ΒΙΟΜΕΤΡΙΑ ΙΙ

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΒΙΟΜΕΤΡΙΑ ΙΙ / BIOMETRY II
ΚωδικόςAKA809
ΣχολήΓεωπονίας, Δασολογίας και Φυσικού Περιβάλλοντος
ΤμήμαΓεωπονίας
Κύκλος / Επίπεδο2ος / Μεταπτυχιακό, 3ος / Διδακτορικό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΕαρινή
Υπεύθυνος/ηΓεώργιος Μενεξές
ΚοινόΝαι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID600017444

Πρόγραμμα Σπουδών: Πρόγραμμα μεταπτυχιακών Σπουδών Αειφορικά Γεωργικά Συστήματα Παραγωγής και Κλιματική Αλλαγή

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 9
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΚΟΡΜΟΣΥποχρεωτικό218

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΒΙΟΜΕΤΡΙΑ ΙΙ
Ακαδημαϊκό Έτος2021 – 2022
Περίοδος ΤάξηςΕαρινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Διδάσκοντες άλλων Κατηγοριών
Ώρες Εβδομαδιαία5
Ώρες Συνολικά65
Class ID
600206484
Τύπος Μαθήματος
Ειδικού Υποβάθρου
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
  • Eξ απoστάσεως εκπαίδευση
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Erasmus
Το μάθημα προσφέρεται και σε φοιτητές προγραμμάτων ανταλλαγής.
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
  • Αγγλικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Προαπαιτήσεις
Προαπαιτούμενα Μαθήματα
  • Ν006Υ ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΗ
  • Ν523Ε ΓΕΩΡΓΙΚΟΣ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΣΜΟΣ
  • AKA801 ΒΙΟΜΕΤΡΙΑ I
Γενικές Προαπαιτήσεις
Οι φοιτητές πρέπει να είναι εξοικειωμένοι με τη χρήση Η/Υ. Οι φοιτητές πρέπει να έχουν διδαχθεί Στατιστική, Γεωργικό Πειραματισμό και Βιομετρία Ι.
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Αναμενόμενα μαθησιακά αποτελέσματα Ο πρωταρχικός στόχος του μαθήματος είναι να βοηθήσει τους/τις φοιτητές/τριες να μάθουν να σκέφτονται «βαθιά» και κριτικά σχετικά με την διατύπωση ερευνητικών προβλημάτων που περιλαμβάνουν πολλές εξαρτημένες και ανεξάρτητες μεταβλητές και πώς να αναλύουν κατάλληλα τα αντίστοιχα δεδομένα. Αυτός ο στόχος περιλαμβάνει ιδίως 1) την κατανόηση της πολυπαραγοντικής ανάλυσης, 2) την κατανόηση των προϋποθέσεων χρήσης και εφαρμογής των αντίστοιχων μεθόδων, 3) την εκμάθηση μεθόδων και τεχνικών για τον ορθό έλεγχο των δεδομένων πριν από την ανάλυση αυτών 4) την εκμάθηση πολλών τεχνικών και μεθόδων για την ανάλυση πολυμεταβλητών δεδομένων και 5) την εκμάθηση του τρόπου χρήσης στατιστικών προγραμμάτων για αυτές τις τεχνικές. Με το πέρας των μαθημάτων οι φοιτητές/τριες θα: • Αναπτύξουν την αφηρημένη σκέψη. • Κατανοήσουν τις πολύπλοκες σχέσεις μεταξύ των μεταβλητών. • Σκέφτονται και θα αντιμετωπίζουν τα Βιολογικά φαινόμενα ως σύστημα. • Μπορούν να αναγνωρίζουν και να καθορίζουν τις παραμέτρους του υπό εξέταση φαινομένου. • Μάθουν να οργανώνουν κατάλληλα τα δεδομένα. • Μάθουν να κωδικοποιούν κατάλληλα τα δεδομένα. • Μάθουν να εισάγουν τα δεδομένα σε Η/Υ. • Μάθουν να επιλέγουν την κατάλληλη μέθοδο πολυμεταβλητής ανάλυσης. • Αναγνωρίζουν τις διαφορές αλλά και τη συμπληρωματικότητα των μεθόδων. • Εφαρμόζουν τη γνώση στην πράξη. • Μάθουν να χρησιμοποιούν Στατιστικά Προγράμματα. • Μάθουν να επικοινωνούν με ερευνητές από άλλες επιστημονικές ειδικότητες. • Μάθουν να κατανοούν, να παρουσιάζουν και να σχολιάζουν τις αριθμητικές και διαγραμματικές εκροές των μεθόδων.
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Εργασία σε διεθνές περιβάλλον
  • Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
  • Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
  • Σχεδιασμός και διαχείριση έργων
  • Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Βιομετρία ΙΙ - Περιεχόμενα - Εισαγωγή στην πολυμεταβλητή-πολυδιάστατη Ανάλυση Δεδομένων. Βασικές αρχές και νέες μεθοδολογικές προσεγγίσεις. - Σχολές Ανάλυσης Δεδομένων. Τα βιολογικά φαινόμενα ως σύστημα. Τι φέρνει το μέλλον. - Εισαγωγή στα Μεικτά Γραμμικά Υποδείγματα και στην Πολυεπίπεδη Ανάλυση. Μεθοδολογικό πλαίσιο και προϋποθέσεις. - Συνδυασμένη ανάλυση παραλλακτικότητας (ANOVA) στο χώρο και στο χρόνο δεδομένων από γεωργικά πειράματα. Μελέτη της αλληλεπίδρασης πειραματικών επεμβάσεων με το περιβάλλον. Πολλαπλές συγκρίσεις μέσων όρων. Προϋποθέσεις για τη συνδυασμένη ανάλυση παραλλακτικότητας. Στατιστικοί έλεγχοι προϋποθέσεων. Παραδείγματα εφαρμογών. Παρουσίαση και σχολιασμός αποτελεσμάτων. - Εισαγωγή στην Παραγοντική Ανάλυση. Ανάλυση σε Κύριες Συνιστώσες και παραλλαγές αυτής. Στόχοι της μεθόδου. Μεθοδολογικό πλαίσιο και προϋποθέσεις. Παραδείγματα εφαρμογών. Παρουσίαση και σχολιασμός αποτελεσμάτων. - Ανάλυση Αξιοπιστίας. Μεθοδολογικό πλαίσιο και προϋποθέσεις. Παραδείγματα εφαρμογών. Παρουσίαση και σχολιασμός αποτελεσμάτων. - Εισαγωγή στην Πολυμεταβλητή Ανάλυση Παραλλακτικότητας (MANOVA). Στόχοι της μεθόδου. Μεθοδολογικό πλαίσιο και προϋποθέσεις. Παραδείγματα εφαρμογών. Παρουσίαση και σχολιασμός αποτελεσμάτων. -Ιεραρχική Ανάλυση σε Συστάδες. Στόχοι της μεθόδου. Μεθοδολογικό πλαίσιο και προϋποθέσεις. Παραδείγματα εφαρμογών. Παρουσίαση και σχολιασμός αποτελεσμάτων. - Διακρίνουσα-Διακριτική Ανάλυση. Στόχοι της μεθόδου. Μεθοδολογικό πλαίσιο και προϋποθέσεις. Παραδείγματα εφαρμογών. Παρουσίαση και σχολιασμός αποτελεσμάτων. Πολυμεταβλητή Ανάλυση δεδομένων με τη χρήση στατιστικών πακέτων.
Λέξεις Κλειδιά
Πολυμεταβλητή και Πολυδιάστατη Ανάλυση Δεδομένων
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Διαφάνειες
  • Βιντεοδιαλέξεις
  • Πολυμεσικό υλικό
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Αξιολόγηση των Φοιτητών
Περιγραφή
Χρήση Web, Internet, Powerpoint, προβολή video, Excel, SPSS, εκπαιδευτικό λογισμικό, zoom, email.
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις
Σεμινάρια
Εργαστηριακή Άσκηση
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων
Φροντιστήριο
Εκπόνηση μελέτης (project)
Συγγραφή εργασίας / εργασιών
Εξετάσεις
Σύνολο
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Γραπτή εξέταση (70%), εκπόνηση Project (20%), Προφορική εξέταση (10%)
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Πολλαπλής Επιλογής (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Εκτεταμένης Απάντησης (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εργασία (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Προφορική Εξέταση (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Δημόσια Παρουσίαση (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εξέταση με Επίλυση Προβλημάτων (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Έκθεση / Αναφορά (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
1) Steel, R., Torrie, J. & Dickey, D. (1997). Principles and Procedures of Statistics: A Biometrical Approach. Third Edition. Singapore: McGraw-Hill Book Company. 2) Gomez, K. & Gomez, A. (1984). Statistical Procedures for Agricultural Research. Singapore: John Willey & Sons, Inc. 3) Zar, J. (1996). Biostatistical Analysis. New Jersey: Prentice-Hall International, Inc. 4) Μενεξές, Γ. & Οικονόμου, Α. (2002). Σφάλματα και Παρανοήσεις στους Στατιστικούς Ελέγχους Υποθέσεων: Υπέρβαση μέσω της Ανάλυσης Δεδομένων. Τετράδια Ανάλυσης Δεδομένων-Data Analysis Bulletin, 2, 52-64. 5) Μενεξές, Γ. (2007). Μια Δομημένη Προσέγγιση στην Πολυμεταβλητή Στατιστική Ανάλυση Βιολογικών, Περιβαλλοντικών, Κοινωνικών και Οικονομικών Δεδομένων. Στο Φυσικοί Πόροι, Περιβάλλον και Ανάπτυξη (σσ. 519-534). Επιμέλεια: Γ. Αραμπατζής και Σ. Πολύζος. Θεσσαλονίκη: Εκδόσεις Τζιόλα. 6) Μενεξές, Γ. (2013). Οδηγός Ανάλυσης Παραλλακτικότητας Δεδομένων Γεωργικών Πειραμάτων με Στατιστικά Πακέτα. Εκπαιδευτικές Σημειώσεις. 7) Hair, J., Anderson, R., Tatham, R. & Black, W. (1995). Multivariate Data Analysis With Readings. New Jersey: Prentice-Hall International, Inc.
Τελευταία Επικαιροποίηση
17-11-2022