ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΗΣ ΡΥΘΜΙΚΗΣ ΓΥΜΝΑΣΤΙΚΗΣ ΙΙ

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΗΣ ΡΥΘΜΙΚΗΣ ΓΥΜΝΑΣΤΙΚΗΣ ΙΙ / DIDACTICS OF RHYTHMIC GYMNASTICS ΙΙ
Κωδικός271
ΣχολήΕπιστημών Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού
ΤμήμαΕπιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού, με έδρα τη Θεσσαλονίκη
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΕαρινή
Υπεύθυνος/ηΕυδοξία Κοσμίδου
ΚοινόΝαι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID400000414

Πρόγραμμα Σπουδών: Προπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών ΤΕΦΑΑ 2024-25

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 0
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΚΟΡΜΟΣΥποχρεωτικά Εφαρμογής424

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΗΣ ΡΥΘΜΙΚΗΣ ΓΥΜΝΑΣΤΙΚΗΣ ΙΙ
Ακαδημαϊκό Έτος2021 – 2022
Περίοδος ΤάξηςΕαρινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Διδάσκοντες άλλων Κατηγοριών
Ώρες Εβδομαδιαία3
Class ID
600204766
Τύπος Μαθήματος 2016-2020
  • Επιστημονικής Περιοχής
  • Ανάπτυξης Δεξιοτήτων
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Erasmus
Το μάθημα προσφέρεται και σε φοιτητές προγραμμάτων ανταλλαγής.
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Σκοπός του μαθήματος είναι να δώσει στις φοιτήτριες τις απαραίτητες γνώσεις πάνω στη βασική τεχνική των ασκήσεων χωρίς όργανα και τη βασική τεχνική στο Στεφάνι τις Κορύνες και την Κορδέλα. Η χρήση των φορητών οργάνων σε συνδυασμό με τη μουσική συνοδεία, μπορεί εύκολα να χρησιμοποιηθεί στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση , καθώς και τη μαζική άσκηση σε δημόσιους και ιδιωτικούς φορείς. Μέσα από τη μάθηση των κινητικών δεξιοτήτων της ρυθμικής ενισχύεται το παιδαγωγικό και ψυχαγωγικό περιβάλλον των ασκουμένων.
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Εργασία σε διεθνές περιβάλλον
  • Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Θεωρία Ανάλυση και σκοπιμότητα της χρήσης των θέσεων των χεριών και των ποδιών του Μπαλέτου. Χρήση της μουσικής στη ρυθμική γυμναστική. Θεωρητική ανάλυση της βασικής τεχνικής στο Στεφάνι τις Κορύνες και την Κορδέλα. Ορθολογιστική θεώρηση της κίνησης. Αρχιτεκτονική της σύνθεσης ενός προγράμματος Ρυθμικής στα τρία όργανα και τοποθέτηση των ασκήσεων σε σχέση με το χώρο και το χρόνο. Βασικά στοιχεία της λειτουργίας του αθλήματος της Ρυθμικής γυμναστικής κατά την διάρκεια των αγώνων με βάση τον Διεθνή κώδικα βαθμολογίας. Πράξη 1. Ασκήσεις ευρύτητας όλων των αρθρώσεων, κυματισμοί του κορμού μπροστά και πίσω, ακροβατικά στοιχεία (κυβιστήσεις και παραλλαγές κυβιστήσεων). 2. Ρυθμικοί βηματισμοί βήμα Βάλς, πόλκα. Εκμάθηση της ισορροπίας second, arabesque, στη μπάρα και το κέντρο με τη χρησιμοποίηση διαφορετικών τεχνικών. Προασκήσεις της ισορροπίας στο κέντρο. Επανάληψη των απλών αλμάτων και στροφών και . 3. Στεφάνι. Λαβές, αιωρήσεις, ταλαντώσεις, μεταβιβάσεις σε διαφορετικά επίπεδα, στατικά και με διάφορες μετακινήσεις στο χώρο. Απλά τεχνικά στοιχεία του οργάνου σε συνδυασμό με τις ασκήσεις σώματος. 4. Στεφάνι. Οχτάρια, και περιστροφές του οργάνου σε διαφορετικά επίπεδα και με διαφορετική τροχιά. Περιστροφές του Στεφανιού στο πάτωμα και σε διάφορα μέρη του σώματος συνδυασμένες με ασκήσεις σε χαμηλό επίπεδο, εκμάθηση του άλματος antrelace κοζάκου. 5. Στεφάνι. Πετάγματα του οργάνου διαφορετικού τύπου (κάθετα, οριζόντια διαμετρικά, δίσκου) και εκμάθηση διαφορετικών λαβών εκτός των χεριών στατικά και με μετακινήσεις. Περάσματα μέσα από το Στεφάνι με μικρά άλματα και με διαφορετικού τύπου αναπηδήσεις. Κυλίσματα στο σώμα και στο πάτωμα. 6. Μικρές και μεγάλες συνθέσεις του Στεφανιού με μουσική συνοδεία. Κορύνες. Λαβές, αιωρήσεις, ταλαντώσεις, μεταβιβάσεις, οχτάρια μικρά μεσαία και μεγάλα μικρά πετάγματα με μια περιστροφή στον αέρα, περιστροφές σε διαφορετικά επίπεδα. Η εκμάθηση των παραπάνω βασικών στοιχείων γίνεται στην αρχή μόνο με μια κορύνα. 7. Κορύνες. Συνδυασμοί ασκήσεων σώματος και βασικής τεχνικής στατικά και με διαφορετικού τύπου μετακινήσεις στο χώρο(μικρά άλματα, τρέξιμο, αναπηδήσεις, ασκήσεις πλαστικότητας, ρυθμικούς και απλούς βηματισμούς, στροφές και ισορροπίες). 8. Κορύνες. Χρήση των δύο κορυνών σε συνδυασμό με τη βασική τεχνική του οργάνου. Προσέγγιση της τεχνικής των μύλων. Μικρές και μεγάλες συνθέσεις με μουσική συνοδεία. Παιγνίδια με τις κορύνες. Κανονισμοί. Αυτοσχεδιασμός. 9. Κορδέλα. Λαβές, αιωρήσεις, ταλαντώσεις, μεταβιβάσεις, κύκλοι, σπιράλ και φιδάκια, οχτάρια οριζόντια και κάθετα, τυλίγματα της κορδέλας σε διαφορετικά μέρη του σώματος. Εκμάθηση της βασικής τεχνικής του οργάνου με απλές ασκήσεις σώματος. 10. Κορδέλα. Ασκήσεις μετακίνησης στο χώρο σε συνδυασμό με τη βασική τεχνική του οργάνου. Μεταβιβάσεις της κορδέλας απλές και με εκτινάξεις. Χορευτικά στοιχεία και ρυθμικοί βηματισμοί με την κορδέλα , εκμάθηση απλών πεταγμάτων. 11. Κορδέλα. Μικρές και μεγάλες συνθέσεις με μουσική συνοδεία. Παιγνίδια παιδαγωγικά με μια και περισσότερες κορδέλες. Κανονισμοί.. 12. Εκμάθηση βασικών ασκήσεων από το μπαλέτο για τη σωστή θέση και χρήση του σώματος, προσαρμοσμένες στη Ρυθμική γυμναστική. Ακροβατικά στοιχεία με στηρίξεις στα χέρια. Επανάληψη της βασικής τεχνικής του Στεφανιού και των κορυνών. 13. Γενικές και ειδικές κατευθύνσεις για τη δημιουργία συνθέσεων- προγραμμάτων στα πέντε όργανα της Ρυθμικής γυμναστικής. Κατανομή των ομάδων των ασκήσεων στο χώρο, χρήση όλου του χώρου, επιτυχής συνδυασμός κίνησης και μουσικής.
Λέξεις Κλειδιά
ρυθμική γυμναστική, μπαλέτο, μουσική, φορητά όργανα, εναλλακτικά φορητά όργανα, χορογραφία, κινητική δημιουργικότητα
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Διαφάνειες
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Αξιολόγηση των Φοιτητών
Περιγραφή
Κατά τη διάρκεια των διαλέξεων χρησιμοποιούνται προγράμματα παρουσίασης Η.Υ. Και videos.
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις25
Πρακτική (Τοποθέτηση)50
Καλλιτεχνική δημιουργία15
Άλλο / Άλλα10
Σύνολο100
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Περιγραφή Οι φοιτήτριες και οι φοιτητές αξιολογούνται σε θεωρητικό και πρακτικό μέρος. Το θεωρητικό μέρος περιλαμβάνει την εξέταση της ύλης των διαλέξεων, ενώ το πρακτικό μέρος την παρουσίαση των συνθέσεων-χορογραφιών με τα φορητά όργανα που διδάσκονται στο συγκεκριμένο εξάμηνο. Η βαθμολογία του θεωρητικού και του πρακτικού μέρους συμψηφίζονται με άριστα το 10.
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Πολλαπλής Επιλογής (Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης (Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Εκτεταμένης Απάντησης (Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
1. 1. Jastrjembskaia, Ν. & Titov, Υ. (2019). Ρυθμική Γυμναστική: Σχοινάκι, στεφάνι, μπάλα, κορύνες, κορδέλα. Θεσσαλονίκη: University Studio Press. 2. Palmer, H. (2017). Διδάσκοντας ρυθμική γυμναστική: Μια αναπτυξιακά κατάλληλη προσέγγιση. Θεσσαλονίκη: University Studio Press
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
1. Αποστολίδου, Ε. (1998). Ρυθμική Αγωνιστική Γυμναστική: ασκήσεις σώματος. Θεσσαλονίκη: Σάλτος. 2. Παυλίδου, Ε. (2012). Κινητική και Ρυθμική Αγωγή στην Προσχολική Εκπαίδευση από τη Θεωρία στην Πράξη. Εκδόσεις Ζυγός. 3. Πολυμενοπούλου, Κ., Καραδήμου, Κ., & Πολλάτου Ε. (2008). Ρυθμικές ασκήσεις στη Φυσική Αγωγή. Εκδόσεις Πατάκης.
Τελευταία Επικαιροποίηση
23-09-2022