ΨΥΧΟΛΟΓΙΚΕΣ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΕΣ ΠΤΥΧΕΣ ΤΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΣΤΗΝ ΕΝΗΛΙΚΗ ΖΩΗ

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΨΥΧΟΛΟΓΙΚΕΣ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΕΣ ΠΤΥΧΕΣ ΤΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΣΤΗΝ ΕΝΗΛΙΚΗ ΖΩΗ / PSYCHOLOGICAL AND SOCIOCULTURAL ASPECTS OF DEVELOPMENT IN ADULTHOOD
ΚωδικόςΕΜ112
ΣχολήΠαιδαγωγική
ΤμήμαΠαιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή/Εαρινή
Υπεύθυνος/ηΛαμπρίνα Γιώτη
ΚοινόΝαι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID600019806

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΠΣ Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης (2019-σήμερα)

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 188
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΚΟΡΜΟΣΕπιλογής424

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΨΥΧΟΛΟΓΙΚΕΣ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΕΣ ΠΤΥΧΕΣ ΤΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΣΤΗΝ ΕΝΗΛΙΚΗ ΖΩΗ
Ακαδημαϊκό Έτος2021 – 2022
Περίοδος ΤάξηςΕαρινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Ώρες Εβδομαδιαία3
Ώρες Συνολικά39
Class ID
600205303

Πρόγραμμα Τάξης

ΚτίριοΠαιδαγωγικό (Αρχ. Μουσείου 29, A)
ΌροφοςΌροφος 2
ΑίθουσαΑΜΦΙΘΕΑΤΡΟ (322)
ΗμερολόγιοΤετάρτη 18:00 έως 21:00
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
  • Eξ απoστάσεως εκπαίδευση
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Οι φοιτητές και φοιτήτριες στο πλαίσιο του μαθήματος θα εξοικειωθούν με την πολυεπιστημονικότητα της αναπτυξιακής επιστήμης και τις βασικές θεωρίες της ανθρώπινης ανάπτυξης κατά τη διάρκεια της ενήλικης ζωής (πρώιμης-μέσης-ύστερης) υπό το πρίσμα μίας κριτικής προσέγγισης που διερωτάται για τις κυρίαρχες αντιλήψεις της αναπτυξιακής ψυχολογίας αμφισβητώντας τον προσαρμοστικό τους χαρακτήρα. Ειδικότερα: • Θα αναγνωρίζουν και θα διακρίνουν τις διαφορετικές θεωρητικές προσεγγίσεις και τις θέσεις τους για την ανάπτυξη στην ενήλικη ζωή ως προς τις διαστάσεις της σταθερότητας και της αλλαγής, την πορεία ή τις πορείες ανάπτυξης και ως προς την επιρροή της φύσης (κληρονομικότητας) ή της ανατροφής (περιβάλλοντος). • Θα ασκηθούν σε μια αναστοχαστική προσέγγιση των ρητών και υπονοούμενων παραδοχών του πεδίου, αλλά και των δικών τους προσωπικών θεωριών για τα παραπάνω και • Θα υιοθετούν την αρχή της κριτικής και διαλεκτικής αναστοχαστικής διερεύνησης για την κατανόηση και ερμηνεία της ανθρώπινης συμπεριφοράς στο πλαίσιο του σύνθετου, πολυεπιστημονικού φαινομένου της ανάπτυξης της ενήλικης ζωής.
Γενικές Ικανότητες
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Αυτόνομη εργασία
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
Περιεχόμενο Μαθήματος
1. Σωματική και γνωστική ανάπτυξη στην πρώιμη ενήλικη ζωή 2. Συναισθηματική και κοινωνική ανάπτυξη στην πρώιμη ενήλικη ζωή 3. Σωματική και γνωστική ανάπτυξη στη μέση ενήλικη ζωή 4. Συναισθηματική και κοινωνική ανάπτυξη στη μέση ενήλικη ζωή 5. Σωματική και γνωστική ανάπτυξη στην ύστερη ενήλικη ζωή 6. Συναισθηματική και κοινωνική ανάπτυξη στην ύστερη ενήλικη ζωή 7. Θάνατος, πορεία προς το θάνατο και πένθος
Λέξεις Κλειδιά
Αναπτυξιακή Ψυχολογία και ενηλικιότητα, κληρονομικότητα και περιβάλλον, κριτική ψυχολογία
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Διαφάνειες
  • Διαδραστικές ασκήσεις
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Αξιολόγηση των Φοιτητών
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις702,3
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων120,4
Εξετάσεις30,1
Βιωματικές δραστηριότητες ασκήσεις351,2
Σύνολο1204
Αξιολόγηση Φοιτητών
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Πολλαπλής Επιλογής (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης (Διαμορφωτική)
  • Προφορική Εξέταση (Διαμορφωτική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
Βιβλιογραφία μαθήματος Laura E. Berk (2019). Αναπτυξιακή ψυχολογία: Η προσέγγιση της διά βίου ανάπτυξης. (Επιμ. Κ. Μανιαδάκη & Σ. Παπασταθόπουλος – μτφρ. Α. Ψαρρού, Κ. Λυκιτσάκου & Α. Μπακοπούλου). Εκδόσεις ΚΡΙΤΙΚΗ. Κωδικός Εύδοξου: 86055484
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη Γαλανάκη, Ε. (2003). Θέματα Αναπτυξιακής Ψυχολογίας: γνωστική, κοινωνική, συναισθηματική ανάπτυξη. Αθήνα: Ατραπός. Δαφέρμος, Μ. (2010). Το Ιστορικό Γίγνεσθαι της Ψυχολογίας. Αθήνα: Gutenberg. Καφέτσιος, Κ. (2005). Δεσμός, συναίσθημα και διαπροσωπικές σχέσεις. Αθήνα: Εκδόσεις Τυπωθήτω. Feldman S. Robert (2019). Αναπτυξιακή ψυχολογία. Δια Βίου Προσέγγιση (Επιμ. Ε. Γαλανάκη, Σ. Καζή, Η. Μπεζεβέγκης, Α. Ράλλη, Σ. Τάνταρος, Μ. Μαρκοδημητράκη, Φ. Μπονώτη). Αθήνα: Gutenberg. Fox, D. & Prilleltensky, I. (2003).Κριτική Ψυχολογία. Εισαγωγή. Αθήνα: Ελληνικά Γράμματα. Harris, J. R. (2004). O μύθος της ανατροφής. Γεννιόμαστε ή γινόμαστε;… και ο ρόλος των γονέων στην εξέλιξη των παιδιών. Αθήνα: Εκδόσεις Ελληνικά Γράμματα. Κουγιουμουτζάκης, Γ. (1995). Αναπτυξιακή Ψυχολογία: Παρελθόν, Παρόν και Μέλλον. Ηράκλειο: Πανεπιστημιακές Εκδόσεις Κρήτης. Lloyd, P. (1998). Γνωστική και γλωσσική ανάπτυξη. Αθήνα: Εκδόσεις Ελληνικά Γράμματα. Miller, G. (1995). Γλώσσα και ομιλία (Επιμ. Σ. Βοσνιάδου). Αθήνα: Εκδόσεις Παπαηλιού, Χ. (2005). Η ανάπτυξη της γλώσσας. Αθήνα: Εκδόσεις Παπαζήση. Πετρογιάννης, Κ.Γ. (2003). Η μελέτη της ανθρώπινης ανάπτυξης: οικοσυστημική προσέγγιση. Αθήνα: Καστανιώτης. Salkind, N. (2006). Εισαγωγή στις θεωρίες της ανθρώπινης ανάπτυξης (Μτφ. Δ. Μαρκουλής). Αθήνα: Πατάκης. Τάνταρος Σ. (2004). Ανθρώπινη ανάπτυξη και οικογένεια. Αθήνα: Ελληνικά Γράμματα. Turner, P. J. (1998). Βιολογικό φύλο, κοινωνικό φύλο και ταυτότητα του φύλου (Μετ. Ε. Γαλανάκη, Επιμ. Ν. Δ. Γιαννίτσας). Αθήνα: Εκδόσεις Ελληνικά Γράμματα. Vygotsky, L.S. (1997). Νους στην Κοινωνία. Αθήνα: Gutenberg. Vygotsky, L.S. (1993), Σκέψη και Γλώσσα, Εκδόσεις Γνώση.
Τελευταία Επικαιροποίηση
20-05-2021