Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Οι μεταπτυχιακοί φοιτητές, με την ολοκλήρωση των μαθημάτων, θα είναι ενημερωμένοι για τις πιο σύγχρονες τεχνολογίες διαδικτυακής παρουσίας (τηλεδιάσκεψη, εφαρμογές κοινωνικής δικτύωσης, εφαρμογές διαμοιρασμού αρχείων) και σε θέση:
- να αναπτύξουν ιστολόγια και να τα χρησιμοποιήσουν για γλωσσική εκπαίδευση/ κατάρτιση
- να χρησιμοποιήσουν λογισμικά τηλεκπαίδευσης και συνεργασίας
- να σχεδιάζουν, να αναπτύσσουν και να διεξάγουν online έρευνες
- να εγκαταστήσουν, να διαχειριστούν και να χρησιμοποιήσουν την πλατφόρμα ασύγχρονης τηλεκπαίδευσης όπως το Moodle.
Περιεχόμενο Μαθήματος
Αντικείμενο του μαθήματος είναι η μελέτη των διαθέσιμων εργαλείων και υπηρεσίων του διαδικτύου και η αξιοποίησή τους από τους μελλοντικούς καθηγητές ξένης γλώσσας στη δουλειά τους. Ιδιαίτερο βάρος δίνεται στην παραγωγή περιεχομένου και στην ανάπτυξη, τη διάθεση και την υποστήριξη μαθημάτων γλώσσας στο διαδίκτυο.
Το πρώτο μέρος του μαθήματος ασχολείται με τις τεχνολογίες και τα λογισμικά που εξασφαλίζουν την επικοινωνία και την διαδικτυακή παρουσία του –μελλοντικού- καθηγητή ξένης γλώσσας, όπως είναι τα λογισμικά τηλεδιάσκεψης και με τιυπηρεσίες φιλοξενίας περιεχομένου, όπως είναι τα λογισμικά δημιουργίας ιστολογίων. Εξετάζονται επίσης διαδικτυακές υπηρεσίες που διευκολύνουν τη συνεργασία και την ομαδική εργασία από απόσταση, τεχνολογίες web 2.0 όπως τα podcasts καθώς και υπηρεσίες δημιουργίας online ερευνών.
Το δεύτερο μέρος του μαθήματος αφορά την ανάπτυξη μαθημάτων σε διαδικτυακές πλατφόρμες τηλεκπαίδευσης και ασχολείται με τα εικονικά μαθησιακά περιβάλλοντα και τις εφαρμογές ηλεκτρονικής μάθησης. Παρουσιάζονται οι δυνατότητες και οι θεωρητικές αρχές λειτουργίας και ανάπτυξης περιβαλλόντων ηλεκτρονικής μάθησης (elearning) καθώς και οι τρόποι με τους οποίους χρησιμοποιούνται αυτά τα περιβάλλοντα, για γλωσσική εκπαίδευση /κατάρτιση. Παρουσιάζεται επίσης αναλυτικά ο τρόπος λειτουργίας συγκεκριμένης διαδικτυακής πλατφόρμας τόσο από την πλευρά του χρήστη, όσο και από την πλευρά του εκπαιδευτή/δημιουργού του μαθήματος και γίνεται ανάπτυξη μαθημάτων για τηλεκπαίδευση.
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Προτείνονται επιλεγμένες δικτυακές πηγές ή εγχειρίδια χρήσης λογισμικών για κάθε επιμέρους θέμα που εξετάζεται στην πορεία του μαθήματος. Προτείνονται επίσης τα παρακάτω επιστημονικά άρθρα:
Selected Web resources and scientific papers are proposed for each subject. The following scientific books are also proposed:
Des ressources web ainsi qu’une sélection de publications scientifiques en ligne sont proposées aux étudiants qui ont aussi à leur disposition les ouvrages suivants :
- Smith Nash, S. & Moore, M. (2014). Moodle Course Design Best Practices Paperback. Packt Publishing, ISBN-10: 1783286814, ISBN-13: 978-1783286812
- Büchner, A. (2011). Moodle 2 Administration Paperback – October 28, 2011. Packt Publishing. ISBN-10: 1849516049, ISBN-13: 978-1849516044
- Rice, W. (2011). Moodle 2.0 E-Learning Course Development. (Community Experience Distilled). Packt Publishing. ISBN-10: 9781849515269, ISBN-13: 978-1849515269
- Rollins, M. J. (2013). Moodle 2.6 for Teachers: An Illustrated Guide. CreateSpace Independent Publishing Platform. ISBN-10: 1494481855, ISBN-13: 978-1494481858