ΟΙΚΟΚΡΙΤΙΚΕΣ ΑΝΑΓΝΩΣΕΙΣ ΑΜΕΡΙΚΑΝΙΚΗΣ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΟΙΚΟΚΡΙΤΙΚΕΣ ΑΝΑΓΝΩΣΕΙΣ ΑΜΕΡΙΚΑΝΙΚΗΣ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ / ECOCRITICAL READINGS OF AMERICAN LITERATURE AND CULTURE
ΚωδικόςΛογ7-487
ΣχολήΦιλοσοφική
ΤμήμαΑγγλικής Γλώσσας και Φιλολογίας
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή/Εαρινή
ΚοινόΌχι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID600020321

Πρόγραμμα Σπουδών: 2018-2019

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 60
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΚΟΡΜΟΣΕπιλογήςΧειμερινό/Εαρινό-6

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΟΙΚΟΚΡΙΤΙΚΕΣ ΑΝΑΓΝΩΣΕΙΣ ΑΜΕΡΙΚΑΝΙΚΗΣ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ
Ακαδημαϊκό Έτος2021 – 2022
Περίοδος ΤάξηςΕαρινή
Διδάσκοντες άλλων Κατηγοριών
Ώρες Εβδομαδιαία3
Ώρες Συνολικά39
Class ID
600206120

Πρόγραμμα Τάξης

ΚτίριοPhilosophy (new)
ΌροφοςFloor 1
ΑίθουσαΑΜΦΙΘΕΑΤΡΟ 107 (126)
ΗμερολόγιοThursdsay 18:30 to 21:00
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Erasmus
Το μάθημα προσφέρεται και σε φοιτητές προγραμμάτων ανταλλαγής.
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Αγγλικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Προαπαιτήσεις
Γενικές Προαπαιτήσεις
Το μάθημα δεν έχει προαπαιτούμενα.
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Το μάθημα δομείται με διεπιστημονικό τρόπο. Με την ολοκλήρωση του μαθήματος, οι φοιτητές/τήτριες θα έχουν αποκτήσει γνώσεις σχετικές με: • τις βασικές έννοιες της οικολογίας • τη χρήση οικολογικών σχημάτων λόγου • τις διαφορετικές αντιλήψεις/ορισμούς της φύσης • τις λογοτεχνικές αναπαραστάσεις του περιβάλλοντος • τη συνδέση μεταξύ πολιτιστικής ταυτότητας και οικολογικής συνείδησης • τις περιβαλλοντικές παραδόσεις στη λογοτεχνία και τον πολιτισμό των μειονοτήτων στις ΗΠΑ
Γενικές Ικανότητες
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη εργασία
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον
  • Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Από τη βαθιά οικολογία, την οικο-καταστροφή, την οικο-κατάρρευση, την εθνο-οικολογία, τον περιβαλλοντικό ρατσισμό, τον οικολογικό γραμματισμό έως τον οικοφεμινισμό, Αμερικανοί στοχαστές προτείνουν ‘περιβαλλοντική πράξη’ η οποία αποκαλύπτει πολύπλευρες μορφές εκμετάλλευσης, σύμφωνες με τη διεθνή τάση για ανάπτυξη και πρόοδο. Το μάθημα θέτει τα ακόλουθα ερωτήματα: Ποια είναι τα αποτελέσματα της πρόσφατης εποχής του ανθρώπου (το Ανθρωπόκαινο); Τι είναι η οικοκριτική; Ποιες είναι οι αποτυπώσεις της φυλής, της κοινωνικής τάξης και του φύλου στην περιβαλλοντική λογοτεχνία; Οι φοιτητές/τριες καλούνται να προσδιορίσουν την οικολογική κρίση του παρόντος, να προσεγγίσουν τη λογοτεχνία με διεπιστημονικό τρόπο και να προβληματιστούν στη σύζευξη της παγκόσμιας και τοπικής συνειδητοποίησης.
Λέξεις Κλειδιά
Οικοκριτική, περιβαλλοντική λογοτεχνία, οικολογικά σχήματα λόγου, περιβαλλοντικός ρατσισμός
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Διαφάνειες
  • Ήχος
  • Πολυμεσικό υλικό
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Περιγραφή
Οι φοιτητές/ήτριες μπορούν να χρησιμοποιήσουν τις ΤΠΕ με διάφορους τρόπους: πρόσβαση σε ψηφιακούς πόρους (ebooks και eJournals), προβολές στην τάξη, ανατροφοδότηση σε πραγματικό χρόνο σχετικά με την απόδοση του φοιτητή/ήτριας, και επικοινωνία με διδάσκοντα μέσω του BigBlueButton/ΖΟΟΜ.
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις502
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων903,6
Εξετάσεις100,4
Σύνολο1506
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Τελική γραπτή εξέταση (100%) ή Ερευνητική εργασία (40%) και τελική γραπτή εξέταση (60%)
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Εκτεταμένης Απάντησης (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εργασία (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Adamson, Joni. American Indian Literature, Environmental Justice, and Ecocriticism : The Middle Place. U of Arizona P, 2001. Buell, Lawrence. The Future of Environmental Criticism : Environmental Crisis and Literary Imagination. Blackwell Pub., 2005. Garrard, Greg. Ecocriticism. Routledge, 2012. Heise, Ursula K. “Ecocriticism and the Transnational Turn in American Studies.” American Literary History, vol. 20, no.1, 2008, pp. 381-404. Peña, G. Devon, editor. Chicano Culture, Ecology, Politics: Subversive Kin. U of Arizona P, c1998. ---. “Structural Violence, Historical Trauma, and Public Health: The Environmental Justice Critique of Contemporary Risk Science and Practice.” Communities, Neighborhoods, and Health: Expanding the Boundaries of Place, edited by Linda M. Burton et al., Springer Science & Business Media, LLC, c2011, pp. 203-18. Phillips, Dana. “Ecocriticism, Literary Theory, and the Truth of Ecology.” New Literary History, vol. 30, no.3, 1999, pp. 577-602. Plumwood, Val. “Decolonizing Relationships with Nature.” Decolonizing Nature Strategies for Conservation in a Post-Colonial Era, edited by William M. Adams and Martin Mulligan, Earthscan Publications, 2003, pp. 51-78. Slovic, Scott, and Swarnalatha Rangarajan. Routledge Handbook of Ecocriticism and Environmental Communication. Routledge, 2019.
Τελευταία Επικαιροποίηση
18-09-2021