ΑΓΓΛΙΚΟΣ ΡΟΜΑΝΤΙΣΜΟΣ: ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΚΗ (1780-1830)

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΑΓΓΛΙΚΟΣ ΡΟΜΑΝΤΙΣΜΟΣ: ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΚΗ (1780-1830) / ENGLISH ROMANTICISM: LITERATURE AND POLITICS (1780-1830)
ΚωδικόςΛογ6-375
ΣχολήΦιλοσοφική
ΤμήμαΑγγλικής Γλώσσας και Φιλολογίας
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή/Εαρινή
ΚοινόΌχι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID600007253

Πρόγραμμα Σπουδών: 2018-2019

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 45
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΚΟΡΜΟΣΕπιλογήςΧειμερινό/Εαρινό-6

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΑΓΓΛΙΚΟΣ ΡΟΜΑΝΤΙΣΜΟΣ: ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΚΗ (1780-1830)
Ακαδημαϊκό Έτος2021 – 2022
Περίοδος ΤάξηςΕαρινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Ώρες Εβδομαδιαία3
Ώρες Συνολικά39
Class ID
600205919

Πρόγραμμα Τάξης

ΚτίριοΣχολείο Νέας Ελληνικής Γλώσσας
ΌροφοςΙσόγειο
ΑίθουσαΑΙΘΟΥΣΑ 112 (111)
ΗμερολόγιοΔευτέρα 11:00 έως 13:30
Τύπος Μαθήματος
Ειδικού Υποβάθρου
Τύπος Μαθήματος 2016-2020
  • Επιστημονικής Περιοχής
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Εμβάθυνσης / Εμπέδωσης Γνώσεων
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Erasmus
Το μάθημα προσφέρεται και σε φοιτητές προγραμμάτων ανταλλαγής.
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Αγγλικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Με την επιτυχή ολοκλήρωση της σειράς των μαθημάτων οι φοιτητές/φοιτήτριες θα μπορούν να: 1) κατανοήσουν το κίνημα του Αγγλικού Ρομαντισμού και της πολιτικής/κοινωνικής του διάστασης μέσα από τη μελέτη λογοτεχνικών και ιστορικών κειμένων της περιόδου 2) συνδέσουν το κίνημα του Αγγλικού Ρομαντισμού με εκφράσεις του κινήματος σε άλλες ευρωπαϊκές xώρες (Γερμανία, Γαλλία, Ιταλία, Ελλάδα) 3) εξοικειωθούν με την πολυμορφία και πολλαπλότητα της λογοτεχνίας της Ρομαντικής περιόδου 2) εξοικειωθούν με κυρίαρχα θεωρητικά μοντέλα ερμηνείας του Ρομαντισμού και με τον τρόπο σύνδεσής τους με τα λογοτεχνικά κείμενα 4) εμβαθύνουν σε δεξιότητες κριτικής ανάγνωσης και ανάλυσης λογοτεχνικών κειμένων 5) εξασκηθούν στην παραγωγή ακαδημαϊκού γραπτού και προφορικού λόγου
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
  • Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΑΠΟΣΚΟΠΕΙ ΣΤΗΝ ΚΕΙΜΕΝΙΚΗ ΚΑΙ ΚΡΙΤΙΚΗ ΑΝΑΛΥΣΗ ΤΗΣ ΠΟΙΗΣΗΣ ΚΑΙ ΤΩΝ ΑΛΛΩΝ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΚΩΝ ΕΙΔΩΝ ΠΟΥ ΓΡΑΦΤΗΚΑΝ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΠΕΡΙΟΔΟ ΤΟΥ ΡΟΜΑΝΤΙΣΜΟΥ ΣΤΗΝ ΒΡΕΤΑΝΙΑ (1780‒1832). Η ΕΞΕΤΑΣΗ ΤΩΝ ΕΠΙΛΕΓΜΕΝΩΝ ΚΕΙΜΕΝΩΝ ΘΑ ΓΙΝΕΤΑΙ ΜΕ ΓΝΩΜΟΝΑ ΤΙΣ ΙΣΤΟΡΙΚΕΣ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΠΟΛΙΤΙΚΕΣ ΣΥΝΘΗΚΕΣ ΜΕΣΑ ΣΤΙΣ ΟΠΟΙΕΣ ΑΥΤΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΘΗΚΑΝ ΚΑΙ ΘΑ ΑΝΤΛΕΙ ΘΕΜΑΤΑ ΑΠΟ ΤΙΣ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΚΕΣ ΤΗΣ ΣΥΓΧΡΟΝΗΣ ΚΡΙΤΙΚΗΣ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑΣ ΣΤΟΝ ΧΩΡΟ ΤΩΝ ΡΟΜΑΝΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ. ΕΙΔΙΚΟΤΕΡΑ, ΤΟ ΡΟΜΑΝΤΙΚΟ ΚΙΝΗΜΑ ΘΑ ΕΞΕΤΑΣΤΕΙ ΣΕ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΤΑ ΠΑΡΑΚΑΤΩ: ΦΥΣΗ, ΕΞΕΓΕΡΣΗ, ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΦΥΛΟ, ΙΜΠΕΡΙΑΛΙΣΜΟΣ/ΕΞΩΤΙΣΜΟΣ, ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ, ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΚΟ ΕΙΔΟΣ, ΚΑΙ ΣΥΓΓΡΑΦΙΚΗ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ. ΟΙ ΑΝΑΓΝΩΣΕΙΣ ΤΩΝ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΚΩΝ ΕΡΓΩΝ ΘΑ ΠΛΑΙΣΙΩΝΟΝΤΑΙ ΚΑΙ ΑΠΟ ΣΥΓΧΡΟΝΑ ΘΕΩΡΗΤΙΚΑ ΚΕΙΜΕΝΑ. ΣΤΟΥΣ ΣΥΓΓΡΑΦΕΙΣ ΠΟΥ ΘΑ ΜΕΛΕΤΗΘΟΥΝ ΠΕΡΙΛΑΜΒΑΝΟΝΤΑΙ ΟΙ BLAKE, BARBAULD, BYRON, COLERIDGE, SHELLEY, HEMANS, WORDSWORTH ΚΑΙ KEATS.
Λέξεις Κλειδιά
Ρομαντισμός, πολιτική, ρομαντική ποίηση, φύση, εξέγερση, αυτοκρατορία
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Βιντεοδιαλέξεις
  • Ήχος
  • Πολυμεσικό υλικό
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Περιγραφή
Η μορφή Τεχνολογιών Πληροφορίας & Επικοινωνιών που χρησιμοποιεί η διδάσκουσα και αποτελεί αναπόσπαστο μέρος του μαθήματος είναι η ηλεκτρονική τάξη (e-learning) σε συνδυασμό με το διαδίκτυο. Επίσης, γίνεται συχνά χρήση πολυμέσων, οπτικοακουστικού υλικού, εξερεύνηση ιστότοπων και ψηφιακών projects. Ενδεικτικά: Romantic Circles: http://www.rc.umd.edu The William Blake archive: http://blakearhive.org Voice of the Shuttle: http://vos.ucsb.edu (general humanities site) “The English Romantic Page”: http://vos.ucsb.edu/browse.asp?id=2750 International Byron Society: http://www.internationalbyronsociety.org (Byron’s life and works) British Women Romantic Poets, 1789-1832: http://digital.lib.ucdavis.edu/
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις1174,7
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων100,4
Συγγραφή εργασίας / εργασιών200,8
Εξετάσεις30,1
Σύνολο1506
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Η αξιολόγηση βασίζεται: ή σε μία τελική εξέταση σε όλη την ύλη που έχει διδαχθεί, ή σε συνδυασμό κριτικού δοκιμίου με βιβλιογραφία (4000 λέξεις περίπου, 40% του τελικού βαθμού) και σε μια τελική γραπτή εξέταση που συνδυάζει ερωτήσεις ανάπτυξης δοκιμίου σε ύλη που έχει διδαχθεί (60% του τελικού βαθμού). Στην αξιολόγηση των γραπτών δοκιμίων λαμβάνονται υπόψη η γνώση του αντικειμένου και η οικιότητα με τα λογοτεχνικά και κριτικά κείμενα της ύλης, καθώς και η οργάνωση, η επιχειρηματολογία, το επίπεδο έκφρασης στην αγγλική γλώσσα και η ικανότητα ανάλυσης και σύνθεσης σε σχέση με την ερμηνεία του κινήματος του Αγγλικού Ρομαντισμού και της πολιτικής/κοινωνικής του διάστασης. Η εργασία είναι υποχρεωτική ή εθελοντική αναλόγως με τον αριθμό των φοιτητών ανά εξάμηνο. Στo πλαίσιo του μαθήματος, μπορεί να δοθεί ακόμη η δυνατότητα για προφορικές παρουσιάσεις (20% του τελικού βαθμού). Οι φοιτητές/φοιτήτριες μετά από συνεννόηση με τη διδάσκουσα μπορούν να μελετήσουν ένα κριτικό ή θεωρητικό κείμενο και να το παρουσιάζουν στην τάξη. Εφόσoν η παρουσίαση είναι επιτυχής (λαμβάνονται υπόψη η οικιότητα με τα κείμενα της ύλης, καθώς και η επιχειρηματολογία, το επίπεδο έκφρασης στην αγγλική γλώσσα και η ικανότητα ανάλυσης και σύνθεσης) ο φοιτητής/η φοιτήτρια λαμβάνουν τον επιπλέον βαθμό στην τελική τους βαθμολογία.Τα κριτήρια αξιολόγησης γνωστοποιούνται στους φοιτητές στην αρχή του εξαμήνου.
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Εκτεταμένης Απάντησης (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εργασία (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Δημόσια Παρουσίαση (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
-Wasserman, Earl R. “Power and the Cycle of Mutability: Mont Blanc,” “Intellectual Beauty and the Self: Hymn to Intellectual Beauty.” Shelley: A Critical Reading. Baltimore: The Johns Hopkins University Press, 1971. -Trilling, Lionel. “The Immortality Ode.” The Liberal Imagination: Essays on Literature and Society. New York: Charles Scribner’s Sons, 1976. -Scrivener, Michael. “Literature and Politics.” The Cambridge Companion to English Literature 1740-1830. Ed. Thomas Keymer and Jon Mee. Cambridge: CUP, 2004. -Dawson, P.M.S. “Poetry in an Age of Revolution.” The Cambridge Companion to British Romanticism. Cambridge: CUP, 1993. -Duff, David. “From Revolution to Romanticism: The Historical Context to 1800.” A Companion to Romanticism. Ed. Duncan Wu. Oxford: Blackwell, 1998. -Vendler, Helen. “Ode on a Grecian Urn.” The Odes of Keats. Cambridge MA: Harvard University Press, 1983. -O’Neill, Michael. “Prometheus Unbound.” A Companion to Romanticism. Ed. Duncan Wu. Oxford: Blackwell, 1998. -Mellor, Anne. “Introduction: Romanticism, Gender and Genre.” Romanticism and Gender. New York: Routledge, 1993. -Cox, Jeffrey N. “Lamia, Isabella, and The Eve of St. Agnes.” The Cambridge Companion to Keats. Ed. Susan Wolfson. Cambridge: CUP, 2001. -Mellor, Anne. “Keats and the Complexities of Gender.” The Cambridge Companion to Keats. Ed. Susan Wolfson. Cambridge: CUP, 2001. -Extract from David Erdman, Blake: Prophet against Empire (1954). The Romantic Poets. Ed. Uttara Natarajan. MA: Blackwell, 2007. -Fulford, Tim, and Peter J. Kitson, eds. Romanticism and Colonialism: Writing and Empire, 1780-1830. Cambridge: CUP, 1998. pp. 1-47. -Butler, Marilyn. “The Orientalism of Byron’s Giaour.” Byron and the Limits of Fiction. Ed. Bernard Beatty and Vincent Newey. Liverpool: Liverpool Univ. Press, 1988. -Wasserman, Earl R. “The Poetry of Skepticism: Alastor” Shelley: A Critical Reading. Baltimore: The Johns Hopkins University Press, 1971. -Roberts, Adam. “Records of Woman.” A Companion to Romanticism. Ed. Duncan Wu. Oxford: Blackwell, 1998. -Benedict, Barbara M. “Readers, Writers, Reviewers, and the Professionalization of Literature.” The Cambridge Companion to English Literature 1740-1830. Ed. Thomas Keymer and Jon Mee. Cambridge: CUP, 2004.
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Abrams, M.H. The Mirror and the Lamp: Romantic Theory and the Critical Tradition. Oxford: OUP, 1953. Armstrong, Isobel. “The Gush of the Feminine.” Romantic Women Writers: Voices and Countervoices. Ed. Paula Feldman and Theresa M. Kelley. Hanover: University Press of New England, 1995. Behrendt, Stephen C. Reading William Blake. Houndmills: Macmillan, 1992. Bone, Drummond, ed. The Cambridge Companion to Byron. Cambridge: CUP, 2004. Bygrave, Stephen, ed. Romantic Writings. London: Routledge in association with the Open University Press, 1996. Burke, Edmund. A Philosophical Enquiry into the Origins of our Ideas of the Sublime and the Beautiful. Ed. James Boulton. Oxford: Basil Blackwell, 1987. Chandler, James, and Maureen N. McLane, eds. The Cambridge Companion to British Romantic Poetry 1780‒1830. Cambridge: CUP, 2008. Curran, Stuart, ed. The Cambridge Companion to British Romanticism. Cambridge: Cambridge University Press, 1993. Duffy, Cian. Shelley and the Revolutionary Sublime. Cambridge: CUP, 2005. Eaves, Morris, ed. The Cambridge Companion to William Blake. Cambridge: Cambridge University Press, 2003. Everest, Kelvin. English Romantic Poetry: An Introduction to the Historical Context and the Literary Scene. Milton Keynes: Open University Press, 1990. Franklin, Caroline. Byron. London: Routledge, 2007. Fulford, Tim and Peter J. Kitson, eds. Romanticism and Colonialism: Writing and Empire, 1780-1830. Cambridge: CUP, 1998. Gill, Stephen, ed. The Cambridge Companion to Wordsworth. Cambridge: Cambridge University Press, 2003. Janowitz, Anne. Women Romantic Poets: Anna Barbauld and Mary Robinson. Tavistock: Northcote House, 2004. Kelly, Gary. Women, Writing, and Revolution, 1790-1827. Oxford: Clarendon Press; New York: Oxford University Press, 1993. Leask, Nigel. British Romantic Writers and the East: Anxieties of Empire. Cambridge: CUP, 2005. McCalman, Iain et al. eds. An Oxford Companion to the Romantic Age: British Culture 1776-1832. Oxford: Oxford University Press, 1999. [Reference guide] Mellor, Anne K. Romanticism and Gender. New York: Routledge, 1993. ---, ed. Romanticism and Feminism. Indiana University Press, 1988. ---. Mothers of the Nation: Women’s Political Writing in England. Indiana Univ. Press, 2000. Natarajan, Uttara, ed. The Romantic Poets: A Guide to Criticism. MA: Blackwell, 2007. O’Neill, Michael. Percy Bysshe Shelley: A Literary Life. London: Macmillan, 1989. Roe, Nicholas. The Politics of Nature: William Wordsworth and Some Contemporaries. New York: Palgrave, 2002. Ross, Marlon. The Contours of Masculine Desire: Romanticism and the Rise of Women’s Poetry. Oxford: OUP, 1989. Ruston, Sharon. Romanticism. London: Continuum, 2007. Stabler, Jane. Burke to Byron, Barbauld to Baillie, 1790-1830. New York: Palgrave, 2002. Stauffer, Andrew M. Anger, Revolution and Romanticism. Cambridge: CUP, 2005. Watson, J.R. English Poetry of the Romantic Period, 1789-1830. 2nd ed. London: Longman, 1992. Wolfson, Susan J. The Cambridge Companion to Keats. Cambridge: CUP, 2001.
Τελευταία Επικαιροποίηση
05-07-2022