Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Todorov, Tzvetan, Η λογοτεχνία σε κίνδυνο, μτφρ. Χρύσα Βαγενά, Αθήνα, Πόλις, 2013
Langer, Judith, Envisioning Literature: literary understanding and literature instruction. New York, Teachers College, Columbia University, 1995.
Pieper, Irene, Items for a description of linguistic competence in the language of schooling necessary for learning/teaching literature (end of compulsory education). An approach with reference points). Language Policy Division, Counsil of Europe, 2011.
Langer, Judith, “Literacy Acquisition through Literature” http://www.albany.edu/cela/reports/langer/langerlitacq.pdf
Α. Κατσίκη – Γκίβαλου, Δ. Πολίτης (επιμ.), Καλλιεργώντας τη φιλαναγνωσία. Πραγματικότητες και προοπτικές, Αθήνα, διάδραση, 2013
Αποστολίδου Β., Δ. Κόκορης, Μ. Μπακογιάννης & Ε. Χοντολίδου (επιμ.), Λογοτεχνική ανάγνωση στο σχολείο και στην κοινωνία, Αθήνα, Gutenberg, 2018
R. Anderson, E. Hiebert, J. Scott, I. Wilkinson, Πώς να δημιουργήσουμε ένα έθνος από αναγνώστες, μτφρ. Α. Αρχοντίδου, Ι. Μπίμπου, Φ. Παπαδημητρίου, Σ. Βοσνιάδου, Αθήνα, Gutenberg, 1994
Lee Galda, L.A. Liang, “Literature as experience or looking for facts: Stance in the classroom”, Reading Research Quarterly, Vol. 38, No. 2 (2003), p. 268-275.
J. Castek, J. Bevans-Mangelson, B. Goldstone, “Reading adventures online: Five ways to introduce the new literacies of the internet through children’s literature”, The Reading Teacher; v. 59 No7 (2006), p. 714-728.
Beth Maloch, “Scaffolding Student Talk: One Teacher's Role in Literature Discussion Groups”, Reading Research Quarterly, vol. 37, No. 1 (2002), p. 94-112.
A. Robin Hoffman, “The BFG and the Spaghetti Book Club: A Case Study
of Children as Critics”, Children’s Literature in Education , v. 41 (2010), p. 234–250.
K. Edmunds, K. M. Bauserman, “What teachers can learn about reading motivation through conversations with children”, The Reading Teacher, v. 59 Νο 5 (2006), p. 414-424.