Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Μαθησιακά Αποτελέσματα
· Βελτίωση του γλωσσικού υποβάθρου των φοιτητών
· Εξοικείωση με την ορολογία ανάλυσης λογοτεχνικού έργου
· Κατανόηση της αισθητικής, ποιητικής και διαπολιτισμικής λειτουργίας της γλώσσας
· Απόκτηση τεχνικών αξιοποίησης λογοτεχνικού κειμένου στην διδασκαλία της γαλλικής γλώσσας
· Ικανότητα σχεδιασμού μαθήματος με επιλογή λογοτεχνικών κειμένων που ανταποκρίνονται στις ανάγκες μιας διαπολιτισμικής διδασκαλίας της γαλλικής γλώσσας
· Ενίσχυση της διδακτικής επάρκειας των μελλοντικών αποφοίτων
Περιεχόμενο Μαθήματος
Στόχος του μαθήματος είναι, παράλληλα με τη βελτίωση του γλωσσικού υποβάθρου, να προτείνει στους φοιτητές δημιουργικές τεχνικές για την αξιοποίηση του λογοτεχνικού κειμένου στη διδασκαλία της γαλλικής γλώσσας. Το μάθημα απευθύνεται σε μελλοντικούς καθηγητές γαλλικής γλώσσας στο πλαίσιο μιας πολυπολιτισμικής εκπαίδευσης. Για τον λόγο αυτόν, μελετώνται αποσπάσματα της γαλλικής και γαλλόφωνης λογοτεχνίας και προτείνονται ασκήσεις και εργασίες με σκοπό την ανάδειξη όχι μόνον της επικοινωνιακής αλλάς κυρίως της αισθητικής, ποιητικής και διαπολιτισμικής λειτουργίας της γλώσσας.
13 εβδομάδες μαθημάτων:
1-2: Ιστορική εξέλιξη της σχέσης λογοτεχνίας και διδασκαλίας της γαλλικής γλώσσας.
3-4: Κατανόηση της αισθητικής, ποιητικής και διαπολιτισμικής λειτουργίας της γλώσσας μέσα από τη μελέτη αποσπασμάτων λογοτεχνικών έργων.
5-9: Ασκήσεις και τεχνικές αξιοποίησης του λογοτεχνικού κειμένου στη διδασκαλία της γαλλικής γλώσσας. Εξοικείωση με τη δημιουργία πλάνου μαθήματος.
10-13: Αξιολόγηση των φοιτητών βάσει προφορικών παρουσιάσεων σχεδιασμού μαθήματος μέσα στην τάξη.
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
1)M-C Albert,M.Souchon,Les textes littéraires en classe de langue,Paris,Hachette,2000
2)G.Baraona,Littérature en dialogues,Clé International,2005
3)A.Séoud,Pour une didactique de la littérature,Paris,Didier,1997
4) La littérature dans l'enseignement du FLE, sous la direction d'Anne Godard, Paris, Didier, 2015