa/opa/projxl/
invthink.htm.
Consortium of Institutions for Development and Research in Education in Europe (CIDREE) (2005). Cross-curricular Themes in Secondary Education. Belgium: CIDREE, in: www.cidree.org.
Costa, Arthur L. (Ed.) (2001). Developing Minds. A Resource Book for Teaching Thinking. Alexandria, VA: Association for Supervision and Curriculum Development.
Dolence, Michael G. (2003). The Learner‐Centered Curriculum Model: A Structured
Framework for Teaching Planning. EDUCAUSE Center for Applied Research. Research Bulletin. 17, in: www.educause.edu/library/pdf/ERB0317.pdf.
Eisner, Elliot W. (1982). Cognition and Curriculum. A Basis for Deciding What to Teach. London: Longman.
Finch, Curtis R. et al. (1997). Designing the Thematic Curriculum: An All Aspects Approach. Berkeley, CA: National Center for Research in Vocational Education (NCRVE), University of California.
Fink, Dee L. (2003). Teaching Significant Learning Experiences. An Integrated Approach to Designing College Courses. San Francisco, CA: Jossey – Bass.
Fogarty, Robin (1991). The Mindful School: How to Integrate the Curricula. Palatine, IL: Skylight Publishing Inc.
Gelman, Bernice (2001). Thematic Instruction. In: www.schoolrenewal.org/strategies/ithematic‐bg.html.
Gundem, Biørg & Hopmann, Stefan (Eds.) (1998/2002). Didaktik and/or Curriculum. An International Dialogue. New York: Peter Lang Publishing.
Hurley, Gabrielle C. (2003). Towards the “Smart State”: The Teaching and Learning of Thinking-Skills. Queensland, Australia: Griffith University. School of Curriculum,
Teaching and Learning. In: www4.gu.edu.au:8080/adt‐root/uploads/approved/adt‐ QGU2C.
McKernan, James (1996). Curriculum Action Research. A Handbbok of Methods and
Resources for the Reflective Practitioner. 2nd Edition. London: Kogan Page.
Marzano, Robert J. (1998). A Theory‐Based Meta-Analysis of Research on Instruction. Aurora, CO: McREL Organization. In: www.mcrel.org.
Marzano, Robert J. et al. (2000). What Works In Classroom Instruction. Aurora, CO: McREL Organization. In: www.mcrel.org.
Oliva, Peter F. (2004). Developing the Curriculum. 6th Edition. London: Allyn & Bacon.
Pinar, William F. et al. (1995). Understanding Curriculum: An Introduction to the Study of Historical and Contemporary Curriculum Discourses. New York: Peter Lang Publishing.
Schiro, Michael S. (2007). Curriculum Theory. Conflicting Visions and Enduring Concerns. Thousand Oaks, CA – London: SAGE Publications.
Slabbert, Johannes A. & Hattingh, Annemarie (2006). Where Is the Post‐modern Truth We
Have Lost in Reductionist Knowledge? A Curriculum’s Epitaph. Journal of Curriculum Studies. 38(6), 701‐718.
Terwel, Jan (1999). Constructivism and Its Implications for Curriculum Theory and
Practice. Journal of Curriculum Studies. 31(2), 195‐199.
UNESCO (2004). Changing Teaching Practices using curriculum differentiation to respond to students’ diversity. Paris: UNESCO.
Vinson, Cindy (2002). Instructional Design Intensive Workshop. Silicon Valley, CA: The Foothill – De Anza Community College. In: pixel.fhda.edu/id/intex.html.
Weimer, Maryellen (2002). Learner‐Centered Teaching. Five Key Changes to Practice. San Francisco, CA: Jossey – Bass.
Wellington, Jerry J. (Ed.) (1986). Controversial Issues in the Curriculum. Oxford: Blackwell.
Wiggins. Grant & McTighe, Jay (2006). Understanding by Design. Expanded 2nd Edition. Upper Saddle River, NJ: Pearson Education Inc.
Wilson, Brent et al. (1991‐2004). Learning and Instructional Design. Denver, CO: University of Colorado, School of Education. In: carbon.cudenver.edu/~bwilson.
Wiske Stone, Martha (Ed.) (1997). Teaching for Understanding. Linking Research with Practice. San Francisco, CA: Jossey – Bass.
Wolcott, Susan, Lynch, Cindy et al. (1998‐2006). Problem Solving and Thinking Skills. In: www.WolcottLynch.com.
Wraga, William G. & Hlebowitch, Peter S. (2003). Toward a Renaissance in Curriculum Theory and Development in the USA. Journal of Curriculum Studies. 35(4), 425‐438.