ΤΑΞΙΔΙΩΤΙΚΕΣ ΑΦΗΓΗΣΕΙΣ

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΤΑΞΙΔΙΩΤΙΚΕΣ ΑΦΗΓΗΣΕΙΣ / TRAVEL NARRATIVES
ΚωδικόςΛογ6-425
ΣχολήΦιλοσοφική
ΤμήμαΑγγλικής Γλώσσας και Φιλολογίας
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή/Εαρινή
ΚοινόΌχι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID600020322

Πρόγραμμα Σπουδών: 2018-2019

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 31
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΚΟΡΜΟΣΕπιλογήςΧειμερινό/Εαρινό-6

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΤΑΞΙΔΙΩΤΙΚΕΣ ΑΦΗΓΗΣΕΙΣ
Ακαδημαϊκό Έτος2021 – 2022
Περίοδος ΤάξηςΕαρινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Ώρες Εβδομαδιαία3
Ώρες Συνολικά39
Class ID
600206107

Πρόγραμμα Τάξης

ΚτίριοPhilosophy (new)
ΌροφοςFloor 1
ΑίθουσαΑΜΦΙΘΕΑΤΡΟ 107 (126)
ΗμερολόγιοTuesday 16:00 to 18:30
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Εμβάθυνσης / Εμπέδωσης Γνώσεων
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Erasmus
Το μάθημα προσφέρεται και σε φοιτητές προγραμμάτων ανταλλαγής.
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Αγγλικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Mε την επιτυχή ολοκλήρωση της σειράς των μαθημάτων οι φοιτητές/φοιτήτριες θα μπορούν να: 1) κατανοήσουν την ταξιδιωτική αφήγηση και τρόπο γραφής της στο πλαίσιο της Βρετανικής λογοτεχνίας και πολιτισμικής ιστορίας του 18ου και 19ου αιώνα 2) εξοικειωθούν με κυρίαρχα θεωρητικά μοντέλα ερμηνείας της περιηγητικής λογοτεχνίας και με τον τρόπο σύνδεσής τους με τα ίδια τα κείμενα 3) εμβαθύνουν σε δεξιότητες κριτικής ανάγνωσης και ανάλυσης ιμπεριαλιστικής εκφοράς λόγου και ιδεολογικής αναπαράστασης 4)εξασκηθούν στην παραγωγή ακαδημαϊκού γραπτού και προφορικού λόγου
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
  • Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον
  • Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Σκοπός του μαθήματος είναι να εισαγάγει τις φοιτήτριες/τους φοιτητές στη μελέτη ενός δημοφιλούς κειμενικού είδους και να διερευνήσει τους τρόπους με τους οποίους η ταξιδιωτική λογοτεχνία έχει επηρεάσει ένα ευρύ φάσμα πολιτιστικών, πολιτικών και ιστορικών συζητήσεων. Αφού επιχειρήσει να ορίσει το λογοτεχνικό είδος και να προσφέρει μια σύντομη επισκόπηση της εξέλιξής του στον Δυτικό κόσμο, το μάθημα θα επικεντρωθεί σε ταξιδιωτικές αφηγήσεις που συνέγραψαν Βρετανοί ταξιδιώτες τον 18ο και 19ο αιώνα, περίοδο κατά την οποία η σχέση της Βρετανίας με τον ευρύτερο κόσμο άλλαξε ριζικά. Τα κείμενα υπό εξέταση περιλαμβάνουν μία ευρεία γκάμα από εμπειρίες και οπτικές που θα μας απασχολήσουν —του περιηγητή/της περιηγήτριας, του/της επιστήμονα, του τουρίστα/της τουρίστριας, του διπλωμάτη, του αρχαιολάτρη, του εξερευνητή/της εξερευνήτριας— ενώ θα εστιάσουμε στις αφηγηματικές τεχνικές και τα υφολογικά στοιχεία που χρησιμοποιούν οι συγγραφείς τους. Επιπλέον, το μάθημα θα θέσει ερωτήματα όπως: τι αποκαλύπτουν τα ταξιδιωτικά κείμενα σχετικά με τον ψυχικό κόσμο του ταξιδιώτη/της ταξιδιώτισσας και τις απόψεις του/της για άλλους λαούς και άλλους πολιτισμούς; Πώς τα κείμενα αυτά βοήθησαν τη Βρετανία να κατανοήσει τον κόσμο; Πώς επηρεάζουν τα ζητήματα ταυτότητας, φύλου και σεξουαλικότητας την ταξιδιωτική γραφή;
Λέξεις Κλειδιά
ταξιδιωτική λογοτεχνία, αφήγηση, έμφυλος λόγος, Βρετανία, ιστορία, ταυτότητα
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Διαφάνειες
  • Βιντεοδιαλέξεις
  • Πολυμεσικό υλικό
  • Διαδραστικές ασκήσεις
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Περιγραφή
Η μορφή Τεχνολογιών Πληροφορίας & Επικοινωνιών που χρησιμοποιεί συχνά η διδάσκουσα και αποτελεί αναπόσπαστο μέρος του μαθήματος είναι η ηλεκτρονική τάξη (e-learning) σε συνδυασμό με το διαδίκτυο.
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις1174,7
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων100,4
Συγγραφή εργασίας / εργασιών200,8
Εξετάσεις30,1
Σύνολο1506
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Η αξιολόγηση βασίζεται: ή σε μία τελική εξέταση σε όλη την ύλη που έχει διδαχθεί, ή σε συνδυασμό κριτικού δοκιμίου με περιορισμένη βιβλιογραφία (2500 λέξεις περίπου, 30% του τελικού βαθμού) και σε μια τελική γραπτή εξέταση που συνδυάζει ερωτήσεις ανάπτυξης δοκιμίου σε ύλη που έχει διδαχθεί (70% του τελικού βαθμού). Στην αξιολόγηση των γραπτών δοκιμίων λαμβάνονται υπόψη η γνώση του αντικειμένου και η οικιότητα με τα λογοτεχνικά και κριτικά κείμενα της ύλης, καθώς και η οργάνωση, η επιχειρηματολογία, το επίπεδο έκφρασης στην αγγλική γλώσσα και η ικανότητα ανάλυσης και σύνθεσης σε σχέση με την ερμηνεία της ταξιδιωτικής λογοτεχνίας και της πολιτικής/κοινωνικής της διάστασης. Η εργασία είναι υποχρεωτική ή εθελοντική αναλόγως με τον αριθμό των φοιτητών ανά εξάμηνο. Στα πλαίσια του μαθήματος, μπορεί να δοθεί ακόμη η δυνατότητα για προφορικές παρουσιάσεις. Οι φοιτητές/φοιτήτριες μετά από συνεννόηση με τη διδάσκουσα αναλαμβάνουν να μελετήσουν ένα κριτικό ή θεωρητικό κείμενο και να το παρουσιάζουν στην τάξη. Εφόσον η παρουσίαση είναι επιτυχής (λαμβάνονται υπόψη η οικιότητα με τα κείμενα της ύλης, καθώς και η επιχειρηματολογία, το επίπεδο έκφρασης στην αγγλική γλώσσα και η ικανότητα ανάλυσης και σύνθεσης) ο φοιτητής/η φοιτήτρια λαμβάνουν έναν επιπλέον βαθμό στην τελική τους βαθμολογία.Τα κριτήρια αξιολόγησης γνωστοποιούνται στους φοιτητές στην αρχή του εξαμήνου.
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Εκτεταμένης Απάντησης (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εργασία (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Δημόσια Παρουσίαση (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
The primary texts can be found in • The Norton Anthology of English Literature • Travel Writing 1700-1830: An Anthology (eds. Bohls and Duncan) [Scans available on e-learning] • The Norton Book of Travel (ed. Paul Fussell) [Scans available on e-learning]
Τελευταία Επικαιροποίηση
25-02-2022