ΘΕΑΤΡΙΚΟ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙ

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΘΕΑΤΡΙΚΟ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙ / THEATRE WORKSHOP
ΚωδικόςΛογ6-489
ΣχολήΦιλοσοφική
ΤμήμαΑγγλικής Γλώσσας και Φιλολογίας
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή/Εαρινή
ΚοινόΌχι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID600008090

Πρόγραμμα Σπουδών: 2018-2019

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 22
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΚΟΡΜΟΣΕπιλογήςΧειμερινό/Εαρινό-6

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΘΕΑΤΡΙΚΟ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙ
Ακαδημαϊκό Έτος2021 – 2022
Περίοδος ΤάξηςΕαρινή
Διδάσκοντες άλλων Κατηγοριών
Ώρες Εβδομαδιαία3
Ώρες Συνολικά39
Class ID
600206108

Πρόγραμμα Τάξης

ΚτίριοΦιλοσοφική (Νέα)
ΌροφοςΙσόγειο
ΑίθουσαΑΙΘΟΥΣΑ Η (117)
ΗμερολόγιοΤετάρτη 16:00 έως 18:30
Τύπος Μαθήματος 2016-2020
  • Ανάπτυξης Δεξιοτήτων
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Erasmus
Το μάθημα προσφέρεται και σε φοιτητές προγραμμάτων ανταλλαγής.
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία)
  • Αγγλικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
1. θα είναι σε θέση να προσεγγίσουν κριτικά και βιωματικά ένα λογοτεχνικό κείμενο 2. θα έχουν μάθει να συνεργάζονται και να λειτουργούν σαν ομάδα 3. θα μπορούν να χρησιμοποιούν ένα κείμενο μιας άλλης εποχής και κουλτούρας ως μέσο εξερεύνησης της δικής τους πραγματικότητας 4. θα μπορούν με δική τους καθοδήγηση να εμπλέξουν την ομάδα σε απλές ασκήσεις και θεατρικούς αυτοσχεδιασμούς 5. θα είναι σε θέση να σχεδιάζουν και να πραγματοποιήσουν ένα πρότυπο εργαστήρι για μαθητές/τριες με σκοπό να προσεγγίσουν ένα λογοτεχνικό κείμενο και να πειραματιστούν πάνω σε βασικές έννοιες που απορρέουν από αυτό
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Εργασία σε διεθνές περιβάλλον
  • Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
Περιεχόμενο Μαθήματος
Το μάθημα αυτό αφορά στην προσέγγιση θεατρικών αλλά και γενικότερα λογοτεχνικών κειμένων μέσα από δύο μεθοδολογικούς άξονες: 1) την επιστημονική ανάλυση και τον σχολιασμό των κειμένων και 2) το βιωματικό εργαστήρι. Οι φοιτήτριες/τές εξοικειώνονται καταρχήν με το κοινωνικο-πολιτικό πλαίσιο μέσα στο οποίο κατασκευάστηκαν τα εκάστοτε λογοτεχνικά κείμενα, εκτίθενται σε σύγχρονες αναλύσεις και συζητούν πιθανές ερμηνείες τους. Εν συνεχεία πειραματίζονται πάνω στους χαρακτήρες και τις θεματικές των κειμένων μέσα από το θεατρικό παιχνίδι και τους αυτοσχεδιασμούς. Χρησιμοποιώντας μια σειρά ασκήσεων που εισήγαγε η φιλοσοφία του Θεάτρου στην Εκπαίδευση (Theatre in Education, TIE), οι φοιτήτριες/τές με την καθοδήγηση της διδάσκουσας/του διδάσκοντα ανακαλύπτουν σταδιακά εναλλακτικές και πολλές φορές συγκρουόμενες ερμηνείες του ίδιου κειμένου αφενός και αφετέρου συνδετικούς κρίκους με τη σύγχρονη καθημερινότητά τους. Στο τέλος του εξαμήνου η ομάδα αναλαμβάνει να οργανώσει ένα τρίωρο βιωματικό σεμινάριο για φοιτητές/τριες που δεν παρακολούθησαν το μάθημα με σκοπό να τους/τις εκθέσει στους βασικούς προβληματισμούς που προέκυψαν από το μάθημα. Με τον τρόπο αυτό οι φοιτήτριες/τές εκπαιδεύονται σε διδακτικές διαδικασίες με εργαλείο τη λογοτεχνία και την τέχνη. Πολλές φορές το μάθημα περιλαμβάνει επισκέψεις σε σχολεία όπου η ομάδα, με αφορμή ένα λογοτεχνικό κείμενο, πειραματίζεται με μαθητές πάνω σε βασικές έννοιες που απορρέουν από αυτό. Το μάθημα διδάσκεται σε κλειστές ομάδες 25 ατόμων, η παρακολούθηση είναι υποχρεωτική και η τελική αξιολόγηση γίνεται με βάση τα εξής: 1) τη συμμετοχή στις συζητήσεις, τις ασκήσεις και τους αυτοσχεδιασμούς, 2) την ικανότητά τους να συνεργάζονται με τα υπόλοιπα μέλη της ομάδας, να παίρνουν πρωτοβουλίες και να οργανώνουν αντίστοιχα βιωματικά εργαστήρια σε ομάδες μαθητών/τριών ή φοιτητών/τριών και 3) μια γραπτή εργασία (report) στην οποία αναλύουν και αξιολογούν τον ρόλο τους στην ομάδα κατά τη διάρκεια του εξαμήνου και το τελικό σεμινάριο.
Λέξεις Κλειδιά
θέατρο στην εκπαίδευση, ανάλυση δραματικών κειμένων, διακειμενικότητα, λογοτεχνία και τέχνη στην τάξη, αναγνώσεις που διασταυρώνονται, βιωματικό εργαστήρι
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Ήχος
  • Πολυμεσικό υλικό
  • Διαδραστικές ασκήσεις
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Αξιολόγηση των Φοιτητών
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων502
Καλλιτεχνικό Εργαστήριο251
Εκπόνηση μελέτης (project)251
Συγγραφή εργασίας / εργασιών251
Καλλιτεχνική δημιουργία251
Σύνολο1506
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Η τελική αξιολόγηση (όπως αναφέρεται στην ηλεκτρονική πλατφόρμα του μαθήματος) γίνεται με βάση τα εξής: 1) τη συμμετοχή στις συζητήσεις, τις ασκήσεις και τους αυτοσχεδιασμούς, 2) την ικανότητά τους να συνεργάζονται με τα υπόλοιπα μέλη της ομάδας, να παίρνουν πρωτοβουλίες και να οργανώνουν αντίστοιχα βιωματικά εργαστήρια σε ομάδες μαθητών/τριών ή φοιτητών/τριών και 3) μια γραπτή εργασία (report) στην οποία αναλύουν και αξιολογούν τον ρόλο τους στην ομάδα κατά τη διάρκεια του εξαμήνου και το τελικό σεμινάριο.
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εργασία (Συμπερασματική)
  • Έκθεση / Αναφορά (Συμπερασματική)
  • Εργαστηριακή Εργασία (Συμπερασματική)
  • Καλλιτεχνική Ερμηνεία (Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Barker, Clive. Theatre Games: A New Approach to Drama Training. London: Methuen, 2009. Boal, Augusto. Games for Actors and Non-actors. London: Routledge, 1992. Hodgson, John, ed. The Uses of Drama. London: Methuen, 1984. Jenkins, Marina. The Play’s the Thing: Exploring Text in Drama and Therapy. London: Routledge, 1996. Johnstone, Keith. Impro: Improvisation and the Theatre. London: Methuen, 1985. Swartz, Larry. Drama Themes. Portsmouth, NH: Heinemann Educational Books. 1995. Wagner, Betty Jane. Dorothy Heathcote: Drama as a Learning Medium. London: Hutchinson, 1985.
Τελευταία Επικαιροποίηση
23-03-2016